پرکاربردترین تنظیمات پیامک گوشی شیائومی


پرکاربردترین تنظیمات پیامک گوشی شیائومی

گوشی‌های هوشمند در حال حاضر قابلیت‌های شخصی‌سازی زیادی دارند و هر فرد می‌تواند با تغییر تنظیمات و تعریف معیارهای شخصی، بهره‌وری بهتری از قابلیت‌های فراوان گوشی هوشمند خود داشته باشد. 

گوشی‌های هوشمند برند شیائومی نیز با رابط کاربری مخصوص خود از این قاعده مستنثی نیستند. یکی از بخش‌هایی که قابلیت شخصی‌سازی زیادی دارد، تنظیمات پیامک گوشی است. در این مطلب به بررسی تنظیمات پرکاربرد پیامک گوشی شیائومی می‌پردازیم.

پرکاربردترین تنظیمات پیامک گوشی شیائومی

گوشی شیائومی از سیستم عامل اندروید بهره می‌برد که آزادی عمل زیادی را به کاربران برای سفارشی سازی گوشی ارائه می‌کند. در گوشی‌های شیائومی، به جز تنظیمات، حتی ظاهر کلی گوشی را نیز با روش‌های مختلف می‌توان تغییر داده و به حداکثر میزان شخصی‌سازی گوشی رسید تا حتی از نظر ظاهری نیز با گوشی دیگران متفاوت باشد. جدای از به‌کارگیری خلاقیت، گاهی اوقات مشکلات و چالش‌هایی به‌وجود می‌آید که با تغییر در تنظیمات گوشی هوشمند خود می‌توانیم این دسته از مشکلات را رفع کنیم.

تنظیمات اعلان پیامک گوشی شیائومی

پرکاربردترین تنظیمات پیامک گوشی شیائومی

تنظیمات اعلان پیامک گوشی شیائومی نیز می‌تواند تغییر کند. برای تغییر تنظیمات اعلان پیامک در گوشی شیائومی، مراحل زیر را دنبال کنید.

  • مثل هر اقدام اولیه‌ای، وارد تنظیمات گوشی شیائومی خود شوید و روی گزینه‌ی اعلان‌ها و مرکز کنترل یا در صورتی که زبان گوشی هوشمند شما انگلیسی است روی Notification and Control Center بزنید

  • در ادامه روی گزینه ی اعلان برنامه‌ها یا در گوشی‌های با منوهای انگلیسی گزینه‌ی «Ap‌‌plication Notifications» ضربه بزنید. در این بخش اعلان تمام برنامه‌های را که روی گوشی خود دارید، می‌توانید تغییر دهید و براساس نیاز خود سبک اعلان‌ها را شخصی‌سازی کرده و بهبود ببخشید.

  • اما بخش مد نظر ما بخش اعلان پیامک‌هاست. شما می‌توانید در نوار جست‌وجوی بالای صفحه‌ی برنامه گزینه‌ی «پیام‌ها» یا Messages را جست‌وجو کنید یا در صورتی که علاقه‌ای به سرچ ندارید، با سوایپ کردن به سمت بالا، به ردیف‌های پایینی رفته و همان طور که گفته شد روی برنامه «پیام‌ها» ضربه بزنید.

  • با ورود به بخش پیام‌ها می‌توانید بخش مهمی به نام نمایش اعلان‌ها را فعال یا غیرفعال کنید. از سوی دیگر تنظیمات درباره اعلان‌ها ازجمله نمایش اعلان در هنگام قفل‌بودن صفحه نمایش، پخش صدا، لرزش و... را نیز می‌توان در این بخش بر اساس نیاز خود تغییر داد.

علاوه‌ بر امکان تغییر تنظیمات اعلان پیام‌ها در گوشی شیائومی یا به‌طور کلی گوشی‌های هوشمند، امکان غیرفعال‌کردن اعلان‌های تبلیغاتی نیز وجود دارد که برای آسودگی خاطر پیشنهاد می‌کنیم حتماً آن‌ها را نیز غیر فعال کنید.

مخفی کردن پیش‌ نمایش پیام‌ ها

به‌صورت پیش‌فرض، وقتی پیامک یا هرگونه پیامی از برنامه‌های پیام‌رسان دریافت می‌شود، یک پیش‌نمایش از پیام به‌همراه اعلان آن نمایش داده می‌شود. این ممکن است برای برخی افراد ناخوشایند باشد. با اعمال تغییرات در تنظیمات پیامک گوشی شیائومی، می‌توانید از نمایش پیش‌نمایش پیامک یا پیام‌های دریافتی در زمان قفل بودن گوشی جلوگیری کنید.

برای جلوگیری از نمایش محتوای پیام، مراحل زیر را در تنظیمات پیامک گوشی شیائومی انجام دهید:

  • اجرای برنامه تنظیمات و دسترسی به تنظیمات اعلان پیامک گوشی. می‌توانید از روش قبلی استفاده کنید یا در قسمت تنظیمات، بخش "Apps" را انتخاب کنید.

  • سپس در بخش "مدیریت برنامه‌ها"، برنامه "Messages" را پیدا کنید و بر روی "Notification" کلیک کنید تا به تنظیمات اعلان پیام‌ها دسترسی پیدا کنید.

  • روی ردیف "Incoming Messages" (پیام‌های ورودی) کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات مربوطه وارد شوید.

  • در این صفحه، روی آخرین ردیف، یعنی "On the Lock Screen" (روی قفل صفحه) کلیک کنید. در منوی فارسی، این گزینه با نام "روی قفل صفحه" نمایش داده می‌شود.

  • در ادامه از بین سه گزینه پیشنهادی، تنظیم کنید که آیا می‌خواهید اعلان‌ها نمایش داده شوند یا خیر. همچنین، در صورت نمایش اعلان، می‌توانید تصمیم بگیرید آیا محتوای پیام نیز نمایش داده شود یا فقط اعلان بدون نمایش محتوا روی صفحه نمایش در حالت قفل صفحه نمایش داده شود.

اعلان شناور گوشی شیائومی

پرکاربردترین تنظیمات پیامک گوشی شیائومی

تغییر تنظیمات پیام‌های گوشی شیائومی امکان مدیریت اعلان‌ها را به شما می‌دهد. شما می‌توانید تنظیم کنید که چگونه اعلان‌ها و محتوای پیام‌ها نمایش داده شوند و در صورت نیاز، می‌توانید اعلان‌های مربوط به برخی شماره‌ها یا مخاطبان را خاموش کنید تا پیام‌ها به‌صورت بی‌صدا دریافت شوند.

به‌طور متمایز، شما همچنین می‌توانید برنامه‌های پیام‌رسان ثالث را نصب کنید. اندروید دنیایی آزاد است و در صورت داشتن دانش کافی و اطمینان از امنیت و کارایی برنامه‌های دیگر، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

بی‌ صدا کردن مخاطب

برای بی‌صدا کردن یک مخاطب، روش زیر را دنبال کنید: باز کردن برنامه پیام‌ها و مشاهده لیست پیام‌های دریافتی از مخاطبان مختلف. سپس روی مخاطبی که می‌خواهید آن را بی‌صدا کنید، لمس کنید و نگه دارید تا منوی مربوطه باز شود. از بین گزینه‌های موجود، روی "بی‌صدا کردن اعلان‌ها" کلیک کنید.

یکی از قابلیت‌های مشترک در بین اکثر پیام رسان‌ها که در همه‌ی گوشی‌های هوشمند مثل گوشی هواوی به صورت پیشفرض وجود دارد قابلیت بی‌صدا کردن مخاطبان است، این امکان نه تنها در برنامه پیام‌ رسان اصلی، بلکه تقریباً در همه‌ی اپلیکیشن‌های پیام‌رسان مثل تلگرام، واتس اپ و… نیز وجود دارد. با استفاده از این روش، می‌توانید صدای دریافت پیام را برای برخی مخاطبان فیلتر کنید تا در زمان دریافت پیام از آن‌ها، هیچ اعلانی نشان داده نشود. به‌هرحال، در برخی مواقع ممکن است تنظیماتی تغییر کند و شما از طریق پیام‌رسانی هیچ پیامی از یک مخاطب دریافت نکنید.

فعال‌ کردن دارک مود برنامه پیام‌‌ها شیائومی

تغییر پس‌زمینه و ظاهر برنامه پیام‌ها در دستگاه‌های شیائومی به‌طور کلی نیازمند استفاده از برنامه‌های شخص ثالث است و نمی‌توان این تغییرات را مستقیماً از خود برنامه یا تنظیمات گوشی اعمال کرد. با این حال، خوشبختانه امکان فعال‌سازی حالت تیره (Dark Mode) در این برنامه وجود دارد. برای فعال‌ کردن حالت دارک مود در گوشی شیائومی خود ۴ مرحله ی زیر را دنبال کنید:

  • برنامه پیام‌ها یا Messages را باز کنید.

  • در گوشه‌ی صفحه، روی منوی همبرگری (سه خط) کلیک کنید.

  • سپس در منوی بازشده، روی "Choose theme" یا "انتخاب پس‌زمینه" کلیک کنید.

  • در پنجره‌ای که باز می‌شود، بین سه گزینه "Light"، "Dark" یا "حالت پیش‌فرض سیستم" یکی را انتخاب کنید.

با انجام این مراحل، می‌توانید حالت تیره را در برنامه پیام‌ها فعال کنید و ظاهر آن را به حالت تیره تغییر دهید.

جمع بندی

تغییر تنظیمات پیام‌های گوشی شیائومی امکان مدیریت اعلان‌ها را به شما می‌دهد. شما می‌توانید تنظیم کنید که چگونه اعلان‌ها و محتوای پیام‌ها نمایش داده شوند و در صورت نیاز، می‌توانید اعلان‌های مربوط به برخی شماره‌ها یا مخاطبان را خاموش کنید تا پیام‌ها به‌صورت بی‌صدا دریافت شوند.

برای دست یابی به امکانات بیشتر هم می‌توانید برنامه‌های پیام‌رسان شخص ثالث را نصب کنید. اندروید دنیای آزاد است و در صورت داشتن دانش کافی و اطمینان از امنیت و کارایی برنامه‌های دیگر، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک روز معلم مبارک به برادرم 1401 + عکس نوشته تبریک روز معلم به برادر