نشست خبری سومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی برگزار شد/ بالغ بر 1700 نفر میهمان این اجلاس هستند


نشست خبری سومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی برگزار شد/ بالغ بر 1700 نفر میهمان این اجلاس هستند

نشست خبری سومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با عنوان "همکاری‌های اسلامی برای دستیابی به ارزش‌های مشترک" با حضور اصحاب رسانه در محل استانداری آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، سومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با عنوان "همکاری‌های اسلامی برای دستیابی به ارزش‌های مشترک" با حضور علما و شخصیت‌های مذاهب گوناگون اسلامی از ایران و کشورهای روسیه،ترکیه، سوریه، گرجستان و عراق و... در ارومیه برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این نشست خبری، ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه و قدردانی از استاندار آذربایجان برای میزبانی سومین اجلاس منطقه ای وحدت، اظهار داشت: ایران کشوری با ادیان و اقوام مختلف است که قرن‌های متمادی به طور مسالمت آمیز در کنار هم زندگی کردند و الگوی مناسبی در این زمینه برای دیگر کشورهای اسلامی هستند.

وی ادامه داد: استان آذربایجان غربی این ویژگی ملی زندگی مسالمت آمیز را به صورت استانی در خود جای داده است و این مایه افتخار این استان است؛ در همین راستا مجمع تقریب بنا را بر این گذاشت سومین اجلاس منطقه ای وحدت را در این استان برگزار کند.

دکتر شهریاری تصریح کرد: بالغ بر ۱۷۰۰ میهمان برای سومین اجلاس منطقه ای وحدت داریم که ۵۰ نفر از کشورهای مختلف هستند؛ میهمانان بعضا در سطح مفتیان کشورها هستند. از خود استان ۸۰۰ میهمان از مسئولین دعوت شده اند و شاهد برگزاری باشکوه این کنفرانس خواهیم بود.

وی افزود: برگزاری چنین اجلاسهایی موجبات وحدت بین استانهای ما و دیگر کشورها را ایجاد می کند و اندیشه تقریب و وحدت را توسعه می دهد.

دبیرکل مجمع تقریب گفت: ترکیه و روسیه دارای جمعیت مسلمانان بالایی هستند و این فرصت خوبی برای استانهای همجوار این کشورها جهت تقویت ارتباطات فی‌مابین است؛ برای همین ما میهمانهایی از این دو کشور و گرجستان داریم چرا که بین ما رابطه خونی و برادری و اخوت برقرار است.

وی خاطر نشان کرد: امروز جهان اسلام دارای ارزشهایی هست که از کشورهای غربی مورد حمله قرار گرفته است؛ طی این ۷۰ سال فشارهای زیادی بر فلسطینیان وارد شده است و قرآن‌ سوزیهایی که شاهد هستیم، نشان‌دهنده این است که ارزشهای لیبرالی غیر اسلامی در کشورهای غربی در حال رواج است و ما باید برای مقابله با آن بر ارزشهای اسلامی مشترک تاکید کنیم.

دکتر شهریاری اضافه کرد: مسلمانان در سراسر دنیا برادر هستند و صلح و دوستی از ارزشهای مهم بین ماست. قرآن کتاب راهنمای سعادت آخرت و بهزیستی برای همه مردم دنیاست.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه دشمنان با راهکارهایی، برنامه های مدونی از جمله ترور و تکفیر گروههای مذهبی برای ایجاد تفرقه بین کشورهای مختلف اسلامی دارند که خوشبختانه ملت ایران با هوشمندی تا امروز تمام توطئه های دشمن را خنثی کرده است.

لازم به ذکراست، سومین اجلاس منطقه ای وحدت روز چهارشنبه 18 مرداد ماه از ساعت 8 صبح در تالار وحدت شهرستان ارومیه برگزار خواهد شد.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی