طرز تهیه حلوا آویشن و نکاتی برای طعم و رنگ بهتر حلوای آویشن


حلوا آویشن یکی دیگر از حلواها است که می توانید به سادگی در منزل آن را تهیه نمایید، در این مطلب طرز تهیه حلوا آویشن را آموزش می دهیم.

حلوا زعفرانی،حلوا برنجی، حلوا شیر و حلوا آویشن چند نمونه از حلواها هستند که البته تنوع حلواها بسیار فراتر از این عدد می باشد. نقطه مشترک در میان این حلواها ساده پخت بودن و خوش طعم بودن همگی آنها است که معمولا حلوا برای مناسبت های مذهبی، مراسم عزاداری و همچنین عصرانه و یک میان وعده مقوی تهیه و مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه حلوا آویشن آشنا کنیم.

حلوای آویشن که به صورت عامیانه و گفتاری آوشنی و یا آبشنی نیز تلفظ می گردددر فارس و جهرم در عید فطر تهیه می گردد. با توجه به اینکه آویشن اصلی ترین مواد و طعم دهنده این حلوا محسوب می شود، در صورت علاقه مند بودن به طعم آویشن از این حلوا نیز خوشتان می آید، در غیر این صورت ممکن است حلوای مورد نظر، مورد تایید شما قرار نگیرد.

طرز تهیه حلوا آویشن و نکاتی برای طعم و رنگ بهتر حلوای آویشن

مواد مورد نیاز

  • دو پیمانه آرد گندم
  • یک پیمانه پودر آویشن
  • سه پیمانه شکر
  • یک دوم پیمانه روغن مایع
  • تقریبا ۱۰ -۱۲ پیمانه آب
  • مقداری مغزیجات جهت تزیین حلوا

طرز تهیه حلوا آویشن ساده و خوشمزه

در مرحله اول آرد را از الک گذرانده و درون تابه ریخته و بی روغن تقت بدهید تا طعم و عطر خام بودن آن از بین برود و قدری تغییر رنگ بدهد. بعد سریعا پودر آویشن را افزوده و با آرد تفت بدهید تا تند و تیز بودن آویشن از بین برود. زمانی یک ربع ساعت برای تفت دادن نیاز است، البته حواستان باشد پودر آویشن نسوزد.

سپس پس از یک ربع ساعت تابه را از روی شعله کنار گذاشته و از الک بگذرانید. اکنون ده پیمانه آب درون تابه ریخته و بهم بزنید تا مایعی یکنواخت و روان داشته باشید. چنانچه مطمئن نیستید آویشن تمیز است و یا نه! همچون تخم شربتی و خاکشیر آویشن را شسته و سپس به شکر بیفزایید.

در این مرحله دوباره تابه را بر روی شعله بگذارید و بهم بزنید تا به اندازه فرنی غلیظ گردد، در صورت نیاز بودن مابقی آب را هم به آن افزوده و در انتهای کار روغن (کره) بیفزایید. پس از چند جوش آن را از روی شعله کنار گذاشته و داخل ظرف مناسب قرار دهید و با استفاده از مغز گردو و خلال بادام که از قبل با روغن تفت داده شده اند، و نیز خلال پسته تزیین نمایید.

نکات مهم

  • باید پودر آویشن را پیش از شروع به کار، الک نمایید تا ناخالصی های آن جدا شود.
  • در صورتی که خود شما پودر آویشن را پودر نمایید، حلوایتان خوش طعم و خوش رنگ تر می شود، در غیر این صورت می توانید ار عطاری خریداری نمایید
  • جهت کسب اطمینان از مناسب بودن مزه حلوا، پیش از پخت حلوا ۱ قاشق آویشن و آردی که تفت داده اید را با مقداری آب ترکیب نموده و بچشید، یا می توانید برای امتحان مقدار کمی تهیه نموده و در صورت خوب بودن و تند و تیز نبودن طعم آن باقی حلوا را نیز به همین روش تهیه کنید.
  • هراندازه آرد گندم زیادتر تفت بخورد، حلوا رنگش بیشتر تیره می گردد، هر اندازه پودر آویشن زیادتر تفت داده شود؛ از مزه و تند بودن حلوا نیز کاسته می گردد.

طرز تهیه حلوا آویشن و نکاتی برای طعم و رنگ بهتر حلوای آویشن

در این مطلب شما عزیزان علاقه مند را با طرز تهیه حلوا آویشن آشنا کردیم، امیدواریم از مطالعه آن نهایت استفاده را برده باشید. این حلوا از طعمی خاص نسبت به سایر حلواها برخوردار بوده و به دلیل دارا بودن آویشن نیز خواصی متفاوت نیز دارد.

منبع : آرگا

برچسب : انواع حلوا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!