افزایش تحرکات اطلاعاتی ناتو در دریای سیاه


افزایش تحرکات اطلاعاتی ناتو در دریای سیاه

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی روز چهارشنبه اعلام کرد که در پی خروج روسیه از توافق غلات، فعالیت‌های اطلاعاتی در دریای سیاه را تشدید خواهد کرد.

افزایش تحرکات اطلاعاتی ناتو در دریای سیاه

به گزارش راهبرد معاصر؛ پیمان آتلانتیک شمالی روز چهارشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از خروج روسیه از توافق غلات، فعالیت‌های اطلاعاتی خود را در منطقه دریای سیاه افزایش خواهد داد.

در بیانیه ناتو آمده است: «ناتو و همپیمانان عملیات نظارت و جمع آوری اطلاعات در منطقه دریای سیاه را تشدید خواهند کرد و این اقدام از طریق پرواز‌های دوره‌ای و پهپاد‌ها صورت می‌گیرد».

ناتو همچنین در این بیانیه تصمیم روسیه برای خروج از توافق غلات را محکوم کرده و تلاش‌ها برای توقف صادرات محصولات زراعی اوکراین را نیز محکوم کرد.

علیرغم تلاش‌های صورت گرفته از سوی سازمان ملل و ترکیه، توافق غلات که میان روسیه و اوکراین برای صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه به بازار‌های جهانی سال گذشته امضا شده بود ۱۷ جولای به پایان رسید و خبری از تمدید آن نیست.

سازمان ملل و ترکیه در تلاش هستند تا مسکو را وادار کنند که برای یک دوره دیگر این توافق تمدید شود، اما هنوز پاسخی از سوی مقامات روس داده نشده است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین دوشنبه هفته گذشته گفته بود: قرارداد صادرات غلات اوکراینی از طریق دریای سیاه امروز به پایان می‌رسد و این توافق برای روسیه عملاً فسخ شده است. روسیه بلافاصله پس از برآورده شدن خواسته‌هایش ذیل این توافقنامه، به آن باز خواهد گشت. / فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرب المثل های ایرانی از نگاه هوش مصنوعی + عکس