12 ماسک حجم دهنده صورت با استفاده از مواد طبیعی


آشنایی با انواع ماسک حجم دهنده صورت به شما کمک می کند تا بتوانید در کم ترین زمان ممکن صورتی زیبا تر و شاداب تر داشته باشید. برای دریافت آگاهی بیش تر در این زمینه این مطلب را از دست ندهید.

ماسک حجم دهنده صورت برای افرادی که بنا به هر دلیلی دچار کاهش وزن شده اند و فرم صورت آن ها بهم خورده است مناسب می باشد. در ادامه شما را با انواع ماسک های مفید در این زمینه برای شما آشنا می کنیم و اطلاعاتی در این مورد به شما خواهیم داد.

12 ماسک حجم دهنده صورت با استفاده از مواد طبیعی

آشنایی با ماسک حجم دهنده صورت

از دلایل مهم لاغر شدن صورت می توان به ورزش کردن بی از حد، افزایش سن و تغییرات شدید هورمونی و همچنین کشیدن دخانیات اشاره کرد. در واقع درست است که ورزش کردن برای بدن بسیار مفید می باشد ولی باید بدانید که ورزش های سنگین در زمان های طولانی می توانید به صورت شما آسیب های بسیاری وارد نماید.

سن شما نیز در لاغر شدن صورتتان بسیار موثر است و باید بدانید که با گذر زمان کلاژن سازی در پوست شما کاهش پیدا می کند و شما دیگر مانند قبل جوان و شاداب نخواهید بود. با افزایش سن ممکن است چربی های بدن شما کاهش شدیدی داشته باشد و صورت شما نیز با این وجود به شدت لاغر خواهد شد و بهتر است از ماسک های طبیعی برای حجم دادن به پوستتان استفاده نمایید.

هورمون های زنانه استروژن می تواند تاثیرات بسیار زیادی بر روی پوست شما بگذارد از این رو زمانی که هورمون های شما دچار تغییرات بشوند شما شاهد لاغر تر شدن صورت خود خواهید بود زیرا کاهش این هورمون می تواند تاثیرات بسیار شدیدی برای شما به همراه داشته باشد از این رو سعی کنید همیشه هورمون های خود را در حد تعادل نگه دارید و از بهم خوردن آن ها پیشگیری نمایید.

از دیگر مواردی که می تواند منجر به ایجاد لاغری در صورت شما شود استرس است و باید بدانید که استرس می تواند بر روی سلامتی بدن شما تاثیرات منفی داشته باشد و یکی از آن ها لاغری می باشد. البته این مورد برای همه صادق نمی باشد زیرا برخی از افراد به همراه استرس دچار پرخوری خواهند شد و ممکن است چاق تر شوند.

استفاده از دخانیات و سیگار کشیدن می تواند منجر به کاهش ویتامین سی در بدن شما شده و در نتیجه صورت شما تحت تاثیر شدید قرار خواهد گرفت. لایه های پوست با کاهش ویتامین سی نازک تر شده و تولید کلاژن و الاستین نیز به شدت کاهش پیدا می نماید و این موارد می تواند منجر به پیری پوست و لاغری شود. در ادامه شما را با انواع ماسک حجم دهنده صورت آشنا می کنیم.

12 ماسک حجم دهنده صورت با استفاده از مواد طبیعی

سیب زمینی و ماسک

یکی از ماسک های بسیار خوب برای پوست ماسک سیب زمینی و ماست می باشد. شما می توانید با رنده کردن سیب زمینی و فشردن آب آن و ترکیب کردنش با ماست و قرار دادن ان بر روی پوست خود منجر به افزایش حجم صورت خود شوید. باید این ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید و بعد از این مدت پوستتان را با استفاده از آب سرد بشویید.

ماسک خاک رس

ماسک خاک رس و گلاب یکی از بهترین ماسک ها در زمینه حجم دادن به پوست می باشد. برای این کار کافی است مقداری از خاک رس را با گلاب ترکیب کنید تا خمیری یک دست ایجاد شود. این خمیر را به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید و بعد پوستتان را با استفاده از آب سرد شستشو دهید.

استفاده از روغن آرگان

برای این که پوست صورت خود را حجم دهید می توانید از روغن آرگان استفاده کنید. هر شب چند قطره از این روغن را روی صورت خود بریزید و بعد پوست خود را به مدت ۵ دقیقه ماساژ دهید.

آب برنج

آب برنج نیز یکی از بهترین ماسک های صورت می باشد و شما می توانید با کم ترین هزینه حجم صورت خود را بیش تر نمایید. برای استفاده از این روش کافی است مقداری از آب گرم را روی برنج ها بریزید و بعد از چند دقیقه آب بدست آمده را روی پوست خود بزنید و بعد از ۲۰ دقیقه صورت خود را با استفاده از آب ولرم بشویید.

12 ماسک حجم دهنده صورت با استفاده از مواد طبیعی

ماسک مایونز

مایونز دارای پروتئین بسیار زیادی می باشد و استفاده از آن می تواند برای پوست شما بسیار مفید باشد.برای این که بتوانید این ماسک را به راحتی بر روی پوست خود بزنید کافی است تا آن را با مقداری از آب رقیق کرده و بر روی پوستتان بزنید. این ماسک را به مدت ۳۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید و بعد پوستتان را با استفاده از آب سرد شستشو دهید.

ماسک موز و گندم

برای تهیه این ماسک کافی است یک موز را له کنید و دو قاشق چای خوری پودر جوانه گندم را با آن مخلوط نمایید و بعد به همراه روغن زیتون این ماسک را به خوبی ترکیب نمایید. این ماسک را باید ۲۰ الی ۳۰ دقیقه بر روی پوست خود قرار داده و سعی کنید برای ۵ دقیقه آن را روی پوست خود به آرامی ماساژ دهید. بعد از این مدت زمان می توانید صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک ماست

ماسک ماست و شنبلیله یکی از ماسک های پرطرفدار می باشد. برای این که بتوانید نتیجه بهتری از این ماسک بگیرید نیاز است تا آب شنبلیله را با ماست ترکیب کرده و روی پوست خود بزنید. این ماسک را ۱۵ دقیقه بر روی پوست خود قرار داده و بعد از این مدت زمان می توانید صورت خود را با استفاده از آب سرد شستشو دهید. این ماسک را دو بار در هفته روی پوست خود بزنید.

ماسک شی باتر

کره شی یکی از بهترین کره ها می باشد و می تواند به حجم دادن پوست شما کمک نماید. برای این که بتوانید نتیجه خوبی از این مورد دریافت کنید بهتر است این کره را سه بار در روز به مدت ۲۰ الی ۱۵ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید. بعد از این مدت زمان می توانید پوست خود را با استفاده از آب ولرم شستشو دهید. البته یادتان باشد که استفاده از این کره برای پوست های خیلی چرب توصیه نخواهد شد.

12 ماسک حجم دهنده صورت با استفاده از مواد طبیعی

روغن نارگیل

برای این که بتوانید از بهترین ماسک حجم دهنده صورت استفاده کنید کافی است تا یک شب در میان از روغن نارگیل استفاده نمایید. برای این کار کافی است دو قاشق غذا خوری روغن نارگیل را روی پوست خود ماساژ داده و بعد از یک ربع پوست خود را با استفاده از آب ولرم شستشو دهید.

روغن زیتون

یکی از ماسک هایی که دارای تاثیرات بسیار زیادی روی پوست شما خواهد داشت ماسک سیب و زیتون می باشد. برای این کار باید نصف یک سیب را بکوبید و با استفاده از یک قاشق غذا خوری زیتون بدون بو ترکیب کرده و بر روی پوست خود بزنید و بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه پوست خود را با استفاده از آب سرد شستشو دهید. این ماسک را سه بار در هفته استفاده کنید تا بتوانید نتیجه ای بسیار خوب در این زمینه دریافت نمایید.

زردچوبه

استفاده از ماسک زردچوبه می تواند به چاق شدن و تو پر شدن پوست شما کمک نماید. اگر به مدت طولانی و منظم از این ماسک استفاده نمایید می توانید نتیجه ای بسیار خوب در این زمینه دریافت نمایید. برای استفاده از این ماسک باید یک قاشق زردچوبه را با آب جوشیده ترکیب کنید و این مخلوط را ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید. بعد از این مدت زمان پوست خود را با استفاده از آب سرد شستشو دهید. این ماسک را سه بار در هفته استفاده کنید تا بتوانید نتیجه ای بسیار خوب در این زمینه دریافت نمایید.

ماسک عسل

استفاده از ماسک عسل و آلوئه ورا می تواند در این زمینه به شما کمک بسیار زیادی بکند و یکی از بهترین ماسک حجم دهنده صورت به حساب می آید. این ترکیب را به مدت زمان ۱۵ دقیقه بر روی پوست خود قرار داده و هفته ای سه بار تکرار کنید تا بتوانید نتیجه ای بسیار خوب دریافت نمایید.

12 ماسک حجم دهنده صورت با استفاده از مواد طبیعی

امیدواریم از این مطلب رضایت داشته باشید و بتوانید برای رفع مشکل خود از ماسک های نام برده شده استفاده نمایید.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها