چت‌بات هوش مصنوعی گوگل در آزمون مجوز پزشکی آمریکا قبول شد


چت‌بات هوش مصنوعی گوگل در آزمون مجوز پزشکی آمریکا قبول شد

نمره قبولی این آزمون حدود 60 درصد است و Med-PaLM موفق شده نمره 67.6 درصد را کسب کند.

چت‌بات هوش مصنوعی حوزه پزشکی گوگل که Med-PaLM نام دارد، در آزمون پزشکی آمریکا نمره قبولی گرفت. بااین‌حال محققان در مطالعه خود اعلام کرده‌اند که پاسخ‌های این چت‌بات در مقایسه با پزشکان در برخی موارد ناکافی بوده است.
گوگل ابزار هوش مصنوعی خود برای پاسخ به سؤالات پزشکی را اولین‌بار در دسامبر 2022 با نام Med-PaLM معرفی کرد. برخلاف ChatGPT، این مدل به‌طور عمومی منتشر نشده است. به گفته گوگل، Med-PaLM اولین مدل زبانی بزرگ است که در آزمون جواز پزشکی آمریکا (USMLE) قبول می‌شود.

نمره هوش مصنوعی گوگل در آزمون USMLE

نمره قبولی این آزمون حدود 60 درصد است. محققان گوگل در مطالعه خود ادعا کرده‌اند که Med-PaLM در سؤالات چند گزینه‌ای به سبک USMLE نمره 67.6 درصد را کسب کرده است. آن‌ها توضیح می‌دهند که برای شناسایی و کاهش اطلاعات نادرست مدل خود، یک معیار ارزیابی جدید ایجاد کرده‌اند.

چت‌بات هوش مصنوعی گوگل در آزمون مجوز پزشکی آمریکا قبول شد

طبق گزارشی در ماه مه، Med-PaLM 2 در آزمون USMLE نمره 86.5 درصد را کسب کرده که عملکرد آن نزدیک به 20 درصد از نسخه قبلی مدل گوگل بالاتر است.

سال گذشته پس از راه‌اندازی ChatGPT، رقابت سختی بین غول‌های فناوری در زمینه هوش مصنوعی شکل گرفت. درحالی‌که تاکنون بارها در مورد احتمالات آینده و خطرات این فناوری گفته شده است، شاهد مدل‌های جدیدی در حوزه‌های مختلف از جمله سلامت هستیم.

به گفته «آنتونی کوهن»، کارشناس هوش مصنوعی «دانشگاه لیدز» بریتانیا، یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این دسته از مدل‌های زبانی بزرگ به دلیل ماهیت آماری آن‌ها، ارائه اطلاعات نادرست است. بنابراین همانطور که کوهن پیشنهاد می‌کند، این مدل‌ها همیشه باید به‌عنوان یک دستیار در نظر گرفته شوند.

اوایل این هفته گفته شده بود که مدل هوش مصنوعی Med-PaLM 2 گوگل از ماه آوریل در مرکز تحقیقاتی «مایو کلینیک» (Mayo Clinic) درحال آزمایش است. هرچند گوگل اعلام نکرده که از این مدل در مرکز تحقیقاتی چگونه استفاده می‌شود، اما تأکید کرده که هیچ خطری برای بیماران به همراه نخواهد داشت.

منبع: دیجیاتو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان