کاربرد پارتیشن شیشه‌ ای در دکوراسیون داخلی


یکی از راهکار‌های جدید برای جداسازی مدرن فضاها، استفاده از پارتیشن شیشه‌ای در اماکن مختلف است. در گذشته دیوار‌های آجری این وظیفه را بر عهده داشتند اما اکنون با استفاده از پارتیشن شیشه‌ای در دکوراسیون داخلی، فضاها بسیار وسیع‌تر و زیباتر از قبل به...

کاربرد پارتیشن شیشه‌ ای در دکوراسیون داخلی

یکی از راهکار‌های جدید برای جداسازی مدرن فضاها، استفاده از پارتیشن شیشه‌ای در اماکن مختلف است. در گذشته دیوار‌های آجری این وظیفه را بر عهده داشتند اما اکنون با استفاده از پارتیشن شیشه‌ای در دکوراسیون داخلی، فضاها بسیار وسیع‌تر و زیباتر از قبل به نظر می‌رسند. اگر تصمیم به پارتیشن‌بندی شیشه‌ای در دفتر کار، ویلا و منزل مسکونی خود دارید و مایلید درباره کاربرد پارتیشن شیشه‌ای در دکوراسیون داخلی اطلاعاتی کسب نمایید، با ما همراه شوید.

پارتیشن شیشه‌ای چیست؟

پارتیشن شیشه‌ای، جداکننده شیشه‌ای است که برای مستقل و زیبا کردن فضای داخل منازل یا دفاتر کار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در اصل با استفاده از این دیوار‌های شیشه‌ای جذاب، فضاها با وجود جدایی از هم، با یکدیگر ارتباط دارند و این ویژگی سبب می‌شود تا فضا دل‌باز به نظر بیاید.

در ساخت پارتیشن شیشه‌ای، از شیشه‌های سکوریت با ضخامت‌های مختلف استفاده می‌شود. این شیشه‌ها مقاومت بالایی در برابر ضربه و فشار دارند و در دو نوع تک جداره و دوجداره در پارتیشن‌های شیشه‌ای به کار می‌روند. برای ایجاد امنیت بیشتر، در پارتیشن‌های با شیشه تک جداره از یک لایه شیشه سکوریت با ضخامت ۱۰ میلی‌متر و در پارتیشن‌های با شیشه دوجداره از دو لایه شیشه سکوریت به ضخامت ۶ میلی‌متر استفاده می‌شود. از انواع دیگر شیشه‌های مورد استفاده در پارتیشن‌های شیشه‌ای، شیشه لمینت است که به دلیل مقاومت بسیار بالا، در بانک‌ها و ادارات، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربرد پارتیشن شیشه‌ ای در دکوراسیون داخلی

انواع پارتیشن شیشه‌ای

باتوجه به این که پارتیشن‌های شیشه‌ای در اماکن مختلف و به منظور برطرف کردن نیاز‌های متفاوت ساخته می‌شوند، از این رو در طراحی و تولید، دارای انواع مختلفی هستند. در ادامه به انواع تقسیم‌بندی این پارتیشن‌ها که در بازار موجود هستند، اشاره می‌نماییم:

  • تقسیم‌بندی از نظر تعداد جداره شیشه (پارتیشن شیشه‌ای تک جداره و پارتیشن شیشه‌ای دوجداره)
  • تقسیم بندی از نظر کاربرد (پارتیشن شیشه‌ای منزل و پارتیشن شیشه‌ای اداری)
  • تقسیم بندی از نظر قاب دور شیشه (پارتیشن شیشه‌ای قاب‌دار و پارتیشن شیشه‌ای فریم لس یا بدون قاب)
  • تقسیم بندی از نظر رنگ شیشه (پارتیشن شیشه رنگی، پارتیشن شیشه‌ای مات و پارتیشن شیشه‌ای معمولی یا شفاف)

توجه داشته باشید، هنگام انتخاب و خرید انواع مختلف پارتیشن باید با توجه به ابعاد فضای محیط مورد نظرتان، اقدام نمایید.

کاربرد پارتیشن شیشه‌ای در دکوراسیون فضاهای مختلف

بهترین و ارزان‌ترین راه برای تغییر دکوراسیون محل کار و منازل، استفاده از پارتیشن شیشه‌ای است. برای تغییر دکوراسیون‌های زیر می‌توان از پارتیشن شیشه‌ای استفاده نمود:

  • گاهی اوقات در آپارتمان‌های یک اتاق خوابه، لازم است از یک فضای پرت به عنوان اتاق استفاده کرد. از این رو برای تفکیک یک اتاق خواب دیگر از سالن پذیرایی یا قسمت‌های دیگر منزل، می‌توان از پارتیشن شیشه ای استفاده نمود. در این صورت فضای پرت، به یک اتاق لوکس و کاربردی تبدیل خواهد شد.
  • در بسیاری از منازل، حمام و سرویس بهداشتی دارای فضای مشترک هستند. با استفاده از پارتیشن شیشه‌ای مناسب می‌توان بین این دو محوطه، یک فصل مشترک زیبا ایجاد نمود.
  • جداسازی آشپزخانه از اتاق نشیمن نیز از چالش‌هایی است که در اکثر منازل قدیمی با آن مواجهند و اتفاقی بسیار جالب به شمار می‌آید. این اتفاق با قرار گرفتن یک دیوار شیشه‌ای جذاب، جالب‌تر خواهد شد.
  • کتابخانه شیشه‌ای، در هر فضای کوچکی در آپارتمان یا منزل، هم به جمع کردن کتاب‌ها کمک می‌کند و هم با خلق یک دکور زیبا همراه خواهد بود.
  • پارتیشن‌های شیشه‌ای جایگزین پله‌ها، از دکور‌های زیبایی است که سبب دگرگون شدن دکوراسیون منازل و ویلاها می‌شود.
  • استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای به عنوان پنل برای قرار دادن گلدان در فضاها و اتاق‌های کوچک، قادر است این فضاها را به اتاق‌های دل‌باز و زیبا تبدیل نماید.
  • به عنوان سقف هم می‌توان به طور گسترده از پارتیشن شیشه‌ای استفاده نمود.
  • از پارتیشن‌های شیشه‌ای با شیشه سکوریت و مقاوم در اطراف روف گاردن‌ها نیز می‌توان استفاده کرد. استفاده از این نرده‌های شیشه به عنوان باغچه برای تزیین فضای روف گاردن، مقرون به صرفه است.

مزایای استفاده از پارتیشن شیشه‌ای

کاربرد پارتیشن شیشه‌ای فقط به جداسازی فضاها، محدود نمی‌شود. استفاده از این دیوار‌های شیشه‌ای، با مزایای فراوانی همراه است. در ادامه به برخی از این مزایا اشاره خواهیم کرد:

تنوع طرح در پارتیشن‌های شیشه‌ای

با توجه به تولید متنوع پارتیشن‌های شیشه‌ای، بسته به نیاز و سلیقه می‌توان از انواع شفاف، رنگی، مات، طرح‌دار، دوجداره و تک جداره آن‌ها استفاده نمود.

عایق بودن پارتیشن‌های شیشه‌ای در برابر رطوبت

پارتیشن‌ها‌ی شیشه‌ای با شستشو دچار زنگ‌زدگی و آسیب نمی‌شوند.

قابلیت نصب سریع و آسان پارتیشن‌های شیشه‌ای

برای نصب پارتیشن‌های شیشه‌ای، نیاز به تخریب کلی یا جزئی ساختمان نیست.

کاربرد پارتیشن شیشه‌ ای در دکوراسیون داخلی

امکان استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای در همه فضاها

از پارتیشن‌های شیشه‌ای در همه فضاها می‌توان استفاده نمود اما فضاهای کوچک با بهره‌مندی از پارتیشن‌های شیشه‌ای بزرگ‌تر به نظر می‌رسند.

عایق بودن پارتیشن‌های شیشه‌ای دوجداره در برابر صوت

با استفاده از شیشه‌ها‌ی دوجداره، پارتیشن‌های شیشه‌ای به عایق کاملی برای صدا تبدیل می‌شوند.

مقاومت بالای پارتیشن‌های شیشه‌ای در برابر دما

شیشه سکوریت در برابر دما مقاومت بالایی دارد. بنابراین از این شیشه‌ها می‌توان در هر دمایی استفاده نمود.

انتقال نور طبیعی توسط پارتیشن‌های شیشه‌ای

یکی از ویژگی‌های پارتیشن‌های شیشه‌ای، عبور نور طبیعی از آن‌هاست. این ویژگی از هدر رفتن انرژی نور خورشید جلوگیری می‌کند.

ایجاد دکوراسیون فوق مدرن توسط پارتیشن‌های شیشه‌ای

پارتیشن‌های شیشه‌ای با ایجاد چشم‌انداز وسیع، سبب نمایش بزرگ‌تر فضاها می‌شوند. این پارتیشن‌ها دارای جدیدترین طراحی هستند و نسبت به دیوارهای سیمانی، کاربرد بیشتری در معماری امروزی دارند.

شستشوی آسان پارتیشن‌های شیشه‌ای

شستشوی این جداکننده فضا به دلیل وجود شیشه به جای متریال‌های جاذب گرد و غبار، سریع و آسان است.

مقرون به صرفه بودن پارتیشن‌های شیشه‌ای

استفاده از پارتیشن شیشه‌ای به دلیل استفاده از شیشه به جای سیمان و آجر در ساخت، هم سبب کاهش وزن نهایی ساختمان می‌شوند و هم نصب آن‌ها در مقایسه با ساخت دیوار‌های سیمانی و آجری، هزینه کم‌تری خواهد داشت.

کاربرد پارتیشن شیشه‌ ای در دکوراسیون داخلی

راهنمای خرید پارتیشن شیشه‌ای

در هنگام انتخاب و خرید این محصول باید به نکات زیر توجه نمایید:

  • برای


    خرید و نصب پارتیشن شیشه‌ای


    ، ابتدا باید ابعاد مورد نیاز را اندازه‌گیری نمایید. توصیه می‌شود این اندازه‌گیری را با مشورت اهل فن انجام دهید، در غیر این صورت با یک اشتباه، ممکن است با ضرر هنگفتی روبه‌رو شوید.
  • با خرید پارتیشن شیشه‌ای دو جداره فریم لس، هم پارتیشن زیباتری را خریداری خواهید نمود و هم از ورود صدا‌های مزاحم به اتاق‌ها جلوگیری می‌نمایید. هر چند این خرید کمی برای شما گران‌تر تمام می‌شود، اما ارزشمند‌تر است.
  • خرید پارتیشن با شیشه دوجداره که در بین دو جدار آن، پرده تعبیه شده است، اوج ظرافت و زیبایی را به خانه‌ی شما می‌آورد و هر زمان که بخواهید می‌توانید فضای اتاق را کاملاً خصوصی نمایید.
  • به خاطر داشته باشید که استفاده از یک پارتیشن شیشه‌ای فریم لس به جای پارتیشن‌های دارای قاب فلزی سبب می‌شود دل‌بازی و زیبایی فضا چند برابر شود.
  • با استعلام قیمت از فروشگاه‌های معتبر می‌توانید نسبت به خرید پارتیشن شیشه‌ای برای تغییر دکوراسیون اقدام نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!