حمایت گونتر استاینر از اوتمار سافنور در ماجرای خروج از آلپین


فرمول یک ایران – گونتر استاینر می‌گوید خروج ناگهانی اوتمار سافنور از آلپین نشان‌دهنده فشاری است که تمام مدیران تیم فرمول یک حس می کنند. اما مدیر تیم هاس همچنین از همتای سابق خود حمایت کرد تا از خروج غافلگیرکننده‌اش «خیلی سریع» بازگردد. سافنور در...

فرمول یک ایران – گونتر استاینر می‌گوید خروج ناگهانی اوتمار سافنور از آلپین نشان‌دهنده فشاری است که تمام مدیران تیم فرمول یک حس می کنند. اما مدیر تیم هاس همچنین از همتای سابق خود حمایت کرد تا از خروج غافلگیرکننده‌اش «خیلی سریع» بازگردد.

سافنور در آغاز فصل 2022 به آلپین پیوست و تیم فرانسوی را به مقام چهارم در مسابقات قهرمانی سازندگان رساند. اما، با توجه به اینکه استون مارتین و مک لارن امسال پیشرفت های بزرگی داشته اند، آلپین در حال حاضر خود را در رتبه ششم جدول رده بندی امسال می بیند.

هنگامی که فرمول یک برای آخرین مسابقه قبل از تعطیلات تابستانی در اسپا حاضر شد، اعلام شد که سافنور به همراه آلن پرمان مدیر ورزشی آلپین، پس از مسابقه بلژیک، تیم را ترک خواهند کرد. مدیر فنی این تیم نیز یعنی پت فرای به ویلیامز پیوست.

استاینر در واکنش به این اتفاق گفت:

طوری که این اتفاق افتاد، عادی نبود، اما هر کسی به روش خودش این کار را انجام می دهد. فکر می کنم واضح است که اوتمار ناراحت خواهد شد، اما او قبلاً نیز در چنین موقعیت هایی بوده است.

فکر می کنم بیشتر ماها نیز پیشتر در چنین موقعیتی بودیم. یک در بسته می شود، در دیگری باز می شود. در نهایت این شغل، فقط یک کار سخت است. شما در معرض دید عموم هستید؛ همه چیز ممکن است رخ دهد و شما فقط باید با آن کنار بیایید.

نمی گویم که کنار آمدن با چنین وضعیتی خوب است، اما بالاخره بخشی از داستان است. معتقدم اوتمار خیلی سریع از پس آن بر می آید. همانطور که گفتم، او پیشتر در چنین موقعیت هایی بوده است، این اتفاقات رخ می دهد و این بخشی از زندگی ما به عنوان یک مدیر تیم است.

استاینر همچنین در مورد نحوه عملکرد تیم خود در حال حاضر اطلاعاتی ارائه داد و در پاسخ به این سوال که آیا داشتن دو راننده باتجربه کمکی می کند، گفت:

مطمئنا! وقتی بعد از کانادا با افراد ارشد فنی تیم ملاقات کردیم، هر دو در بحث های مختلفی شرکت داشتند. من می خواستم که راننده ها مستقیماً به افراد فنی بگویند که در ماشین چه احساسی دارند.

چون گاهی اوقات بیان احساسات به این گونه است: “آره، شاید اینطوری باشه و شاید اونطوری باشه”. ولی نه، به واقع فردی وجود دارد که ماشین را رانندگی می کند، مهم است که دقیق بدانیم وقتی در ترافیک هستید چه حسی به آنها دست می دهد؟ بیشتر عملکرد ماشین را در کجا از دست می دهیم؟ ماشین چگونه رفتار می کند؟

بنابراین، آنها هر دو بسیار مایل به کمک هستند و بدیهی است که تجربه آنها در حال حاضر باید به ما کمک کند تا بفهمیم برای رهایی از این وضعیت باید در کجا کار کنیم.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو