نجات عالم باید از خواسته‌های شیعیان باشد


نجات عالم باید از خواسته‌های شیعیان باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه نجات عالم باید از خواسته‌های شیعیان باشد، عنوان کرد:‌ این خط تربیتی که می‌گوید ما فقط می‌خواهیم ایران را آباد کنیم گمراهی محض است، در حالی که در روایات به ما وعده دادند که ما می‌توانیم عالم را نجات دهیم.

به گزارش خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه علمیه به مناسبت دهه اول محرم در مسجد دانشگاه تهران به سخنرانی پرداخت و گفت: از اشکالات بزرگ زندگی انسان ها این است که به خواسته های خود بها نمی دهند در ابتدا دقت ندارند چه چیزی میخواهند و بر آن اصرار ندارند و کامل نمی‌خواهند.

وی افزود: دین آمده دستور دهد که انسان‌ها با دلخواه‌های بی ارزش خود مقابله کنند تا دلخواه‌های اصیل را بخواهند و بر آن اصرار کنند و کامل آن را بخواهند. ابلیس ما را از این خواسته ها منصرف می کند در گفتگوی خداوند با انسان‌ها و غضب او بر انسان‌ها در برده شدن این است که انسان از خواسته‌های خود کوتاه می آید.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه رویه درستی نیست که انسان مطلقا همه خواسته های خود را کنار بگذارد، عنوان کرد:‌ دانش بشری امروز به سطحی نرسیده است که با انسان رفتار کریمانه داشته باشد. غریب ترین عنصر در بین مسلمانان اسلام است چرا که سرو صدای اتهام به دین بلند است. برداشت اکثر مردم از دین غلط است. برای بسیاری از دین ستیزان درباره دین سوء تفاهم شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه از مجازات‌های خداست که انسان خود و خواسته های خود را نبیند. اظهار کرد: شیطان کاری می‌کند که انسان خود را فراموش کند. انسان طبیعی نسبت به خود حب شدید دارد. یکی از خواسته های انسان رهایی است. وقتی خود را فراموش کند رهایی را هم فراموش می کند.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن رهایی را به عبارت‌های مختلف ترجمه می کند، ابراز کرد: یکی از عبارت‌ها این است که آزادگان نسبت به گذشته و آینده ترسی ندارند. مشکل ما محدود کردن آزادی خواهی و رهایی نیست مشکل این است که رهایی مشتری ندارد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه استخدام در ادارات رهایی را از کارمندان می گیرد. تصریح کرد: دنیازدگی همت انسان را پست می‌کند. در روایت است که وقتی کارمند شوید رزق شما کم می شود. امروز مشکل ما این است مردم رهایی مطلق را نمی‌خواهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه روز قیامت بازخواست خواهید شد بابت اینکه از خداوند خواسته های خود را نخواستید، گفت: کافر گیج و منگ است خواسته‌های خود و واقعیت های دنیا را نمی بیند. قدرت تصرف در عالم، قدرت های بالای بشری در مادیات و معنویات را نمی خواهد.

وی با بیان اینکه نجات عالم باید از خواسته‌های شیعیان باشد، عنوان کرد:‌ این خط تربیتی که می‌گوید ما فقط می‌خواهیم ایران را آباد کنیم گمراهی محض است، در حالی که در روایات به ما وعده دادند که ما می‌توانیم عالم را نجات دهیم. مرتاض بدون وصل شدن به خدا می‌تواند قطار را با آن همه حجم جابه‌جا کند اگر به خدا وصل شود چه می‌کند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه رهایی تمنایی است که باید در دل ما ایجاد شود، اظهار کرد: آیت‌الله شاه‌آبادی زمانی متوجه شد که باید قم و نجف را رها کند و به تهران بیایید. ایشان از کسانی بودند که انقلاب اسلامی را راه‌اندازی کردند. متاسفانه ما به دعاهای حداقلی راضی شده ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه رهایی قدرت داشتن و توان اعمال فکر و فهم آزاد و اثرگذار بودن شما در عالم است، ابراز کرد: رهایی یعنی از قوانین عالم طبیعت رها شوید. این عالم جایی رهایی است. در دعاها از خداوند بخواهیم که ما را رها نکند و به رهایی واقعی برساند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!