ظهور امام زمان(عج) بسته به داشتن یاران عاشورایی است


ظهور امام زمان(عج) بسته به داشتن یاران عاشورایی است

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی با اشاره به اینکه در جامعه منتظر مومنان واقعی نه فقط به مومنان، بلکه حتی نسبت به حیوانات هم رحم می کنند؛ گفت: امام زمان(عج) باید یارانی همچون یاران امام حسین(ع) داشته باشند تا ظهور رخ دهد.

به گزارش خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه علمیه به مناسبت دهه اول محرم در مسجد نظام مافی به سخنرانی پرداخت و گفت: هدف مجالس سیدالشهداء(ع) این است که افرادی همچون اصحاب امام حسین(ع) برای امام زمان(عج) پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه باید جمعی از اصحاب امام حسین(ع) یاری دهنده امام زمان(عج) باشند، عنوان کرد: برای رسیدن به این هدف باید بین شیعیان صمیمیت، پیوندهای عمیق و قوی به وجود بیاید، جامعه منتظر باید رحم و مروت داشته باشد. امام صادق(ع) درباره زمینه‌سازی برای ظهور می‌فرمایند رحم و مروت شما باید به حدی باشد که اگر مومنی در جیب برادر مومن خود دست کرد و چیزی برداشت اعتراض نداشته باشند و بدانند که نسبت هم سوءاستفاده نخواهند کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه در این دوران رحم و مروت بسیار بیش از گذشته اهمیت دارد، اظها کرد: رابطه مومنان در فرهنگ اهل بیت(ع) یک رابطه واقعی است و قراردادی نیست. پیوند مومنان شبیه پیوند سلول‌ها و اعضاء یک بدن است که همه هنگام درد یکی با یکدیگر همدردی می کنند.

این استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از امام صادق(ع) ابراز کرد: حضرت می‌فرمایند خداوند مومنان را از طینت و خمیرمایه بهشتی خلق کرده است و از شعاع روح خود در آنها دمیده است، برای همین مومنان با یکدیگر همچون برادر تنی مهربان هستند. اگر بر یکی از آنها غم وارد شود گویا بر دیگری هم غم وارد شده است.

وی افزود: اگر غروب های جمعه دل مومنان می‌گیرد چون ظهور رخ نداده و دل امام زمان(عج) غمگین است. در جامعه منتظر وقتی مومنی گرفتاری مومن دیگر را برطرف کند، گویا گرفتاری خود را برطرف کرده است و قلب او شاد می شود. مومنان چنان به فکر یکدیگر هستند که حتی برای یکدیگر استغفار هم می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی در پایان خاطرنشان کرد:‌ در جامعه منتظر مومنان واقعی نه فقط به مومنان، بلکه حتی نسبت به حیوانات هم رحم می کنند. کسی که نسبت به گرفتاری و درد مردم بی تفاوت است نسبت به ایمان خود شک کند. اصحاب امام حسین(ع) به یکدیگر رحم داشتند و فدای یکدیگر می شدند، امام زمان(عج) هم باید یارانی همچون یاران امام حسین(ع) داشته باشند که ظهور رخ دهد.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بک گراند بنفش | 100 عکس پس زمینه بنفش برای گوشی شیک و فانتزی