اجرای فعالیت‌های قرآنی در 352 پایگاه و مسجد در محلات شهر تهران


اجرای فعالیت‌های قرآنی در 352 پایگاه و مسجد در محلات شهر تهران

سیفی گفت: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های ما اجرای فعالیت‌های قرآنی در ۳۵۲ پایگاه و مسجد در محلات شهر تهران است و بنا داریم با این برنامه‌ها اضلاع مسجد مدرسه و منزل را با قرآن به یکدیگر به متصل کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، آیین اختتامیه جشنواره بین المللی قرآنی آرمان شب سه شنبه، ۲۷ تیرماه با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران، امین توکلیزاده، معاون اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران، جمعی از خانواده معظم شهدا، اساتید و قاریان بینالمللی و مدیران مؤسسات و تشکلهای قرآنی در سالن همایشهای برج میلاد تهران با تلاوت ابتدایی مهدی غلام‌نژاد قاری بین المللی کشور برگزار شد.

مهدی سیفی، دبیر شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران در این مراسم با بیان اینکه امیرالمومنین(ع) در روایتی به اهل قرآن اشاره می‌کنند و می‌فرمایند: «أهلُ القرآنِ أهلُ اللّه ِ و خاصَّتُهُ. اهل قرآن، اهل خدایند و خاصّان درگاه او»؛ گفت: خوشا به حال شما که در محلات شهر تهران اهل قرآن هستید و در فواصل مختلف مدیریت شهری، گردی را از مهجوریت قرآن برمی‌دارید.

وی با تقدیر حضور شهدای مدافع حرم و پیشکسوتان و مفسران عرصه قرآن کریم افزود: در جلساتی که در شورای فرهنگی شهر تهران داشتیم مصوب شد طرح قرآنی تابستانه شهید آرمان در مقیاس ۳۵۳ محله شهر تهران آغاز شو بر همین اساس از ابتدای ماه مبارک رمضان سلسله جشنواره‌های مردمی آرمان که به نام شهید آرمان علی وردی نامگذاری شده است به دستور شهردار تهران آغاز شد.

دبیر شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران با بیان اینکه این جشنواره قرآنی با محوریت سوره حجرات بسیار مورد توجه قرار گرفت، گفت: شرکت‌کنندگان در این جشنواره در سه بخش حفظ، قرائت، تفسیر به رقابت پرداختند. همچنین پویش صلوات خاصه امام رضا(ع) ویژه کودکان برگزار شد و به موازات این جشنواره برنامه زنده‌ای از صدا و سیمای جمهوری اسلامی تقدیم شد که بسیاری از علاقه‌مندان از صدا و سیمای کشور در این رقابت شرکت کردند.

سیفی تصریح کرد: در این دوره از مسابقات آرمان حدود ۶۵۰۰ نفر در بخش‌های مختلف شرکت کردند. پس از مرحله ارسال آثار شرکت‌کنندگان و بررسی اولیه آثار، مرحله داوری بخش‌های مختلف از جمله قرائت، حفظ، مفاهیم و... با حضور اساتید و داوران بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد و نهایتا از میان این تعداد ۸۳ نفر به عنوان برگزیده این جشنواره شناخته شدند. همچنین در مسابقات پویش صلوات خاصه امام رضا(ع) ۲۳۰ شرکت‌کننده داشت و مقرر شد به تمامی شرکت‌کنندگان جوایزی اهدا شود.

وی با تأکید بر اینکه جنبه مردمی جشنواره قرآنی آرمان بسیار ارزشمند و مهم بود، گفت: بخش بین‌الملل این جشنواره نیز به صورت مردمی فعال بود و طی مدت برگزاری ۱۵ محفل قرآنی در کشور‌های حوزه مقاومت ازجمله لبنان، ترکیه، سوریه، عراق، افغانستان و پاکستان برگزار شد.

دبیر اجرایی شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران با اشاره به مهمترین برنامه‌های سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران اظهار کرد: بنا داریم در شورای عالی قرآن با همکاری اساتید و مؤسسات در شش ماه دوم در شهر تهران اتفاقات خوبی را در عرصه قرآن رقم بزنیم. یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های ما اجرای فعالیت‌های قرآنی در ۳۵۲ پایگاه و مسجد در محلات شهر تهران است و بنا داریم با این برنامه‌ها اضلاع مسجد مدرسه و منزل را با قرآن و آموزهای آن به یکدیگر به متصل کنیم.

یادآور می‌شود اجرای گروه همخوانی تواشیح بین المللی محمد رسول الله(ص) و تقدیر از اساتید قرآنی ازجمله محمدحسین سعیدیان، جعفر فردی، احمد ابوالقاسمی، محمدرضا پورزرگری، عباس امام جمعه، نادی، آرزم و و شهردارهای مختلف برتر قرآنی و تلاوت حامد شاکرنژاد ازجمله بخش‌های ویژه این مراسم بود.

همچنین در این مراسم از سرود اختصاصی آرمان برای اولین بار رونمایی شد و در نهایت با تجلیل از برگزیدگان این دوره از جشنواره، دومین جشنواره قرآنی آرمان کار خودش را آغاز کرد.

پایان پیام/35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت