بلینکن: یافتن جایگزین برای توافق غلات دشوار است


بلینکن: یافتن جایگزین برای  توافق غلات  دشوار است

وزیر امور خارجه ایالات متحده گفت که ایالات متحده و متحدان به دنبال راه هایی برای جایگزینی ابتکار غلات دریای سیاه خواهند بود، اما یافتن جایگزینی به این بزرگی آسان نخواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، "آنتونی بلینکن" روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت:" ما خواهیم دید که برای یافتن راه‌های دیگری برای عرضه محصولات کشاورزی اوکراین به بازار جهانی چه کارهای دیگری می‌توان انجام داد. اما یافتن جایگزینی در همین مقیاس بسیار دشوار است".
وی خاطرنشان کرد که تصمیم روسیه برای تمدید نکردن قرارداد غلات می‌تواند تأثیر منفی بر جستجوی این راه‌ها داشته باشد، زیرا "سایر کشورها، شرکت‌ها و غیره بسیار نگران خواهند بود که در صورت مخالفت روسیه با هرگونه صادرات، چه اتفاقی برای کشتی‌ها و کارگرانشان می‌افتد".
"معامله غلات" در 22 ژوئیه 2022 در استانبول با مشارکت سازمان ملل متحد، روسیه، ترکیه و اوکراین، منعقد شد. دو سند در مورد ایجاد یک کریدور برای صادرات غلات از سه بندر اوکراین (چرنومورسک، اودسا و یوژنی) و در مورد رفع موانع صادرات مواد غذایی و کودهای روسی امضا شد. این ابتکار در نوامبر 2022 به مدت 120 روز، تا مارس، سپس دو بار دیگر - به مدت دو ماه تمدید شد. آخرین مهلت تا 17 جولای می باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه