5 حقیقتی که در مورد جراحی سینه نمی دانید!


چکیده : ما در این مقاله تمامی بایدها و نباید هایی که شما باید راجع به جراحی سینه بدانید را شرح دادیم.در جامعه امروز یکی از اعمال جراحی زیبایی که رشد چشمگیری در بین بانوان داشته عمل جراحی ‏پروتز سینه می باشد. طبق آخرین آمارها بیش از ۳ میلیون زن در...

چکیده : ما در این مقاله تمامی بایدها و نباید هایی که شما باید راجع به جراحی سینه بدانید را شرح دادیم.

5 حقیقتی که در مورد جراحی سینه نمی دانید!

در جامعه امروز یکی از اعمال جراحی زیبایی که رشد چشمگیری در بین بانوان داشته عمل جراحی ‏پروتز سینه می باشد. طبق آخرین آمارها بیش از ۳ میلیون زن در سراسر دنیا در ۳۵ سال ‏اخیر پروتز سینه انجام داده ‌اند و این آمار هر ساله با سیر صعودی افزایش پیدا می کند. اما در مورد اینکه ایده جراحی از کجا می آید باید بگوییم بسیاری از بانوان بر این باورند که سینه‌ های کوچکی دارند یا اندازه و شکل آن ها ‏ناموزون و نامتوازن است و یا در برخی از آن ها سینه‌ هایشان کاملا رشد نکرده یا بعد ‏از اتفاقاتی نظیر حاملگی یا تغییر وزن یا کهولت سن به میزان قابل توجهی اندازه و شکلش را از دست داده و ‏دستخوش تغییر شده اند.

نکته مهمی که در خصوص جراحی زیبایی سینه باید دقت کنید، انتخاب بهترین جراح سینه در تهران و شرکت در جلسات مشاوره و آشنایی با تمام جوانب روند جراحی می باشد. ما در این مقاله تمامی بایدها و نباید هایی که شما باید راجع به جراحی سینه بدانید را شرح دادیم. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه احتیاج داشتید حتما از سایت جراحتو کمک بگیرید.

جراحی سینه چیست؟

طبق گفته های بهترین جراح سینه در ایران، جراحی سینه شامل کلیه عمل­ های شکل ­دهی و فرمدهی سینه می باشد. اعمال جراحی سینه به دو دلیل زیبایی و درمانی انجام می‌­شوند. اهداف زیبایی اقداماتی شامل بازسازی و تغییر فرم و اندازه سینه در زنان و اهداف درمانی هم شامل درمان سرطان و کوچک کردن سینه به دلایل پزشکی با دستور پزشک و مشکلات ناشی از سینه بزرگ در زنان مانند درد گردن و کمر است. به جراحی سینه که شامل بزرگ یا کوچک کردن سینه ها می شود، اصطلاحا ماموپلاستی نیز گفته می شود.

جراح سینه کیست و چه کاری انجام می دهد؟

بسیاری از جراحی های ماموپلاستی را در ایران جراحان پلاستیک انجام می دهند. نه اینکه بخواهیم کار آنها را زیر سوال ببریم، اما باید بگوییم متأسفانه بسیاری از آنها شناخت کافی از بافت سینه ندارند تا بتوانند عمل موفقیت آمیزی را روی آن انجام دهند. این اندام بسیار حساس است و جراحی کردن آن به شناخت کامل سینه احتیاج دارد تا بعدا مشکلاتی برای سلامتی افراد ایجاد نشود. در اینجاست که اهمیت یک متخصص جراحی پستان مشخص می شود. متخصصان جراحی که فلوشیپ جراحی پستان دارند افرادی هستند که به صورت تخصصی روی اندام پستان کار می کنند و همه جوانب آن را می شناسند. یک فلوشیپ جراحی پستان می تواند علاوه بر جراحی دقیق درمانی، به خوبی ماموپلاستی را هم انجام دهد. این جراح شناخت کامل از آناتومی و شکل ظاهری سینه دارد، همچنین با بحث سلامت سینه هم به خوبی آشنایی دارد، پس تنها کسی است که می توانید به صورت صد در صدی در انجام یک ماموپلاستی ایمن و موثر روی او حساب باز کنید.

5 حقیقتی که در مورد جراحی سینه نمی دانید!

کاندیدای جراحی سینه چه کسانی هستند؟

محدودیت سنی خاصی در این مورد وجود ندارد اما باید توجه داشت زمانی که بلوغ سینه کامل شده باشد یعنی از سن ۱۸ سالگی به بعد، ‏این عمل قابل انجام است. این جراحی همچنین در سنین بالا و در سنین بعد از یائسگی هم مشکلی ایجاد ‏نمی ‌کند.‏ به طور کلی موارد زیر می توانند کاندیدای مناسبی برای این جراحی باشند:

  • کسانی که سینه‌ های کوچک دارند و قصد دارند سینه های بزرگ ‌تری داشته باشند.
  • کسانی که از بیماری های سینه(مثل سرطان) رنج می برند و نیاز به جراحی بازسازی سینه دارند.
  • کسانی که سینه‌ های شان عدم تقارن و اختلاف سایز و ‏اختلاف شکل دارند.
  • کسانی که نیاز به تعویض پروتز سینه قبلی خود دارند. علت این جراحی هم ممکن است به دلایل تغییر سایز و یا خرابی و نشت پروتز باشد.
  • کسانی که در اثر شیردهی و یا لاغر شدن، دچار افتادگی و شل شدگی سینه هایشان شده اند.

موارد منع این عمل هم برای کسانی است که بیماری داخلی جدی دارند یا کسانی که ‏انتظارات غیرعادی و غیر واقعی از این جراحی دارند. همینطور کسانی که سابقه سرطان ‏پستان در افراد فامیل درجه یک و دوی آن ها شدید است، به علت تداخل احتمالی پروتز در ‏تصاویر ماموگرافی بهتر است این عمل را انجام ندهند.‏

مراقبت های قبل و بعد از عمل و دوره نقاهت

اقدامات زیر را پیش از انواع جراحی های زیبایی سینه انجام دهید:

  • عکس ماموگرافی بگیرید.
  • تست‌های آزمایشگاهی انجام دهید.
  • هر دارویی که در حال حاضر مصرف می کنید قبل از عمل به پزشکتان اطلاع دهید.
  • برای کنترل خونریزی حین جراحی از مصرف آسپرین، داروهای ضد التهاب و مکمل های گیاهی خودداری کنید.
  • استعمال دخانیات و یا سایر مواد مخدر نظیر کوکائین را برای مدت زمان معینی قبل و بعد از جراحی متوقف کنید.

به طور معمول بهبودی کامل، حدود ​​شش هفته الی دو ماه به طول می انجامد و بیماران معمولا بعد از حدود یک الی دو هفته احساس بهبودی می کنند و می توانند تمام فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرند. بسیار مهم است که دستورالعمل های مراقبتی را که توسط پزشکتان دریافت می کنید به دقت دنبال کنید تا پروسه بهبودی شما به درستی طی شده هیچ عارضه ای ایجاد نشود. جراح سینه شما می تواند با ارزیابی سلامت کلی شما قبل از انجام عمل زمان مشخص‌تری برای بهبودی به شما ارائه دهد.

5 حقیقتی که در مورد جراحی سینه نمی دانید!

کلام آخر

همانطور که می دانید جراحی زیبایی سینه یکی از پرطرفدارترین عمل­ های زیبایی در سراسر جهان است. شمار بانوانی که هر ساله تحت عمل جراحی زیبایی سینه قرار می‌گیرند، همچنان در حال افزایش است. بیشترین هدف از این نوع جراحی زیبایی بزرگ کردن سینه­ های کوچک با استفاده از پروتز سینه است. باید توجه داشت که جراحی و پروتز سینه هم مانند هر عمل جراحی زیبایی دیگری، بدون عوارض نیست اما با انتخاب پزشکی متخصص و متبحر در این حوزه می توان نتیجه ای با کمترین عوارض و بیشترین بازدهی را انتظار داشت. ما در این مقاله تمامی بایدها و نبایدهای جراحی سینه را به طور کامل شرح دادیم و همچنین به معرفی بهترین جراح سینه پرداختیم. از اینکه با ارسال نظرات و انتقادات خود به بهبود عملکرد ما کمک می کنید بی نهایت سپاس گزاریم. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه احتیاج داشتید حتما سری به سایت جراحتو (jaraheto.net) بزنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم