اصول زیر سازی حرفه ای قبل از آرایش


برای داشتن یک آرایش بی نقص نیاز است تا با نحوه زیرسازی حرفه‌ای آرایش آشنا شده باشید و برای این کار بهتر از این مطلب را از دست ندهید زیرا نکات بسیار خوبی در مورد زیرسازی به شما خواهیم گفت.

برای داشتن یک آرایش خوب نیاز است تا ابتدا زیر سازی حرفه ای انجام دهید و زیرسازی یکی از آیتم های بسیار مهم می باشد که باید سعی کنید قبل از آرایش این کار را انجام داده تا آرایش شما پایدارتر بماند.

اصول زیر سازی حرفه ای قبل از آرایش

انجام زیر سازی حرفه ای

استفاده از تونر و مرطوب کننده قبل از آرایش بسیار واجب و باعث می شود که پوست شما بعد از استفاده از کرم های آرایش آسیب نبیند و برای اینکه یک زیرسازی کاملا حرفه ای انجام داده باشید بهتر است قبل از هر چیز پوست خود را پاکسازی کرده و فرایند آبرسانی را انجام دهید. این دو کار باعث می شود تا پف صورت شما کاهش پیدا کرده و صورتتان حالت طبیعی تری به خود بگیرد.

پرایمر

همانطور که می دانید آرایش کامل باید صاف و یکدست باشد و استفاده از پرایمر نیز باعث می شود تا ناهمواری های ایجاد شده در پوست شما پر شده و حتی زخم های ناشی از جوش آبله مرغان و غیره نیز پوشیده خواهد شد. بنابراین برای داشتن یک آرایش خوب استفاده از پرایمر و پوشاندن منافذ صورت ابتدایی ترین کاری است که باید آن را انجام دهید. برای استفاده از پرایمر باید آن را بعد از مرطوب کننده استفاده کنید و چند دقیقه ای صبر کنید تا روی پوست شما بخوابد و بعد آرایش خود را کامل نمایید. پرایمر ها دارای انواع مختلفی مانند روشن کننده، مات کننده، زنگی، مینرال و غیره می باشد و بر اساس نوع آرایشی که می خواهید انجام دهید و نوع نیاز پوستتان می توانید یک پرایمر با کیفیت نیز خریداری کنید.

کانسلیر

همه افراد دارای لکه های پوستی می باشند که ممکن است به دلایل بسیار متفاوتی مانند نور خورشید، بارداری، جای جوش، ماه گرفتگی و غیره ایجاد شده باشد و این لکه ها با رنگ پوست شما اختلافات زیادی دارد و ممکن است به چشم بیاید. بنابراین اگر می خواهید در آرایش خود آن ها را پنهان کنید بهترین راه استفاده از کانسیلر است همچنین شما می‌توانید با استفاده از کانسیلر تیرگی دور چشم و دیگر لکه های پوستی خود را نیز از بین ببرید. از دیگر از روش های زیرسازی آرایش استفاده از کانسیلر می باشد و معمولاً بعد از پرایمر مورد استفاده قرار می گیرد کانسیلر ها کرم پودر های فشرده شده ای می باشند که در رنگ های متفاوتی قرار دارند و شما می توانید آن ها را با توجه به رنگ پوست خود انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید.

اصول زیر سازی حرفه ای قبل از آرایش

استفاده از کرم پودر

برای اینکه بتوانید آرایش خود را تکمیل کنید نیاز است تا از کرم پودر استفاده کنید و انتخاب بهترین مارک کرم پودر به شما کمک می کند تا بتوانید مشکلات پوستی خود را با وجود پرایمر و کانسیلر به راحتی پنهان کرده و آرایشی کاملاً سالم و زیبا داشته باشید اگر پوست خشکی دارید بهتر است به سراغ کرم پودر های بروید که ترکیبات آن دارای چربی پیدا خواهند کرد بنابراین اگر پودر شما حاوی اکسید زینک یا تیتانیوم بوده و می تواند با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و در نتیجه مانند کرم ضد آفتاب نیز عمل خواهد کرد.

در حین خرید کرم پودر دقت کنید که آن را متناسب با رنگ پوست خود خریداری کنید زیرا این کار به شما کمک می کند تا بتوانید آرایشی بی نظیر تر داشته باشید. در واقع یکی از راه های تشخیصی برای اینکه بدانید کرم پودر را با تن سرد یا گرم بخرید نگاه کردن به رگ دست های شما می باشد اگر رگ های شما آبی بودند تن رنگ پوست شما سرد و اگر رگ های شما سبز بودند تن رنگ پوست شما گرم می باشد.

در حین استفاده از کرم پودر یادتان باشد که اسفنج آرایشی خود را نمدار کنید زیرا این کار به شما کمک می کند تا کرم پودر بهتر روی پوستتان بخوابد و آرایش شما طبیعی تر جلوه خواهد کرد.

اصول زیر سازی حرفه ای قبل از آرایش

استفاده از فیکساتور

بعد از اینکه تمامی مراحلی که گفته شد را انجام دادید می توانید برای فیکس کردن آرایش خود از فیکساتور استفاده کنید در واقع به صورت کلی دو نوع فیکساتور در بازار وجود دارد که در نوع اسپری و پودر می باشد که با هر کدام از آن ها شما می توانید آرایش خود را فیکس کرده و تا ساعت ها نیازی به ترمیم مجدد آرایش خود نخواهید داشت. بسیاری از افراد برای این که آرایش خود را در حین مراسم ها ترمیم نکنند از فیکساتور پودری استفاده می کنند زیرا ماندگاری بالاتری خواهد داشت. حال که با زیر سازی حرفه ای آشنا شدید امیدواریم که از این مطلب رضایت داشته باشید و توانسته باشیم شما را در این زمینه یاری کنیم.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی