تاجیکستان حمله تروریستی شیراز را محکوم کرد


تاجیکستان حمله تروریستی شیراز را محکوم کرد

«سراج‌الدین مهرالدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان روز سه شنبه حمله تروریستی اخیر در حرم شاهچراغ در شیراز را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العالم، «سراج‌الدین مهرالدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان در یک نشست مطبوعاتی به خانواده قربانیان این حادثه تروریستی تسلیت گفت و برای مجروحان شفای عاجل آرزو کرد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد هویت فرد تروریست که تاجیکستانی معرفی شده است، اظهار داشت: هنوز هیچ مدرکی، سندی و تصویری از مظنون حمله تروریستی در مسجد شاهچراغ شهر شیراز از ایران دریافت نکرده ایم؛ به محض دریافت مدارک مربوطه از همکاران ایرانی، وزارت کشور قادر به بررسی این موضوع خواهد بود.

وزیرخارجه تاجیکستان افزود: «تاکنون ایران درخواست رسمی در رابطه با این حادثه به تاجیکستان ارسال نکرده است. در صورت بروز چنین درخواستی، ساختارهای مربوطه دو کشور کار خود را هماهنگ خواهند کرد.».

پیشتر رسانه ها به نقل از رئیس کل دادگستری استان فارس اعلام کردند، فرد بازداشت شده دارای تبعیت تاجیکستان است.

مهرالدین همچنین افزود که این حادثه بر روابط دوجانبه میان تاجیکستان و ایران تأثیری نمی گذارد و آسیبی نمی بیند.

وی تصریح کرد: در رابطه با این اقدام تروریستی، سخنان امامعلی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان بسیار مناسب است که گفته بود: «تروریست وطن، ملت و دین ندارد. هر کجا و هر که باشد جنایتکار و تروریست است و باید محکوم شود

وی گفت: اشتراک تاریخی و فرهنگی و سایر پیوندهای ناگسستنی مردم تاجیکستان و ایران بسیار مهمتر و بیشتر از هر عامل جنایتکارانه و تروریستی است که بتواند آنها را تحت تأثیر قرار دهد.

در این حادثه تروریستی شیراز تاکنون ۲ نفر شهید و هفت نفر مجروح یا مصدوم شده‌اند که همه آن‌ها به مراکز درمانی منتقل و تحت مداوا قرار دارند.

پیش از این کشورهای چین، روسیه، فرانسه، عراق، ترکیه، امارات متحده عربی، جمهوری آذربایجان، قطر و پاکستان و برخی نهادهای و تشکل های منطقه ای و بین المللی از جمله سازمان ملل، اتحادیه اروپا و حزب الله لبنان نیز حمله تروریستی به حرم شاهچراغ در شیراز را محکوم کردند.

حرم شاهچراغ چهارم آبان سال ۱۴۰۱ نیز مورد حمله تروریستی داعش قرار گرفت که در نتیجه آن ۱۳ نفر به شهادت رسیدند و بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | لحظاتی عجیب و ترسناک از تغییر رنگ خورشید در چین