در ایام محرم باید به فرهنگ ایثار و شهادت در سایه ولایت توجه خاص شود


در ایام محرم باید به فرهنگ ایثار و شهادت در سایه ولایت توجه خاص شود

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در ایام محرم باید به فرهنگ ایثار و شهادت در سایه ولایت توجه خاص شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه امروز در همایش «بصیرت عاشورایی، شمیم حسینی» که در بقعه شیخ صدوق (ره) برگزار شد، گفت:‌ از شب اول ماه محرم اهل بیت(ع) شال عزا می‌پوشیدند، عزاداری برای امام حسین (ع) حکمت مخصوصی دارد.

وی در خصوص شهادت امام حسین(ع)، عنوان کرد: امام حسین(ع) در جامعه اسلامی شهید شدند، امروز نیز دشمن در صدد تضعیف ولایت فقیه است و هیأتی ها باید مراقب باشند تا آنان نتوانند به اهداف خود دست یابند، پناه بردن به ولایت خاندان عصمت و طهارت(ع) به خصوص خیمه امام حسین(ع) انسان را پاک می‌کند، کسانی که مطیع ولایت باشند سعادتمند می‌شوند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: انقلاب اسلامی با فرهنگ ایثار و شهادت به قدرت دست یافت و با همین فرهنگ ایثار و شهادت مرزهای جغرافیایی توسعه پیدا کرده است و دشمنان در سرزمین‌های خود زمین گیر شدند. در ایام محرم باید به فرهنگ ایثار و شهادت در سایه ولایت توجه خاص شود.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی با بیان اینکه امام حسین(ع) تنها راه نجات است، اظهار کرد: سازمان اوقاف باید به وظیفه ذاتی خود باید عمل کند. در سال‌های اخیر تلاش شده به کیفیت و کمیت اجرای نیات واقفین در عرصه کمک به برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع)، کمک به پیاده روی اربعین، نیت اطعام و… افزوده شود.

وی در پایان با بیان اینکه خروجی سازمان در این سال‌ها هفت برابر شده است، خاطرنشان کرد: حفظ موقوفات و اجرای نیت واقفین در زمینه سوگواری برای امام حسین(ع) از اقداماتی بود که سازمان انجام داده است. ۱۵۰ میلیاردتومان برای کمک، ۶۰ میلیارد برای هیأت، ۹۰ میلیارد برای موکب قرار داده شده است به ۱۳ هزار هیأت مساعدت می‌شود و حدود ۸۰۰ هیأت در بقاع متبرکه فعالیت خواهند داشت.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!