دادوستدهای بورس انرژی بیش از هزار میلیارد تومان شد


دادوستدهای بورس انرژی بیش از هزار میلیارد تومان شد

بورس انرژی ایران در هفته دوم مرداد میزبان دادوستد‌هایی به ارزش بیش از هزار میلیارد تومان بود.

به گزارش بورس نیوز، در هفته معاملاتی منتهی به ۱۱ مردادماه، ۵۲ هزار و ۷۶۹ تن انواع حامل انرژی در تابلو نفت، گاز و سایر حامل‌های انرژی این بورس مورد مبادله قرار گرفت. ارزش ۱۸۱ معامله انجام‌شده در این تابلو بیش از ۱۰ هزار و ۱۰۶ میلیارد ریال بود که ۹۵.۵ درصد ارزش کل معاملات بورس انرژی در این هفته را به خود اختصاص داد.

در این هفته «آیزوریسایکل» عرضه‌شده در رینگ داخلی با سهم ۲۳ درصدی از کل دادوستد‌ها، بیش‌ترین ارزش معاملات هفته دوم مرداد در بورس انرژی را به ثبت رساند. «حلال ۵۰۲» عرضه‌شده در رینگ بین‌الملل با سهم ۱۹ درصدی و «سبد پایه» عرضه‌شده در رینگ داخلی با سهم ۱۸.۶ درصدی نیز در مقام‌های دوم و سوم بیشترین ارزش معاملاتی در این هفته قرار گرفتند.

در هفته دوم مردادماه همچنین ۱۲ هزار و ۹۸۲ ورقه سلف موازی با سررسید یکسال و بیشتر به ارزش ۷۲ میلیارد و ۲۳۷ میلیون ریال در بورس انرژی ایران مورد دادوستد قرار گرفت.
در این هفته تبادل مالکیت یک‌میلیون و ۱۷۶ هزار کیلووات‌ساعت برق به ارزش یک‌میلیارد و ۱۹۹ میلیون ریال و همچنین دو میلیون و ۱۶۳ هزار کیلووات‌ساعت برق در قالب اوراق سلف به ارزشی بیش از دو میلیارد و ۱۲۶ میلیون ریال در بورس انرژی ایران به ثبت رسید.
تالار برق سبز نیز در هفته معاملاتی منتهی به ۱۱ مردادماه میزبان معاملات دو میلیون و ۲۳۲ هزار کیلووات ساعت برق تجدیدپذیر به ارزش ۷۰ میلیارد و ۸۵۲ میلیون ریال بود.
در هفته دوم مردادماه همچنین چهار هزار و ۴۱۶ برگه گواهی ظرفیت به ارزش ۳۳۰ میلیارد و ۹۵۴ میلیون ریال در بورس انرژی دست‌به‌دست شد.
دو قرارداد آتی به ارزش ۵۲ میلیون و ۹۳ هزار ریال نیز در این هفته دادوستد شد.
عرضه‌کنندگان برتر
در هفته معاملاتی منتهی به ۱۱ مردادماه، شرکت‌های پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت شیراز و پالایش نفت آبادان سه عرضه‌کننده نخست بورس انرژی بودند و پتروشیمی بوعلی‌سینا، شرکت پارس‌بهین پالایش نفت قشم و پالایش نفت بندرعباس در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.
شرکت پالایش نفت تبریز، شرکت ملی نفت ایران، پتروشیمی زاگرس و پتروشیمی شیراز نیز در مقام‌های هفتم تا دهم عرضه‌کنندگان بورس انرژی با بیشترین حجم عرضه در این هفته قرار گرفتند.

اشتراک گذاری :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی