فعالیت مواکب آرمان های حسینی در بوستان های تهران


فعالیت مواکب  آرمان های حسینی  در بوستان های تهران

به منظور استمرار شور و شعور حسینی در دهه دوم و سوم ماه محرم، «مواکب آرمان حسینی» با هدایت ۱۶۰ طلبه خواهر و برادر در سطح ۱۶ بوستان تهران راه اندازی شده است .

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل ازروابط عمومی مرکز فعالیتهای دینی شهرداری تهران، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا شیرنژاد، رییس مرکز فعالیت های دینی تهران، با اشاره به برپایی مواکب آرمان حسینی در بوستان های تهران، اظهارداشت: هر ساله در دهه نخست ماه محرم، موکب های عزاداری در سطح شهر تهران فضای فرهنگی شهر را متحول می کنند، که این مهم نقش بسزایی در ترویج فرهنگ عاشورایی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) دارد.

فعالیت مواکب "آرمان های حسینی" در بوستان های تهرانفعالیت مواکب "آرمان های حسینی" در بوستان های تهرانمشاور شهردار تهران تصریح کرد: احتمالا این مسئله عینیت زیادی داشته باشد که تکاپوهای محرمی بیشتر در دهه اول محرم به چشم می‌خورد؛ از برپایی هیئات و برنامه‌های عزاداری حسینیه‌ها و مساجد گرفته تا فعالیت ایستگاه‌های صلواتی و نذری دادن‌ها؛ اما حقیقت آن است که غم غربت واقعه عاشورا از عصر عاشورا شروع می‌شود و حزن مصیبتی که بر کاروان اسرا حاکم شد، قلب هر انسان آزاده‌ای را محزون می‌کند و اینکه از فردای عاشورا آرام آرام سیاهی‌های عزای حسینی از در و دیوار شهر کم شود و صدای نوحه‌ها و عزاداری‌ها کاسته شود، خود اندوه مضاعفی است که قلب عزادار را به درد می‌آورد.

رییس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران گفت: در راستای استمرار شور و شعور حسینی در دهه دوم و سوم ماه محرم، با هماهنگی و همکاری سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران، 16 موکب در 16 بوستان با عنوان «مواکب آرمان حسینی» راه اندازی شد.

حجت الاسلام والمسلمین شیرنژاد، با اشاره به همکاری مدیریت حوزه علمیه تهران برای اجرای فعالیت های دینی در سطح مواکب آرمان حسینی، بیان کرد: بحمدالله در مواکب آرمان حسینی، علاوه بر توزیع چای نذری اباعبدالله الحسین(ع)، ویژه برنامه های تربیتی نیز توسط مبلغین حوزه علمیه نیز در حال اجرا می باشد.

وی افزود: در مواکب آرمان حسینی، تلاش می شود با نقاشی و بازی های گروهی، مفاهیمی از جمله «احترام به والدین»، «دشمن شناسی»، «صرفه جویی در مصرف آب و برق»، «حفظ و نگهداری محیط زیست»، «آمادگی برای ظهور امام زمان(عج)» و... به کودکان آموزش داده شود.

رییس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران در ادامه افزود : ساعت کاری این مواکب با توجه به گرمای هوا، از ساعت 18 لغایت 22 است.

وی با اشاره به مناطق تحت پوشش «مواکب آرمان های حسینی»، گفت: بوستان‌های "نیاوران در منطقه ۱"، "نهج‌البلاغه در منطقه ۲"، "ملت در منطقه ۳"، "پلیس در منطقه ۴، جوانمردان در منطقه ۵، لاله در منطقه ۶، "اندیشه در منطقه ۷، ۲۲ بهمن در منطقه ۱۰، رازی در منطقه ۱۱، زندگی در منطقه ۱۲، سلیمانی و سهند در منطقه ۱۴، پامچال در منطقه ۱۵"، "قائم در منطقه ۱۸" و "ولایت در منطقه ۱۹" از جمله بوستان های تحت پوشش طرح مواکب آرمان حسینی می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شیرنژاد، در پایان با اشاره به استمرار مواکب آرمان حسینی تا اربعین حسینی، اظهارداشت: برنامه اصلی این مواکب تا دهه دوم ماه محرم بود، ولی با حمایت مسئولین امر، برنامه این مواکب تا اربعین حسینی استمرار دارد .

پایان پیام/35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم لو رفته از همسر مهدی عبدی گلزن پرسپولیس ! / الینا کیست؟!