اندرو شاولین: شک ندارم که راسل قهرمان جهان خواهد شد


فرمول یک ایران – اندرو شاولین مدیر مهندسی مرسدس شک ندارد که در صورت وجود یک خودروی رقابتی، جورج راسل راننده بریتانیایی این تیم، روزی می‌تواند قهرمان جهان فرمول یک شود. راسل در سال 2017 به برنامه رانندگان جوان مرسدس بنز پیوست، سپس پس از کسب قهرمانی...

فرمول یک ایران – اندرو شاولین مدیر مهندسی مرسدس شک ندارد که در صورت وجود یک خودروی رقابتی، جورج راسل راننده بریتانیایی این تیم، روزی می‌تواند قهرمان جهان فرمول یک شود.

راسل در سال 2017 به برنامه رانندگان جوان مرسدس بنز پیوست، سپس پس از کسب قهرمانی جهان فرمول 2 در سال 2018، به تیم ویلیامز رفت و سه سال را در آنجا گذراند.

در شروع فصل 2022 به صورت تمام وقت به مرسدس ملحق شد و اولین پیروزی خود را در مسابقه برزیل به دست آورد.

او در فصل 2023 تاکنون موفقیت چندانی به همراه نداشته است و فعلا با 49 امتیاز اختلاف نسبت به همتیمی خود در رده چهارم قرار دارد، شاولین در مورد جورج می گوید:

او یک راننده بسیار حرفه ای است که فوق العاده سخت کار می کند. جورج یکی از کسانی است که می‌توان گفت بدون شک در مقطعی قهرمان جهان خواهد شد، مشروط بر اینکه بتوانیم ماشینی را به او بدهیم که توانایی رقابت را داشته باشد.

بدیهی است که ما نیز برای رسیدن به چنین هدفی، بسیار سخت کار می کنیم. اما جورج فوق العاده تکنیکی است و به خوبی با شرایط مختلف سازگار می شود. همه رانندگان خوب با گذشت زمان بهتر می شوند، آنها در جستجوی هر فرصتی برای بهبود خود تمرکز می کنند.

وقتی او سال گذشته پول پوزیشن گرفت، برای ما غافلگیرکننده بود، زیرا جمعه خوبی نداشتیم. ما تغییراتی در ماشین انجام دادیم، اما او در مرحله تعیین خط برای رسیدن به این نتیجه، کار فوق العاده ای انجام داد. بنابراین، او فوق‌العاده متمرکز است و بدون شک بخشی از موفقیت‌های تیم در آینده خواهد بود.

مرسدس در حال حاضر درگیر نبردی سخت برای کسب مقام دوم در قهرمانی سازندگان به همراه استون مارتین، فراری و مک لارن است. شاولین در توضیح اینکه چرا عملکرد بین چهار تیم هر آخر هفته تغییر می کند، گفت:

عناصر خاصی برای هر پیستی وجود دارد. ما در بارسلونا با حداکثر نیروی رو به پایین بسیار خوب به نظر می رسیدیم، اما همانطور که می دانید، واقعیت این است که شما نمی توانید ماشین خود را برای هر پیست طراحی کنید.

بنابراین، شما ماهیت سرعت پیچ را می بینید، اینکه آیا ارتفاع خودرو عامل مهمی است می تواند در آن نقش داشته باشد، خواه پیست امکان گرمای بیش از حد داشته باشد، یا پیستی که در آن عملیاتی کردن تایرها مشکل است. این که آیا تعادل و بالانس، مشکل داشته باشد، همه این موارد عملکرد نسبی را تغییر خواهند داد.

علاوه بر همه اینها، یک مسابقه توسعه بسیار شدیدی بین تیم ها در جریان است، می توانید قدم های مثبت ویلیامز و مکلارن را ببینید. جایی که افراد بروزرسانی های زیادی را آورده اند باعث جا به جایی رده ها شده اند.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سومین نامه حسن روحانی به شورای نگهبان ارسال شد