فعال‌سازی هیئت‌های نوجوانان در مناطق 22 گانه تهران/برنامه «محرم شهر» اجرا می‌شود


فعال‌سازی هیئت‌های نوجوانان در مناطق 22 گانه تهران/برنامه «محرم شهر» اجرا می‌شود

زیبایی‌نژاد با شرح جزئیات طرح راه‌اندازی و فعال‌سازی هیات‌های نوجوانان و دانش‌آموزی، گفت: برای دهه‌های دوم و سوم ماه محرم، ویژه برنامه «محرم شهر» برنامه‌ریزی شده است.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف به نقل از شهرداری، مصطفی زیبایی نژاد، مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران از ویژه برنامه‌های این اداره کل به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم خبر داد و گفت: شهرداری تهران ویژه برنامه‌های فرهنگی، آیینی و مذهبی ایام عزای حسینی امسال را با موضوع «تبیین و پیاده‌سازی فرهنگ حسینی در سبک زندگی شهروندان» و با شعار محوری «در زیر خیمه‌اش همه یک خانواده‌ایم» برگزار می‌کند.

وی اضافه کرد: محوریت اصلی این برنامه‌ها، بهره‌گیری از ظرفیت هیات‌ها و گروه‌های جهادی مردمی با تاکید بر احیا و حفظ آئین‌ها و رسوم سنتی و مردمی در برگزاری مجلس عزاداری برای امام حسین علیه السلام است.

زیبایی‌نژاد از توجه ویژه به نوجوانان برای برپایی مجالس عزای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خبر داد و گفت: رویکرد امسال ما در اداره کل فرهنگی، توسعه هیات‌های دانش آموزی و نوجوانان است؛ بر این اساس برنامه ویژه امسال محرم در شهرداری تهران، حمایت از فعال‌سازی و راه‌اندازی هیات‌های نوجوانان است.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران ابراز کرد: اداره کل فرهنگی شهرداری در برنامه‌های ملی بزرگ و محوری در ماه محرم نظیر همایش روز جهانی حضرت علی اصغر(ع)، همایش روز حضرت رقیه(س) (سه ساله‌های حسینی) و همایش روز حضرت قاسم(ع) (احلی من العسل) مشارکت خواهد داشت. هر کدام از این برنامه‌ها به صورت متمرکز، در یکی از مناطق شهر تهران برگزار می‌شود.

زیبایی‌نژاد جزییات طرح راه‌اندازی و فعال‌سازی هیات‌های نوجوانان و دانش‌آموزی را تشریح کرد و گفت: در این طرح، هر منطقه نسبت به راه اندازی، فعال سازی، شناسایی و تقویت یک هیات متشکل از نوجوانان با استفاده از ظرفیت‌های موجود در مساجد، بسیج، آموزش و پرورش و ... اقدام می‌کند.

وی تاکید کرد: بدون شک این ظرفیت بزرگ پس از دهه اول محرم و در مناسبت‌های ویژه سال مورد استفاده قرار خواهد گرفت، که مهم‌ترین آن ویژه برنامه‌های اربعینی شهرداری تهران است که با محوریت استفاده از ظرفیت‌های نوجوانان انجام خواهد شد.

او درباره ویژه برنامه «محرم شهر» گفت: در دهه دوم و سوم ماه، محرم، ویژه برنامه «محرم شهر» برنامه‌ریزی شده است که به زودی جزئیات آن در اختیار رسانه ها قرار می گیرد.

زیبایی نژاد با اشاره به ساخت، حمایت و مشارکت اداره کل فرهنگی شهرداری تهران در آثار هنری و رسانه‌ای گفت: ویژه برنامه تلویزیونی «ازسرگذشت» که با اجرای علی اکبر قلیچ و تهیه کنندگی محسن نجفی از شب اول محرم به آنتن شبکه نسیم می‌رود، کار مشترک گروه تولید شبکه نسیم و اداره کل فرهنگی شهرداری تهران است. این برنامه گفت‌وگو محور، میزبان چهره‌های مشهور عرصه بازیگری، ادبیات، ورزشی، مداحی و ... شده و ناشنیده‌هایی از سرگذشت آنها را با محوریت تاثیر اباعبدالله در مهم‌ترین اتفاقات زندگی شخصی آنان بیان می‌کند.

وی اضافه کرد: این برنامه تلویزیونی در ۶۰ قسمت و در دکوری متفاوت تولید شده است و شب‌ها ساعت 21:30 پخش خواهد شد. به یاری خداوند قصد داریم دکور زیبای این برنامه بعد از اتمام مراحل ضبط و در دهه دوم محرم در یکی از اماکن سطح شهر برای بازدید عموم شهروندان نصب شود. این برنامه می‌تواند الگوی مناسبی برای جوانان باشد و حتما تاثیر معنوی خوبی را در پیش خواهد داشت.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!