کتاب «تشنه‌لبان» حمید گروگان بازنشر شد


کتاب «تشنه‌لبان» حمید گروگان بازنشر شد

کتاب «تشنه‌لبان» به نویسندگی حمید گروگان از تولیدات کانون پرورش فکری همزمان با روزهای ماه محرم بازنشر شد.

کتاب «تشنه‌لبان» حمید گروگان بازنشر شد
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب سال ۱۳۸۸ از سوی انتشارات کانون پرورش فکری منتشر شد و محرم امسال برای پنجمین‌بار تجدید چاپ می‌شود.

«تشنه‌لبان» از کتاب‌های «مقتل» به شمار می‌رود که در آن وقایع کربلا و حماسه‌آفرینان عاشورا با ذکر نام و شیوه شهادت و شرح مطالب بیان شده است. همچنین شعرهایی با بیت‌هایی متناسب با مطلب، از شاعران مختلفی چون حافظ انتخاب شده و در کتاب آمده است.

نویسنده در این کتاب با رجوع به معتبرترین منابع تاریخ عاشورا، حوادث این روز بزرگ را با دقت و جز به جز روایت کرده است؛ آنچنان که خواننده خود را در گرماگرم نبرد اصحاب سالار شهیدان با سپاه کفر می‌بیند و از مشاهده دلاوری‌های شهیدان کربلا به وجد آمده و بر مصیبت واردشده به خاندان گرامی پیامبر اشک می‌ریزد.

علاوه‌بر این، حمید گروگان تنها به مقتل‌خوانی کفایت نمی‌کند؛ بلکه با کنکاش در گذشته یاران و نقل تاریخی، تصویری روشن از آنها ارائه می‌دهد و وقایع گذشته، حال و آینده را تحلیل و بررسی می‌کند.

نویسنده سعی می‌کند با استفاده از نخبگی خاص و اندیشه‌ای هدفمند از دل عاشورا الگوسازی کند و درس زندگی بگیرد و نشان دهد که عاشوراییان همه حسینی شده‌اند که لیاقت شهادت یافته‌اند.

«تشنه‌لبان» با زبانی روان و یک‌دست برای مربیان، پژوهشگران و اولیای تربیتی نگاشته شده که در ۳۲۰ صفحه و با شمارگان دو هزار و ۵۰۰ نسخه از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازنشر شده است. در مجموع، شمارگان کتاب «تشنه‌لبان» به ۲۲ هزار و ۵۰۰ نسخه رسیده است.

تصویرگری کتاب «تشنه‌لبان» را هاجر سلیمی‌نمین و طراحی گرافیک آن را کوروش پارسانژاد بر عهده داشته‌اند.

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را به بهای ۲۱۰ هزار تومان از فروشگاه‌های کانون پرورش فکری در سراسر کشور و پایگاه فروش اینترنتی محصولات کانون به نشانی Digikanoon.ir تهیه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل گرگ با نوشته های انگیزشی + متن های زیبا و انگیزشی