1400 دستگاه خودرو وارد کشور شده است!


نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مدعی شده که تاکنون ۱۴۰۰ دستگاه خودرو وارد کشور شده است.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ بیش از یک سال از رفع ممنوعیت واردات خودرو به کشور و همچنین وعده‌های متعدد مسئولان دولت و نمایندگان مجلس برای آوردن خودرو‌هایی با میانگین قیمتی ۵ تا ۲۰ هزار دلار می‌گذرد، اما تاکنون هیچ خودروی خارجی وارد بازار ایران نشده است. بماند که پس از مدتی کوتاه، نمایندگان مجلس به عنوان موافقان سرسخت واردات خودرو، به آهستگی از ادعای خودرو‌های ۵ هزار دلاری خود عقب نشینی کرده و کم کم با رویکردی واقع‌بینانه به مسئله واردات خودرو برخورد داشتند.


اگرچه بسیاری از کارشناسان صنعت خودرو و یا حتی صاحب‌نظران اقتصادی در همان ابتدای کار معتقد بودند که در شرایط ارزی کنونی کشور، اجرای این سیاست تا حدودی غیر قابل تحقق است، اما با این حال موضوع واردات خودرو بدون در نظر گرفتن این ملاحظه مهم از سوی دولت و سپس نمایندگان مجلس به شدت مورد پیگیری قرار گرفت.


در حال حاضر از وعده واردات ۱۰۰ هزار خودرو در سال ۱۴۰۱ و همچنین ۲۰۰ هزار دستگاه برای سال ۱۴۰۲، حتی ۵ درصد آن هم محقق نشده، اما حال دولتی‌ها و مجلسی‌ها همچنان مصرانه بر مسئله واردات خودرو پافشاری می‌‎کنند.

1400 دستگاه خودرو وارد کشور شده است!
در طول یک سال و نیم گذشته گفتگو و مواضع متعددی درباره واردات خودرو و تعداد آن‌ها از سوی نمایندگان مجلس در فضای رسانه‌ای کشور منتشر شده، اما نمونه آخر آن مربوط صحبت‌های «علی جدی» نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس است که پیرامون آن به بازارنیوز گفت: تاکنون ۱۴۰۰ دستگاه خودرو به کشور وارد شده، اما به دلیل برخی اختلاف نظر‌ها با سازمان ملی استاندارد، آن‌ها در مرحله پلاک‌گذاری مانده‌اند.


نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین درباره جزئیات جلسه اعضای این کمیسیون با انجمن خودروسازان، مسئولان شورای رقابت و وزارت صمت هم توضیح داد: محور اصلی این جلسه متمرکز بر تامین ارز خودروسازان بود و قرار بر این شد که ارز مورد نیاز آن‌ها توسط بانک مرکزی تامین شود. تاکنون فقط به بخشی از نیاز ارزی خودروسازان پاسخ داده شده است.


وی همچنین درباره رقم تعیین شده برای میزان ارز مورد نیاز خودروسازان هم ابراز بی اطلاعی کرد و گفت که تا به حال عددی برای این مشخص نشده و گفتگو برای این موضوع ادامه دارد.


پایان پیام//


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکسی جالب و زیرخاکی از حسن جوهرچی در روز عروسی اش/ تصویر