کانون های مساجد بستری برای ایجاد خودباوری جوانان و نوجوانان است/ استقبال خواهران از برگزاری کلاس های قرآن در مساجد


کانون های مساجد بستری برای ایجاد خودباوری جوانان و نوجوانان است/ استقبال خواهران از برگزاری کلاس های قرآن در مساجد

محبی گفت: جذابیت فعالیت های کانون های مساجد بسترساز حضور جوانان و نوجوانان در مسجد می شود که این بسترها از اعتیاد به مواد مخدر و سایر آسیب های اجتماعی جلوگیری می کند.

گلنار محبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به حضور جوانان در مساجد ،گفت:مسجد به عنوان بهترین پایگاه انتقال مفاهیم بلند دینی و سازماندهی گروه های مذهبی شناخته شده است و آنچه تاریخ به ما نشان می دهد این است که پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) تبلیغ اسلام را از مسجد آغاز کرد و زمان ورود به مدینه اولین کاری که توسط ایشان انجام شد بنای مسجد برای عبادت، سخنرانی، انتقال مبانی دین، تجمع مسلمین، مرکز تصمیم گیری، قضاوت، مسکن فقرا، محل ارتباط با سول خدا، مکان تنظیم نقشه جنگ، محل ملاقات با غیر مسلمانان بود و این نکته خود اهمیت جایگاه مسجد در دین اسلام را می رساند.

مسئول کانون پیروان حضرت مهدی(عج)کرناچی کرمانشاه افزود: مسجد به عنوان اصلی ترین پایگاه اسلامی نقش مهمی در تربیت، آموزش و ایجاد نزدیکی بین اعضای خود که مسلمانان هستند، دارد. پایگاهی که همواره در روایات از آن به بزرگی یاد شده است.

وی با اشاره به راهکارهای جذب جوانان به مساجد ، تصریح کرد: استفاده از قاریان قرآن و مؤذن های مسن و افراد بد صدا در بعضی از اوقات در مساجد باعث دفع جوانان از مساجد می شود لذا مسئولان مسجد در جهت جذب نوجوانان و جوانان به مسجد باید از مؤذّنان، قاریان و مداحان خوش صدا، جذاب و جوان استفاده و با تهیه و تخصیص امکانات فرهنگی از قبیل کتابخانه، کامپیوتر، سالن مطالعه، تشکیل گروه های تواشیح، سرود، همخوانی قرآن و تشکیل جلسات آموزش قرآن در دوره های گوناگون، کلاس های تقویتی رایگان و کلاس های آموزشی دیگر، باعث جذب جوانان به مساجد شوند.

محبی تصریح کرد :کانون‌های فرهنگی و هنری با اجرای برنامه‌های متنوع و جذاب، نقش مهمی در راستای جذب جوانان به مساجد دارند لذا کانون‌های مساجد مکانی مناسب برای انجام فعالیت‌های جوانان و نوجوانان است.

مسئول کانون پیروان حضرت مهدی(عج)کرناچی کرمانشاه اظهار کرد: کانون‌های مساجد نقش بسیار مهمی در اجرای برنامه‌های مختلف قرآنی، فرهنگی و هنری و مذهبی دارند، حمایت از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد رلازم زیرا با حمایت مناسب شاهد نقش‌آفرینی بهتر کانون‌های مساجد خواهیم بود و خروجی مطلوب‌تری از این کانون‌ها حاصل می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت جوانان در کانون پیروان حضرت مهدی(عج) کرناچی کرمانشاه گفت: برگزاری کلاس آسیب های اجتماعی در مسجد ، مراسم ختم صلوات ، برگزاری کلاس های قرآن ، اجرای مسابقه واهدای جوائز برای مقطع ابتدایی ،حضور در اجتماع بزرگ مردمی مدافعان حریم خانواده، برگزاری مراسمات عزاداری دهه اول محرم، برگزاری کلاس احکام و آموزش قرآن،کمک به خانواده های کم درآمد،سرکشی از خانواده شهدا ، دیدار با خانواده های جانبازان و شهدا در راستای اجرای طرح سه شنبه های تکریم، شرکت در مسابقه قرآنی مدهامتان، برگزاری نماز جماعت، برگزاری کلاس های اوقات فراغت برای جوانان در ایام تابستان از شاخص ترین برنامه های این کانون است.

پایان پیام/712

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


ادعای تازه و بحث‌برانگیز درباره سقوط بالگرد رئیسی