با اقدامات مناسب پلیس، زائر بازداشتی در فرودگاه‌های عربستان نداشتیم


با اقدامات مناسب پلیس، زائر بازداشتی در فرودگاه‌های عربستان نداشتیم

سردار عقیلی در دیدار با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اقدامات انجام شده برای آگاه سازی و توجیه زائران در سطح کشور تصریح کرد: با اقدامات مناسب پلیس، زائر بازداشتی در فرودگاه‌های عربستان بدلیل حمل مواد مخدر نداشتیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، سردار عقیلی در دیدار با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اقدامات انجام شده برای آگاه سازی و توجیه زائران در سطح کشور تصریح کرد: با اقدامات مناسب پلیس، زائر بازداشتی در فرودگاه‌های عربستان بدلیل حمل مواد مخدر نداشتیم.

در این دیدار که چند تن از مسئولان پلیس فرودگاه های کشور نیز حضور داستند سردار محسن عقیلی گزارش مشروحی از کشفیات مواد مخدر از زائران حج امسال و برنامه ریزی ها و اقدامات پلیس فرودگاه ها ارائه و تصریح کرد: با توکل به خداوند متعال و با آمادگی کامل، این مأموریت با هماهنگی سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری انجام شد.


وی با بیان اقدامات کنترلی پلیس درایستگاههای پروازی به منظور صیانت از شأن زائران و از سعه صدر و شکیبایی افرادی که مورد بازرسی قرار گرفتند، اظهار داشت: آگاه سازی و توجیه گسترده با ارسال حدود 500 هزار پیامک و برگزاری نشست های حضوری در جمع زائران کاروان ها و پیش از شروع سفر در فرودگاه آثار مثبتی داشت و حفظ احترام و شان زائران ایرانی در کشور میزبان ناشی از سخت گیری هایی است که در داخل کشور برای جلوگیری از حمل مواد مخدر صورت می گیرد.


وی با اشاره به میزان کشفیات مواد مخدر و مشتقات آن ، قرص های روان گردان و داروها و شربت های کدئین دار و دستگیری زائران در این ارتباط ، افزود: هرچند با این زائران برخورد قانونی صورت گرفت ولی آنها از حساسیت ها و نحوه برخورد با حاملان مواد مخدر درکشور میزبان آگاهی ندارند و خوشبختانه با اقداماتی که صورت گرفت از حمل مواد مخدر و دستگیری زائران کشورمان درعربستان هم جلوگیری به عمل آمد.


در این دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ضمن تقدیر از تلاش نیروهای پلیس فرودگاه ها در موسم حج 1402 به گله مندی برخی از حجاج به هنگام بازدید از هتل ها از بازرسی های انجام شده در ایستگاه های پروازی اشاره کرد.


حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب توصیه کرد: اگر در سفرهای زیارتی احیانا پلیس به زائری مظنون شد، اقدامات پلیسی همراه با رعایت حفظ شئون او انجام و به گونه‌ای عمل شود که به آبروی افراد لطمه وارد نشود.


سردارعقیلی نیز با بیان اینکه تکریم زائران بیت الله الحرام و حرم نبوی از افتخارات کارکنان پلیس است، گفت: در موسم حج تلاش شد درکنار انجام وظایف و مسئولیت های محوله شاهد رضایت زائران گرامی از عملکرد پلیس فرودگاه ها باشیم.


وی با اشاره به انواع ترفندهایی که برای خارج کردن مواد مخدر از کشور صورت می گیرد، افزود: برای حفظ شان و صیانت از نظام و حجاج عزیز کشورمان و جلوگیری از خروج مواد مخدر توسط تعداد معدودی از زائران، در بازرسی‌ها و اقدامات پلیسی، تدابیری صورت می گیرد که توهین و یا تحقیری متوجه زائران خانه خدا نشود و پلیس با زائرانی که بدلیل ظن مورد بازرسی قرار گرفتند، با احترام رفتار کند و تعامل مثبت داشته باشد.


در پایان این دیدار، رئیس پلیس فرودگاه های کشور برگزاری موفق عملیات حج را به نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت تبریک گفت و افزود: این عملیات سنگین بسیار آبرومند و خوب برگزار شد و تلاش صورت گرفته قابل تقدیر است.


وی همچنین به زائران حج سال آینده توصیه کرد ازهم اکنون کسانی که به نوعی به مواد مخدراعتیاد دارند نسبت به ترک آن اقدام کنند.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت