خواص عرق کرفس و آشنایی با کاربردهای دارویی و مضرات مصرف آن


خواص عرق کرفس بسیار زیاد می باشد و معمولا برای لاغری از آن استفاده می شود. در ادامه شما را با خواص معروف این عرق گیاهی آشنا خواهیم کرد تا بتوانید با آگاهی بیش تری از آن استفاده نمایید.

عرق کرفس یکی از عرق های گیاهی بسیار خوب می‌باشد و دارای فواید بسیار زیاد درمانی است و اهمیت ویژه ای در طب سنتی دارد. باید بدانید که عرق کرفس از عصاره کرفس می باشد و به صورت محلول در آب است و بیشتر خواص و فواید کرفس را نیز با خود به همراه دارد. در ادامه خواص عرق کرفس را برایتان بررسی می کنیم.

خواص عرق کرفس و آشنایی با کاربردهای دارویی و مضرات مصرف آن

آشنایی با خواص عرق کرفس

عرق کرفس دارای فواید بسیار زیادی می باشد و شما می توانید با خوردن آن از فایده های آن بهره مند شوید. در ادامه تمامی اطلاعاتی که خوردن این عرق برای شما به همراه دارد را بررسی می کنیم.

درمان کیست

یکی از دارو های اختصاصی برای درمان کیست های بدن نمی باشد ولی می توان با استفاده از این عرق گیاهی تا حدودی کیست های تخمدان را کنترل کرد و جلوی پیشرفت آن ها را در بدن گرفت. این موضوع را باید دانید که این عرق گیاهی منجر به تشدید پریودی شما خواهد شد از این رو از خوردن ان در روز های قاعدگی به شدت خودداری نمایید.

درمان بواسیر

عرق کرفس یکی از بهترین عرق های گیاهی می باشد و می تواند به درمان بواسیر شما کمک شایانی داشته باشد و شما می توانید با استفاده از این عرق گیاهی به درمان هموروئید داخلی، هموروئیید بیرونی، شقاق مقعد و خون ریزی و درد ناشی از بواسیر را به راحتی درمان کنید.

سلامت جنسی مردان

استفاده از این عرق گیاهی می تواند برای مردان بسیار موثر باشد و سلامت جنسی آن ها را بهبود می بخشد زیرا دارای ویتامین C می باشد و با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و از بروز بیماری های خاص در آن ها پیشگیری خواهد کرد. در واقع خواص آنتی اکسیدانی این مورد می تواند منجر به بهبود اسپرم ها شده و تحرک آن ها را بهبود بخشد از این رو در باروری مردان موثر تر خواهد بود. یادتان باشد که عرق کرفس را نمی توانید با آ ان مقایسه کنید زیرا عرق کرفس عصاره ان می باشد و غلظت بالا تری دارد.

خواص عرق کرفس و آشنایی با کاربردهای دارویی و مضرات مصرف آن

لاغری

از دیگر خواص عرق کرفس می توان به فایده لاغری ان اشاره کرد. در واقع کرفس محبوب ترین ماده برای لاغری و کاهش وزن می باشد و روزانه دو الی سه لیوان از این ماده می تواند منجر به کاهش وزن در شما شود زیرا دارای فیبر بسیار زیادی است و تا مدت ها می تواند منجر به سیر ماندن شما شود از این رو اگر می خواهید لاغر شوید بهتر است از عرق کرفس استفاده کنید و به گونه ای این ماده را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

مضرات عرق کرفس

عرق کرفس دارای یک سری مضراتی نیز می باشد که بهتر است با آن ها آشنا شوید و با آگاهی بالا تری از ان استفاده نمایید. در ادامه هر آنچه که باید در این زمینه بدانید را برایتان یک به یک مورد بررسی قرار خواهیم داد. البته توجه داشته باشید که از زمانی که از این عرق گیاهی بیش از حد استفاده نکنید امکان ندارد مشکلی برایتان ایجاد شود مگر این که بیماری خاصی داشته باشید. از مهم ترین عارضه های این عرق گیاهی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • تشکیل سنگ کلیه
  • آسیب های شدید کبدی
  • استفراغ
  • سقط جنین
  • دلپیچه و سردرد
  • ناراحتی های ریوی
  • سوء هاضمه
  • ترشی معده
  • محرک صرع در افراد مزاج گرم
  • وسواس
  • مالیخولیا
  • کاهش توانایی حافظه
  • کاهش قوای جنسی

خواص عرق کرفس و آشنایی با کاربردهای دارویی و مضرات مصرف آن

نحوه استفاده از این عرق گیاهی

عرق کرفس یکی از پر مصرف ترین عرق های گیاهی در بین سایرین می باشد و افراد بسیار زیادی هستند که از آن استفاده می کنند. در واقع این عرق همانند سایر دارو های شیمیایی باید دوز بندی شده و طبق زمان درست خود مورد استفاده قرار بگیرد تا بتوانید از ان نتایج بسیار خوبی را کسب کرده و نتیجه بخشی بسیاری داشته باشید. میزان استانداردی که شما می توانید به عنوان فردی که سالم است و بیماری زمینه ای ندارد از آن استفاده کنید یک لیوان در روز است. باید بدانید که این عرق گیاهی دارای خاصیت ادرار آوری بالایی می باشد و در خود اگزالات دارد از این رو مصرف بیش از حد ان می تواند سنگ های کلیه زیادی را برای شما ایجاد نماید.

یادتان باشد که از این عرق گیاهی نباید بیش از حد استفاده نمایید زیرا امکان دارد مشکلات بی شماری برای شما ایجاد شود و مهم ترین آن ها سنگ کلیه است و بیماری ای بسیار خطرناک و دردناک خواهد بود از این رو اگر به سلامت خود اهمیت می دهید برای درمان مشکلات خود می توانید این عرق گیاهی را در زمان های مشخص به رژیم غذایی خود بیفزایید و حتما در این مورد از یک متخصص مشورت بگیرید.

خواص عرق کرفس و آشنایی با کاربردهای دارویی و مضرات مصرف آن

اگر از این مطلب رضایت داشتید در ادامه می توانید اطلاعات دیگری در این زمینه همانند خواص عرق مریم گلی و خواص عرق بوقناق نیز بدست آورید و تنها کافی است از لینک های داده شده در این زمینه کمک بگیرید.

منبع : آرگا


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر عروسکی الیزابت داعشی پایتخت / نیلوفر رجایی فر چه بود و چه شد ! + عکس ها