خلق بیش از 7 هزار اثر در دومین جشنواره گوهرشاد


خلق بیش از 7 هزار اثر در دومین جشنواره گوهرشاد

دبیر رویداد حرف آورد جشنواره گوهرشاد از ارائه ۷۷۶۳ اثر به دبیرخانه جشنواره در قالب‌های مختلف و ایده‌های خلاقانه مکتوب خبر داد.


به گزارش خبرگزاری شبستان، جشنواره پویش اصیل ایرانی اسلامی با عنوان «گوهرشاد» که به منظور تبلیغ و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و باور‌ها و ارزش‌های مرتبط با آن در جامعه برگزار می شود، دومین دوره خود را در سال 1402 پشت سر می گذارد. گفتمان‌سازی حیا، عفاف و حجاب به عنوان یکی از مهم‌ترین سنگر‌های جامعه پیشرفته و تمدن توحیدی و لزوم تقویت آن در بین آحاد مردم از اهداف جشنواره گوهرشاد است.در آستانه برگزاری اختتامیه دومین دوره جشنواره گوهرشاد پای صحبت عاطفه سعیدی نژاد، مدیر نهضت پیشرفت بانوان و دبیر رویداد حرف آورد جشنواره گوهرشاد نشستیم تا ضمن تشریح جشنواره ما را در جریان آخرین اخبار آن قرار دهد.


لطفا توضیحاتی در رابطه با جشنواره گوهرشاد بفرمایید؟

دومین جشنواره پوشش اصیل ایرانی ـ‌ اسلامی «گوهرشاد» در دو بخش «دانش آموزی و دانشجویی» شامل مسابقه هنری و «انفرادی و مؤسسات و مجموعه ها» شامل ارایه و داوری ایده های خلاقانه به همت و پیشرانی مجموعه های مردمی عرصه عفاف و حجاب و تسهیل گری و تنظیم گری دستگاه ها و نهادها برگزار شد.
این جشنواره در سطح استانی با همکاری ستاد نهضت پیشرفت بانوان و کارشناس امور بانوان ادارات کل تبلیغات اسلامی در سراسر کشور اجرا شد. این ستاد در دوره جدید در قالب حرف آورد با محوریت تجربه موفق نهی از منکر لسانی در زمینه حجاب، محدودیت های قوانین پوشش در غرب، حجاب از دیدگاه زن تازه مسلمان، روایت فرهنگ پوشش اقوام ایرانی، چالش های زن محجبه در غرب و ابعاد انحطاط فرهنگی زن غربی و ... پای کار این جشنواره آمد.


چشم انداز این طرح چیست؟

جشنواره گوهرشاد درواقع یک جشنواره ملی است که چند رویداد پیرامونی اعم از جذب ایده های خلاقانه، رقابت تخصصی در حوزه های هنری، پویش فراگیر رسانه ای - مجازی و مسابقه مردمی در حوزه فرهنگی و هنری را شامل می شود. در نظر است با اجرای چنین طرح هایی بتوانیم زمینه حضور جدی مردم در میدان برای ایجاد یک جریان همگانی و پر سرعت برای اصلاح جامعه را فراهم کنیم.مشارکت افراد در ارسال اثر چگونه بوده است؟در این دوره، 7763 اثر به دبیرخانه حرف آورد جشنواره گوهرشاد در قالب‌های مختلف و ایده‌های خلاقانه مکتوب رسیده که از سوی هیأت داوران در سه مرحله مورد ارزیابی قرار گرفته و در نهایت 11 اثر به مرحله داوری مردمی رسید و از هفته آینده این آثار از راه سایت و فضاهای صداوسیما به صورت عمومی عرضه می‌شود؛ یعنی از مردم دعوت به عمل می‌آوریم به این آثار رأی بدهند که در نهایت سه نفر انتخاب شوند.

لطفا توضیحاتی از پیشرفت های این طرح در سال دوم برای مخاطبان بفرمایید؟

در جشنواره گوهرشاد به دنبال این هستیم که ظرفیتهای مردمی را در تولیدات رسانه ای و هنری و غیره در حیطه عفاف و حجاب فعال کنیم. با توجه به شرایطی که سال گذشته کشور تجربه کرد ضرورت شکل گیری جریانهای مردمی و انواع نقش آفرینی های مردمی بیش از گذشته برای مردم بخصوص اقشار مذهبی و دلسوز جامعه مشخص شده لذا در این دوره جشنواره گوهرشاد با استقبال وسیع تری توانست کار خود را پیش ببرد.

برای بهره مندی از آثاری که ارائه شده چه برنامه ای دارید؟

آنچه در بخش حرف آورد جشنواره گوهرشاد شاهد بودیم بسیاری از آثار ارسالی کیفیت خوب رسانه ای داشتند که قابلیت وایرال شدن و استفاده در شبکه های مجازی و تلویزیونی را دارد و به صورت عمومی تولید کنند گان این آثار یعنی شبکه حرف آوردی ها به عنوان شبکه کنشگران دغدغه مند که علاقه مند هستند تولید اثر داشته باشند، مخاطب ما هستند و به عنوان یک ظرفیت مردمی باید روی توانمندسازی آنها و تبدیل آثار آنها به آثار ارزشمند و فاخر سرمایه گذاری کنیم. دوره های مهارت آموزی با عنوان دوره های پلکانی حرفآورد برای ارتقای مهارتی این افراد در نظر گرفته شده است.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی