گزارش تازه روسیه از خسارات نظامی اوکراین در جنگ


گزارش تازه روسیه از خسارات نظامی اوکراین در جنگ

ایگو کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه در گزارش جدیدی از خسارات اوکراین از ابتدای جنگ تاکنون اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه ۴۵۸ هواپیما و بیش از یازده هزار تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی اوکراین را نابود کرده‌اند.

کوناشنکوف چهارشنبه گفت: نیروهای مسلح از ابتدای عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین ۴۵۸ هواپیما، ۲۴۵ بالگرد رزمی و پنج هزار و ۴۳۰ پهپاد اوکراین را نابود کرده‌اند.

وی افزود که نیروهای روس همچنین ۴۲۷ سامانه موشکی زمین به هوا، یازده هزار و ۸۴ تانک و سایر تجهیزات زرهی رزمی، یک هزار و ۱۴۲ پرتابگر چندگانه راکتی، پنج هزار و ۷۱۹ خمپاره‌انداز و توپخانه و ۱۲ هزار و ۲۰ خودروی نظامی ویژه را نابود کرده‌اند.

کوناشنکوف همچنین اعلام کرد که نیروی هوایی روسیه در شبانه‌روز گذشته ۲۸ پهپاد اوکراین را سرنگون کرد و ۱۲ موشکی را که از سامانه هیمارس ساخت آمریکا پرتاب شده بود، رهگیری و منهدم کرد.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه دوشنبه مدعی شد که ارتش اوکراین در یک ماه گذشته بیش از ۲۰ هزار و ۸۰۰ نیرو و ۲ هزار و ۲۰۰ فقره از تجهیزات نظامی از جمله ۱۰ تانک لئوپارد را از دست داده است.

گزارش تازه روسیه از خسارات نظامی اوکراین در جنگ

وی دوشنبه در تماسی ویدویویی با فرماندهان نظامی روسیه اعلام کرد: در این مدت اوکراین ۱۱ خودروی نفربر برادلی آمریکایی، ۴۰ سامانه توپخانه M۷۷۷ ساخت آمریکا و ۵۰ توپخانه خودکششی را که از انگلیس، آمریکا، آلمان، فرانسه و لهستان دریافت کرده بودند، از دست دادند.

اوکراین از یک ماه پیش ضدحمله خود علیه نیروهای روسیه را آغاز کرد اما ارتش این کشور اذعان کرد که در تلاش‌های خود ناموفق بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت تولیدات ایران‌خودرو در بازار +جدول