پاراکتاب/از حیرت تا اندیشه


پاراکتاب/از حیرت تا اندیشه

کتاب «از حیرت تا اندیشه» به نحوه تربیت کودکان با آموزش فلسفه می پردازد.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، کتاب «از حیرت تا اندیشه» (با محوریت چگونه با آموزش فلسفه، کودکانمان را تربیت کنیم؟) به نحوه تربیت کودکان با آموزش فلسفه می پردازد.

«آرش بابائی» مولف کتاب است که چاپ اول آن در سال ۱۴۰۲ توسط نشر رزا در ۶۸ صفحه رقعی منتشر شده است.

کتاب «از حیرت تا اندیشه» نشان داده می شود که چگونه با استفاده از اصولی که در آموزش فلسفه به کودکان به کار می‌رود، می‌توان بهترین نتیجه را در تربیت کودکان به دست آورد. همچنین با مفاهیمی مانند بحث و گفتگو، پرسش و پاسخ، انتقاد فعال و تفکر انتقادی آشنا می شوند.

این کتاب آموزش می دهد که چگونه با استفاده از این مفاهیم، می‌توان محیطی برای کودکان به ‏وجود آورد که با آرامش و با احترام به نظرات دیگران، به بررسی و تحلیل مفاهیم فلسفی بپردازند.

ارائه یک راهنما برای آموزش فلسفه به کودکان هدف اصلی کتاب «از حیرت تا اندیشه» است و مخاطب را راهنمایی می کند تا در آموزش، پرورش و تربیت کودکان خود موفقیت بیشتری کسب کند و بهترین شیوه‌های آموزش فلسفه به کودکان را بیاموزید.

پاراکتاب/از حیرت تا اندیشه

برای دیدن اندازه واقعی تصویر اینجا کلیک کنید

در بخش هایی از این کتاب آمده است:«حیرت تا اندیشه» یکی از اصول اساسی آموزش فلسفه به کودکان است که بر اساس آن، فرایند آموزشی با حیرت و تعجب کودکان از دنیای پیرامون‏شان آغاز شده و سپس با استفاده از این حیرت، آن‌ها را به اندیشه و بررسی عمیق‌تر درباره مفاهیم فلسفی سوق می ‏دهد‏.

با حیرت و تعجب، کودکان به دنیای پیرامون خود نگاه می‌کنند و سعی می‌کنند به سؤالاتی مانند چرا؟ و چگونه؟ پاسخ دهند. در این فرایند، آن‌ها به دنبال درک بهتر دنیای پیرامون خود هستند و با توجه به شرایط خود، به نتایجی می‌رسند که ممکن است با نتایج دیگران متفاوت باشد.

حیرت و تعجب در آموزش فلسفه به کودکان، به آن‌ها کمک می‌کند تا به سؤالات پایه‌ای و اساسی درباره دنیا و وجود پاسخ دهند. این اصل آموزشی، آن‌ها را به اندیشه و بررسی عمیق‌تر درباره مفاهیم فلسفی سوق داده و به آن‌ها کمک می‌کند تا فراگیری و تفکر پویا و خلاقانه‌ای داشته باشند.»

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی