باید پرچم جهاد تبیین در جنگ رسانه‌ای دشمن بالا باشد


باید پرچم جهاد تبیین در جنگ رسانه‌ای دشمن بالا باشد

حجت الاسلام میرتاج الدینی، نماینده مردم تبریز، بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با علما و مبلغین را در شرایط جنگ رسانه‌ای دشمن، بسیار راهگشا و راهبردی عنوان کرد و گفت: باید پرچم «جهاد تبیین» در جنگ نرم و رسانه‌ای، بالا باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان؛ حجت الاسلام سید محمد رضا میرتاج الدینی، نماینده مردم تبریز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با علما و مبلغین، این بیانات را در شرایط جنگ رسانه‌ای دشمن، بسیار راهگشا و راهبردی عنوان کرد و اظهار داشت: در شرایطی که رسانه‌های استکباری با همه توانشان وارد گود شده و جنگ رسانه‌ای شدیدی علیه دین و آرمان‌های انقلاب اسلامی براه انداخته اند، ما نباید منفعل باشیم چرا که ما هم اکنون در شرایط جنگ نرم بسر می‌بریم و باید پرچم «جهاد تبیین» در جنگ نرم، بالا باشد.

وی افزود: یکی از پایه‌های مهم جهاد تبیین، تبلیغ دین است که سکانداری آن در وهله اول در دستان علمای دینی است لذا باید جایگاه تبلیغ دین در محافل علمی و فرهنگی در اولویت اول باشد درحالی که هم اکنون تبلیغ دین در جایگاه اول برنامه ریزی‌های ما قرار ندارد و باید تلاش کنیم تا به جایگاه اصلی خود برسد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: به یاد داشته باشیم که حضرت امام (ره) با همین امر تبلیغ، پیروزی انقلاب را رقم زدند و هنوز سخنرانی‌های تاریخی ایشان در قم و فیضیه مثال زدنی است که توانست حرکت‌های عظیم انقلاب را شکل ببخشد. یا خود مقام معظم رهبری، یکی از خطابای توانمند قبل و بعد از انقلاب است و همواره خطابه‌های ایشان، یکی از پایه‌های اصلی تداوم و پیشرفت انقلاب اسلامی بوده است.

به گفته حجت‌الاسلام میرتاج الدینی، با توجه به دگرگونی شرایط رسانه‌ای جهان، مبلغین ما نیز باید آشنایی کاملی با علم و تجهیزات به روز امر تبلیغ داشته باشند.

وی ادامه داد: درحالی جایگاه «تبلیغ» در کشور اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم تهاجم استکبار جهانی نسبت به ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های انقلاب، پایانی ندارد و این امر، ضرورت آشنایی با فناوری‌های نو را برای مبلغین دینی ، صد چندان می‌کند.

این نماینده مجلس یازدهم تاکید کرد: اگرعلما و مبلغین دینی ما شناخت کاملی از مبانی فکری غرب داشته باشند، آنگاه می‌توانند با تهاجم علمی و منطقی، تمام نگرش‌های فکری و لیبرالیستی آنان را به چالش بکشانند. از سوی دیگر؛ هنگامی که مبانی فکری دشمن مورد شناخت ما قرار بگیرد حتما نقد و ایجاد شبهه این نگرش‌ها، سهل‌تر خواهد بود.

وی افزود:، ما نباید همواره در حوزه دفاع باشیم و تنها دل به پاسخگویی به شبهات دشمنان خوش کنیم بلکه نیاز است حالت تهاجمی بگیریم. این درحالی است که بسیاری از تفکرات لیبرالیستی، قابل خدشه است و بنا به فرمایشات رهبری، مُبلغ اگر با روحیه جهادی عمل کند؛ پیروزی دست یافتنی است.

حجت الاسلام میرتاج الدینی با اشاره به تاثیرگذاری علمای دین و مبلغین در باور‌های دینی مردم گفت: باید بپذیریم که تداوم انقلاب اسلامی در سایه علمای دین و مبلغین بوده و همواره این قشر، علی رغم امکانات کم، تلاش‌های زیادی در این زمینه انجام داده اند که بسیاری از این تلاش‌ها هم، ناشناخته باقی مانده است. اما امروزه لازم است که این قشر بویژه مبلغین جوان به انواع و اقسام تجهیزات و امکانات به روز مجهز شوند و از ظرفیت‌های آنان پشتیبانی شود.

وی توصیه کرد گروه‌های تبلیغی به گروه‌های جهادی و سیار تقسیم بندی شوند و مبلغین کارآزموده ای نیز برای گروه‌های سنی کودک، جوان، میانسال و کهنسال تربیت شوند.

این روحانی و مُبلغ دینی با اشاره به جامعه دانشگاهی اظهارداشت: اقشار دانشگاهی می‌توانند همیار‌های خوبی برای کمک به امر تبلیغ باشند. به عبارت دیگر، اگر مبلغ دینی به علوم آکادمیک مجهز باشد با بهره گیری ازعلوم دانشگاهی و حوزوی ، تاثیر گذاری بیشتر و علمی تری در امر تبلیغ دینی خواهد داشت. مثلا اگر یک روحانی دارای مدرک روانشناسی باشد حتما در امر تبلیغ ، موثر‌ترعمل خواهد کرد.

حجت الاسلام میرتاج الدینی در پایان با اشاره به تلاش‌های علمای دین و مبلغین، فاصله مطالبات رهبری از این گروه را فاصله معناداری عنوان کرد که باید هر چه زودتر مرتفع شود.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!