ساماندهی موقوفات حسینی در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد


 ساماندهی موقوفات حسینی در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران با بیان اینکه بخش زیادی از موقوفات مربوط به عزاداری امام حسین(ع) است، گفت: طرح شمیم حسینی به منظور ساماندهی این موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف و امور خیریه قرار دارد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، همایش «بصیرت عاشورایی، شمیم حسینی» پیش از ظهر امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه، حجت الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، سید حسن میرکریمی مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان تهران و جمعی از مسئولان در بقعه شیخ صدوق (ره) برگزار شد.

بنابراین گزارش سیدحسن میرکریمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: این طرح به نوعی توزیع عادلانه نیات واقفین است که در جهت اقامه عزای اباعبدالله(ع) و توسعه و ترویج این مراسم در سراسر کشور اجرا می‌شود، در شهر تهران نیز با توجه به شیوع کرونا در سال‌های اخیر، حمایت از هیات های مذهبی به نحوی با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و امور مساجد انجام می‌شد، امسال با توجه به تجاربی که از سالهای قبل حاصل شده، توزیع هدفمندتر شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران در خصوص افتتاحیه طرح شمیم حسینی همزمان با شب اول ماه محرم بیان کرد: در راستای اجرای این طرح، کارت‌های هدیه بین مساجد، هیئات، تکایا و بقاع متبرکه توزیع می شود و محدودیتی برای خرید کالای خاصی از فروشگاه های رفاه وجود ندارد، با توجه به اینکه بخش زیادی از موقوفات مربوط به عزاداری امام حسین(ع) است، طرح شمیم حسینی به منظور ساماندهی این موقوفات در دستور کار قرار گرفت.

میرکریمی افزود: در بعضی از موقوفات قید زمان و مکان ذکر شده است که در موقوف علیه خودش صرف می شود، مانند موقوفاتی که برای عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) وقف شده است، سعی بر این است که این طرح در سازمان اوقاف هر روز به بلوغ بهتر رسیده تا حمایتها هدفمند شوند و موقوفات در مسیر خود قرار گیرند.

وی با بیان اینکه تهران ۱۷ شهرستان دارد و برخی مناطق کاملا کم برخوردار هستند، ابراز کرد: در تهران با جمعیت انبوه آن تلاش می‌کنیم همه هیات‌ها از این حمایتها بهره مند شوند. مساجد در اولویت هستند و تکایا در محوریت قرار دارند، طرح شمیم حسینی آغاز راهی است تا با هدفمندی بیشتر در خصوص اجرای نیت واقفین قدم برداریم، بنابراین با توجه به گستردگی این طرح و لزوم توجه به قوانین وقف، نیازمند استفاده از تجارب مسئولان هستیم، امید که به برکت وجود مقدس اباعبدالله(ع) بهره ای از این مراسم نصیب همه ما شود.

در ادامه مراسم یدالله بهتاش پیرغلام خاندان عصمت و طهارت با بیان اینکه موعظه بهترین هدیه است و دهه محرم فرصت طلایی برای مداحان و وعاظ است که این فرصت‌ها را قدر بدانند و فرصت سوزی نکنند، گفت: می‌توان با خواندن یک حدیث مستند از فرصت‌ها بهره برد، روضه خواندن، گریه کردن برای امام حسین(ع) و برپایی مجالس حسینی اجر و پاداش فراوان دارد که باید در آن دو شرط خلوص و صداقت رعایت شود.


گفتنی است در بخش دیگری از مراسم شال عزای اباعبدالله الحسین (ع) توسط پیرغلام اهل بیت یدالله بهتاش به مهمانان حاضر در جلسه اهدا شد و در ادامه برنامه دمامزنی و چاوشی خوانی و اذن عزا نیز برگزار شد.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرب المثل های ایرانی از نگاه هوش مصنوعی + عکس