این آیفون قدیمی 9 میلیارد تومان می‌ارزد! + عکس


این آیفون قدیمی 9 میلیارد تومان می‌ارزد! + عکس

یک آیفون نسل اول آکبند با ۴ گیگابایت حافظه داخلی در حراجی با قیمت ۱۹۰ هزار دلار (حدود ۹ میلیارد تومان) فروخته شد و رکورد قبلی را جابه‌جا کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، در چند ماه گذشته شاهد فروش چندین آیفون نسل اول آکبند در حراجی‌های مختلف بودیم، اما حالا با یک رکوردشکنی عجیب روبه‌رو هستیم. یک دستگاه آیفون نسل اول آیفون با 4 گیگابایت حافظه داخلی در یک حراجی با قیمت نجومی 190,372.80 دلار به فروش رسیده است تا یک رکورد جهانی برای خود ثبت کند.

پیش از فروش این آیفون، رکورد در اختیار دستگاهی بود که در فوریه 2023 (اسفندماه 1401) با قیمت سرسام‌آور 63 هزار دلار در یک حراجی به فروش رسید. درحالی‌که انتظار می‌رفت پس از این فروش، نمونه‌های بعدی هم با قیمت نجومی به فروش برسند، در آوریل سال جاری میلادی یک آیفون نسل اول آکبند تنها با قیمت 18 هزار دلار فروخته شد.

فروش آیفون نسل اول آکبند با قیمت 190 هزار دلار!

حراجی مربوط به آیفون اخیر توسط LCG Auctions انجام شد. این مرکز پیش‌بینی کرده بود که آیفون نسل اول آکبند با 4 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 50 تا 100 هزار دلار به فروش برسد. این حراجی در روز 30 ژوئن با قیمت اولیه 10 هزار دلار شروع شد و تا پیش از اینکه فروخته شود، بالاترین پیشنهاد کمتر از 42 هزار دلار بود.

اما چندین ساعت پیش از پایان حراجی، پیشنهادها تغییر چشمگیری پیدا کردند. درحقیقت تقاضا برای خرید این آیفون باعث شد تا در ابتدا قیمت پیشنهادی به 67 هزار دلار و سپس به 158,644 دلار برسد. درحالی‌که بسیاری فکر می‌کردند آیفون با این قیمت به فروش برسد، درنهایت یک خریدار آن را با قیمت 190 هزار دلار تصاحب کرد.

بنابراین آیفونی که اوایل سال جاری میلادی با قیمت 63 هزار دلار فروخته شد، دیگر گران‌ترین آیفون نسل اول آکبند نیست و اختلاف آن با گران‌ترین نسخه به بیش از 100 هزار دلار می‌رسد.

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که نسل اول آیفون در سال 2007 روانه بازار شد و قیمت نسخه 4 گیگابایتی‌اش برابر 499 دلار بود. بنابراین ارزش جدیدترین نمونه فروخته‌شده آن صدها برابر افزایش داشته است.

منبع: دیجیاتو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد غروب | 7 انشا زیبا کوتاه و بلند با موضوع غروب برای محصلین