چرا باید به بهداشت دهان و دندان اهمیت بدهیم؟


فکر می کنید چرا باید به بهداشت دهان و دندان اهمیت داد؟ بسیاری فکر می­ کنند که بیماری‌های دهانی تنها منجر به آسیب‌های دهانی خواهد شد درحالی که اگر دندان­ها، لثه و حفره‌ی دهانی شما دچار مشکلات جدی شوند، ممکن است به بیماری­های شدیدی...

فکر می کنید چرا باید به بهداشت دهان و دندان اهمیت داد؟

بسیاری فکر می­ کنند که بیماری‌های دهانی تنها منجر به آسیب‌های دهانی خواهد شد درحالی که اگر دندان­ها، لثه و حفره‌ی دهانی شما دچار مشکلات جدی شوند، ممکن است به بیماری­های شدیدی همانند مشکلات قلبی و سکته مغزی دچار شوید.

در این مقاله قصد داریم میزان اهمیت این موضوع را بررسی کنیم و در نهایت راه خرید آنلاین محصولات بهداشتی دهان و دندان را به شما معرفی نماییم. پس اگر به این موضوع علاقه­ مند هستید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چرا باید به بهداشت دهان و دندان اهمیت بدهیم؟

مراقبت از دهان شامل چه مواردی است؟

ما باید به­شکل روزانه مقدار زمان مشخصی را به سلامت دهان و دندان خود اختصاص دهیم. مراقبت از دهان و دندان شامل چند بخش است.

در مرحله اول توصیه­های عمومی وجود دارند که همه افراد باید آنها را رعایت نمایند. برای مثال تمیز نمودن دندان از طریق مسواک یک توصیه عمومی است. محصولات بهداشتی دهان و دندان برای این کار مناسب خواهند بود. چنین محصولاتی را می­توانید از داروخانه آنلاین با ارسال رایگان تهیه کنید.

مرحله دوم توصیه­هایی است که مختص شرایط دهان و دندان شماست و برای فرد دیگری کاربرد ندارد. برای مثال اگر دندان­های شما در معرض پوسیدگی قرار داشته باشند دندانپزشک برای جلوگیری از این اتفاق به شما توصیه­هایی خواهد کرد.

مرحله سوم توصیه­هایی عمومی مربوط به تغییر سبک زندگی است که مستقیما به سلامت دهان و دندان ارتباط ندارند اما در نهایت موجود افزایش سلامتی دهان و دندان شما می‌شود.

دهان و دندان سالم چه ویژگی­هایی دارد؟

در شرایط مطلوب باید دندان­های شما تمیز باشند. لثه باید محکم به دندان بچسبد و لثه های شما نباید به­سادگی دچار خونریزی شوند. خونریزی لثه شاید مشکلی جدی نباشد اما ممکن است به این معنا باشد که دهان شما در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

اگر دهان شما در وضعیت عمومی خوبی قرار داشته باشد دیگر بوی بد به صورت مداوم از آن استشمام نمی‌شود. فقط درمواردی ممکن است که غذایی خورده­اید باعث بوی بد دهان شما شده باشد.

در صورتی که بهداشت دهان و دندان رعایت نشود خطراتی مانند:

  • بیماری­های لثه
  • بیماری قلبی
  • عفونت دهان و دندان
  • سکته مغزی

در انتظار شما خواهند بود.

چه روش­هایی برای مراقبت از دهان و دندان وجود دارد؟

برای اینکه دندان­هایی سالم و دهانی خوش­بو داشته باشید چند راهکار عمومی وجود دارد که بهره‌گیری از آن‌ها برای حفظ سلامتی دندان و ­دهان شما لازم است. در ادامه آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

مسواک ­زدن

مسواک ­زدن ساده ­ترین و مرسوم­ترین راه برای پاکیزگی دندان­ها است. بیش از اینکه مسواک ­زدن مهم باشد درست مسواک زدن مهم است؛ چراکه اگر به­ شکل اصولی و درست این کار را انجام ندهید عملا کار مفیدی صورت نگرفته است. مسواک زدن در صبح و شب با اهداف متفاوتی صورت می‌گیرد.

در صبح می­ خواهیم به کمک مسواک پلاک و جرم دندان را از بین ببریم و در شب قصد داریم باکتری­هایی که در طول روز روی دندان‌ها تجمع کرده ­اند را نابود کنیم.

اگر به ­دنبال خرید مسواک و محصولات بهداشتی برای دهان و دندان خود هستید، می­ توانید با خرید آنلاین محصولات دهان و دندان مشکل خود را برطرف کنید.

در مسواک ­زدن اصولی باید تمامی نقاط دندان تمیز شود و در نهایت هم به­ سراغ لثه بروید. سری مسواک شما نباید بزرگ باشد و سری سفت نیز به لثه شما آسیب خواهد زد.

چرا باید به بهداشت دهان و دندان اهمیت بدهیم؟

استفاده از نخ دندان

جرم های دندانی در فاصله بین دندان­ها هم جمع می­ شوند. مسواک نمی­ تواند تمامی نواحی را پوشش بدهد، بنابراین لازم است که پیش از مسواک زدن، نخ دندان بکشید.

باید بدانید که بیشتر مشکلات دندان به جرم­های بین دندانی مربوط می­ شود. به همین دلیل است که نخ دندان در کنار مسواک از مهم­ترین اجزاء پاکیزگی دهان و دندان به شمار می‌رود.

هنگام استفاده از نخ دندان بسیار آرام و با حوصله عمل نمایید. حرکات شتاب­زده می ­تواند به لثه آسیب جدی وارد کند. اگر شکاف­های بین دندانی شما بزرگ هستند از نخ دندان اینتردنتال استفاده کنید. این محصول را می‌توانید از داروخانه آنلاین سفارش دهید.

استفاده از دهان­شویه

بسیاری از افرادی که خرید آنلاین محصولات بهداشتی دارند، دهان‌شویه را به عنوان عضوی جدایی ­ناپذیر از سبد خریدشان معرفی می‌کنند. دهان­شویه ها با توجه به نوعشان می­توانند جرم­ها و باکتری­های موجود در دهان را از بین ببرد.

دهان­شویه­ هایی که حاوی الکل هستند برای دهان مضرند به این علت که الکل دهان شما را خشک می­کند و بزاق دهان را از بین می­برد. زمانی که میزان ترشح بزاق کم باشد، باکتری­ها افزایش پیدا خواهند نمود. دهانشویه مخصوص نقاطی است که نه مسواک و نه نخ دندان راهی برای ورود به آن را ندارند.

روزی ۲ بار استفاده از دهانشویه مطلوب است. می­توانید از آن پس از مسواک ­زدن استفاده کنید.

کودکان هم می­توانند بدون هیچ مشکلی از انواع دهانشویه های مخصوص کودکان استفاده کنند.

جرم­گیری

جرم­گیری روشی عمومی برای پاک نمودن رسوب دندان شماست که بیشتر دندان­پزشکی­ ها آن را انجام می­دهند. اینکه دندان شما به جرم­گیری نیاز دارد را باید پزشک تشخیص دهد.

معمولا بسیاری از دندانپزشکان توصیه می‌کنند که هرسال یک مرتبه یا هر چند سال یکبار این کار را انجام دهید. البته در صورتی که لثه­ های حساس و آسیب­ پذیر داشته باشید جرم گیری دندان برای شما دردناک خواهد بود.

رژیم غذایی سالم

اصلاح رژیم غذایی به شما کمک می­کند تا سلامت دهان خود را حفظ نمایید. گاهی حفظ سلامتی تنها وابسته به استفاده از محصولات بهداشتی دهان و دندان نیست.

شما با تغییر رژیم غذایی و اصلاح سبک زندگی خود به سلامت دندان‌هایتان کمک می­ کنید. توصیه­ هایی که در ادامه ذکر می­ شود برای سلامتی بیشتر شما کاربرد دارند.

مصرف کمتر تنقلات

اثر سوء مصرف تنقلات و مواد قندی تا مدت زیادی بر روی دندان­ها باقی می­ماند. اگر از این مواد زیاد استفاده نمایید باکتری­های دهان نیز بیشتر می­ شوند و در طول زمان به دهان شما آسیب می­ زنند. مصرف آن‌ها را تا حد ممکن کاهش دهید و بعد از هر بار مصرف حتما مسواک بزنید.

ترک یا کاهش مصرف سیگار

دخانیات (قلیان، سیگار، مواد مخدر دهانی، پیپ، ویپ و…) سلامتی دهان شما را به ­خطر خواهند انداخت. تا جایی که امکان دارد مصرف آن‌ها را کم نمایید یا در صورت امکان آنها را به­شکل کامل کنار بگذارید.

مصرف برخی از نوشیدنی­ها

نوشیدنی­هایی مثل نوشابه، قهوه، چای شیرین و لیموناد به دندان­های شما آسیب می­زنند. مصرف آن‌ها را کاهش دهید و به جای آنها از آب استفاده نمایید.

چرا باید به بهداشت دهان و دندان اهمیت بدهیم؟

خرید از داروخانه آنلاین دکتر دانیالی

داروخانه دکتر دانیالی در سال ۱۳۹۴ افتتاح شد و در سال ۱۴۰۰ به صورت آنلاین کار خود را آغاز نمود . در این داروخانه آنلاین شما می­ توانید خرید آنلاین محصولات بهداشت عمومی در شیراز را انجام دهید.

بسیاری از محصولات بهداشتی و مکمل مثل محصولات مراقبت از پوست و مو، مکمل­های تنظیم وزن، محصولات مادر و کودک، تجهیزات خانگی پزشکی و … از طریق این داروخانه قابل تهیه هستند.

شما می ­توانید با مراجعه به وبسایت این مجموعه محصول مورد نظر خود را سفارش دهید و در منزل تحویل بگیرید. مجموعه دکتر دانیالی تلاش می‌کند تا همراه بهترین خدمات را به مشتریان ارائه دهد.

جمع­بندی

بهداشت دهان و دندان یکی از مسائل مهمی است که به ­شدت مرتبط با سلامتی شماست. بیماری‌های دهان می ­تواند منبع بسیاری از دیگر بیماری­ها باشد. برای اینکه به مشکلات جدی سلامتی دچار نشوید باید بهداشت دهان را جدی بگیرید و از روش­هایی که معرفی شد برای سلامتی دهان و دندان خود کمک بگیرید.

محصولاتی که نام بردیم به همراه بسیاری محصول بهداشتی دیگر از داروخانه دکتر دانیالی قابل تهیه هستند. شما می­ توانید از این داروخانه محصولات مرتبط با مراقبت از پوست و مو، دهان و دندان و … را تهیه نمایید.

ممنونیم که تا انتهای مقاله با ما همراه بودید.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها