انقلاب اسلامی متکی بر هیأت‌های حسینی است


انقلاب اسلامی متکی بر هیأت‌های حسینی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انقلاب اسلامی متکی بر هیأت‌های حسینی است، هیچ مکتبی تا این حد قدرت شبکه سازی مردمی را ندارد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان؛ محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه دومین دوره مهرواره هوای نو با شعار «در هوای نو هیأت نفسی تازه کنیم» و با عنوان «نقش بانوان در آینده هیأت» که عصر امروز در تالار وحدت برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب امام راحل در زیست بوم حسینی و عاشورایی به وجود آمده و ادامه پیدا کرده و امروز درخشان به همه دنیا نورافشانی می‌کند.

اسماعیلی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب فاطمی است، عنوان کرد: این انقلاب در ایام فاطمیه آغاز شده و شناسنامه شصت ساله دارد. ، براساس سیر تاریخی عاشورای سال ۴۲ منشأ قیام پانزده خرداد است. عاشوراها، تاسوعاها و اربعین‌ها سبب پیروزی انقلاب شده و عاشورای ۵۷ منشأ انقلاب است. اربعین مفهومی کلیدی در فهم انقلاب است؛ اربعین شهدای قم، تبریز، اربعین شکوهمند دی ماه ۵۷ جزئی از همین زمینه سازی تاریخ بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد با بیان اینکه انقلاب محصول این اربعین‌ها است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در دهه هشتاد و پس از رژیم بعثی این سنت بزرگ را به حماسه‌ای برای زنده نگه داشتن ارزشهای دینی و انقلابی تبدیل کردند، شبکه بزرگی که این جریان در آن رشد و نمو پیدا کرده اصیل و مردمی است؛ هیأت‌های حسینی هستند.

وی با بیان اینکه هیأت‌های حسینی سابقه هزار ساله دارند، ابراز کرد: نهضت بزرگ امام در وضعیت خفقان همه جانبه رشد پیدا کرده است، اگر ضعف رژیم‌های حاکم دلیل اصلی حذف آنها بود حتماً رژیم‌هایی قبل از پهلوی در صف انتظار حذف بودند، آن شبکه ای که انقلاب از آن استفاده کرد و امام به قدرت ماورایی آن آگاه بود با خوانشی مجدد از واقعه عاشورا و محرم و با استفاده از شبکه هیأت‌ها توانست چنین انقلابی را رقم بزند.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه انقلاب متکی بر هیأت‌های حسینی است، تصریح کرد: هیچ مکتبی به غیر از اهل بیت(ع) چنین قدرت شبکه سازی مردمی را ندارد. در روزهای سخت جنگ تحمیلی رزمندگان از همین هیات‌ها وارد عرصه مبارزه ‌شدند؛ شبهای فراموش نشدنی کربلایی پنج و اروند والفجر هشت را بچه‌های هیأت آفریدند.

وی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی مجهز به قدرت لایزال است، عنوان کرد: در فتنه و جنگ ترکیبی اخیر دیدیم که اراده‌ها و امید و ایمان جوانان را نشانه گرفته اما جبهه انقلاب سیاست و افتخارش امید به آینده است. مردم در سالیان دور و قرون ماضی برای اینکه به زیارت بروند، اجزای بدن خود را تقدیم می‌کردند اما امروز به برکت حاکمیت دین توحید و جامعه نورانی ما با قدرت رو به جلو می‌رود.

وزیر فرهنگ و ارشاد در پایان خاطرنشان کرد: هشتاد و یک درصد در دهه اول سیاه‌پوش بودند و بالای شصت درصد در هیأت‌ها شرکت کرده و بیش از پنجاه درصد مردم در دهه اول نذری دادند، مردم کشور ما با همه تفاوت‌ها و نگرش‌ها اعم از شیعه و اهل سنت زیر پرچم امام حسین(ع) جمع می شوند امید که این مسیر در ادامه راه خود مقدمه سازی جهت ظهور باشد.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی