پاسخ فیا به اتهامات مربوط به نقض سقف بودجه فرمول یک


فرمول یک ایران – به گفته کریگ اسلیتر گزارشگر فرمول یک اسکای، فیا ادعاهایی مبنی بر اینکه حداکثر سه تیم سقف بودجه سال 2022 را نقض کرده اند را نادرست خوانده است. در روزهای اخیر گزارش هایی منتشر شده که در آن بیان شده بود تا سه تیم سقف بودجه فرمول یک...

فرمول یک ایران – به گفته کریگ اسلیتر گزارشگر فرمول یک اسکای، فیا ادعاهایی مبنی بر اینکه حداکثر سه تیم سقف بودجه سال 2022 را نقض کرده اند را نادرست خوانده است.

در روزهای اخیر گزارش هایی منتشر شده که در آن بیان شده بود تا سه تیم سقف بودجه فرمول یک را رعایت نکرده اند.

همزمان با این گزارش ها، مدیر عامل فرمول یک، استفانو دومینیکالی خواستار اعمال جریمه‌های ورزشی برای متخلفان این موضوع در آینده شده است.

دومنیکالی همچنین در موارد متعدد از تمایل فیا برای پایان دادن به روند ممیزی سقف بودجه با سرعت بیشتری صحبت کرده است.

اسلیتر گفت که فیا به او اطلاع داده است که این روند همچنان ادامه دارد، اما صحبت از نقض قوانین همچنین بسیار داغ و گسترده است:

در چند روز گذشته، خبر مهم این روزها بوده است. خبرگزاری های ایتالیایی و آلمانی موتوراسپرت، هر کدام به ترتیب می گوید که سه و دو تیم سقف بودجه را نقض کرده اند.

در مورد این موضوع با فیا تماس گرفتم. آنها در پاسخ خود به من کاملاً قاطع هستند. با توجه به اینکه گزارش آلمان کمی دیرتر منتشر شد، در ابتدا فقط به گزارش های ایتالیایی اشاره کردم و مقامات فیا گفتند که گزارش ها به واقع اشتباه است.

آنها می گویند که روند حسابرسی با توجه به سقف بودجه هنوز ادامه دارد و قرار است در هفته های آینده به نتیجه برسد. پس از گذراندن یک دوره برای ارزیابی و نهایی شدن بررسی ها، هیچ مهلتی هم برای تیم ها برای رعایت دریافت گواهی سقف بودجه ارائه نشده است.

فیا با رد گزارش هایی مبنی بر “وجود هر گونه تاخیر در روند امسال، به دلیل تحقیقات عمیق‌تر و بررسی اینکه آیا برخی از تیم‌ها از پروژه‌های دیگری برای پنهان کردن توسعه یک خودروی فرمول یک استفاده می‌کنند یا خیر” گفت که بابت چنین چیزی تاخیری وجود ندارد.

و همچنین صحبت از نقض احتمالی سقف بودجه در این مرحله را بی اساس خواندند.

اسلیتر مدعی شد که مستقیماً با تیم‌ها تماس گرفته است تا بفهمد آیا آنها معتقدند که سقف هزینه سال 2022 را رعایت می‌کنند یا خیر! از میان آن‌هایی که به او پاسخ دادند، وی گفت که بیشتر تیم های برتر مطمئن هستند که هیچ نقضی پیدا نخواهد شد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر عروسکی الیزابت داعشی پایتخت / نیلوفر رجایی فر چه بود و چه شد ! + عکس ها