کتاب «اکتشافات بزرگ: شش نوآوری که جهان مدرن را ساخت» منتشر شد


کتاب «اکتشافات بزرگ: شش نوآوری که جهان مدرن را ساخت» منتشر شد

انتشارات پرتقال کتاب «اکتشافات بزرگ: شش نوآوری که جهان مدرن را ساخت» به قلم استیون جانسون را با ترجمه فاطمه شمسی برای گروه سنی بالاتر از ۱۲ سال منتشر کرد.

کتاب «اکتشافات بزرگ: شش نوآوری که جهان مدرن را ساخت» منتشر شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در کتاب «اکتشافات بزرگ: شش نوآوری که جهان مدرن را ساخت»، مسیر مهم‌ترین اختراعات بشر را دنبال می‌کنیم و می‌بینیم چطور یک ایده خوب، منجر به پدیدآمدن ایده‌های خوب و مفید دیگر می‌شود که زندگی ما را دگرگون می‌کنند.

استیون جانسون، نویسنده کتاب در این اثر ارتباط بین رویدادهایی به ظاهر بی‌ربط را بررسی می‌کند تا نشان بدهد چطور شبکه‌ای از این رویدادها در کنار هم جهان مدرن ما را ساخته‌اند. همچنین درباره دنیای پیش از این اختراعات می‌خوانیم؛ دنیایی بدون نور مصنوعی، بدون آب تصفیه‌شده و پاکیزه. در یک کلام، ما در این کتاب می‌خوانیم چگونه به اکنون رسیدیم!

ماجراهای این کتاب در شش بخش روایت شده‌اند: شیشه، یخ، صوت، بهداشت، زمان و نور. جانسون از هر کدام از این کلمه‌های ساده، داستانی بی‌اندازه جذاب روایت کرده است؛ داستانی که از برخورد صاعقه در صحرایی در ماقبل تاریخ شروع می‌شود، به بلندکردن شهر شیکاگو به معنای واقعی کلمه می‌رسد و تا آزمایشگاه‌های لیزری که از دل فیلم‌های علمی‌تخیلی بیرون آمده‌اند ادامه پیدا می‌کند.

انتشارات پرتقال این اثر را با ترجمه فاطمه شمسی در ۲۶۴ صفحه و به بهای ۱۶۴ هزار تومان برای گروه سنی بالاتر از ۱۲ سال منتشر کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان