آموزش ساخت بوگیر خانگی با چند روش ساده


روش های متنوعی برای ساخت بوگیر خانگی وجود داشته که افراد می توانند در صورت اذیت شدن بخاطر وجود بوهای نامطبوع و آزار دهنده به جای استفاده از خوشبوکننده های شیمیایی با استفاده از ترکیبات و مواد طبیعی که در دسترس دارند یک بوگیر خانگی فوق العاده برای خود درست کرده و استفاده نمایند.

یکی از موضوعاتی که همواره به آن توجه زیادی می شود خوشبو بودن بدن و لباس و همچنین محیط اطراف می باشد چرا که تاثیر زیادی در احساس و روحیه افراد دارد و بسیاری از افراد با توجه به حساسیت زیادی که به این موضوع دارند در صورت وجود بوی بد و نامطبوع آزرده خاطر شده و سعی می کنند با استفاده از انواع خوشبو کننده ها مشکل ایجاد شده را رفع نمایند. از این رو تصمیم داریم در این مطلب برای بهره مندی شما عزیزان نحوه ساخت بوگیر خانگی را مورد بررسی قرار دهیم.

آموزش ساخت بوگیر خانگی با چند روش ساده

آموزش ساخت بوگیر خانگی

به طور کلی می توان گفت بهترین راهکار و ایده برای از بین بردن بوی بد و ناخوشایند استفاده از خوشبو کننده می باشد. شما می توانید حتی با استفاده از روش هایی که وجود دارد به ساخت بوگیر خانگی بپردازید و در مواقعی که نیاز دارید از آن استفاده نمایید و مشکلتان را برطرف سازید.

بهتر است بدانید که یک خانه بد بو سبب از بین رفتن احساس آرامش، کم شدن اشتها، ناراحتی افراد خانواده و مهمانان و حتی به وجود آمدن شرایط ناخوشایندی همچون حالت تهوع می گردد. مناسب ترین راهکار برای رفع این مشکل بکار بردن خوشبوکننده و بوگیر می باشد. خوشبوکننده های موجود در بازار همواره انتخاب عالی برای رفع بوی بد نیستند چرا که امکان دارد دارای ترکیبات شیمیایی باشند که برای سلامتی و محیط زیست خطرناک است.

آموزش ساخت بوگیر خانگی با چند روش ساده

بنابراین بهتر است مقداری ابتکار داشته باشید و از خوشبوکننده های خانگی و طبیعی استفاده نمایید. شما می توانید با حداقل هزینه طبق روش های موجود از این خوشبوکننده ها بسازید و از کاربرد آن بهره مند شوید. شیوه های درست کردن بوگیرهای خانگی متفاوت می باشد ولی در اغلب موارد به شکل اسپری استفاده می شوند. در ادامه چندین روش ساده و کاربردی برای ساختن این نوع خوشبوکننده های خانگی را شرح داده ایم.

آموزش ساخت بوگیر خانگی با چند روش ساده

استفاده از اسپری آبلیمو

بهترین شیوه برای رفع بو در خانه اسپری محلول آبلیمو می باشد که بوی خوش لیمو به معطر کردن فضای منزل نیز کمک می کند. برای این کار تنها لازم است آبلیمو را داخل لیوانی از آب حل کرده و درون یک بطری اسپری بریزید و بعد آن را در فضا اسپری کنید.

ترکیب جوش شیرین و جوانه اسطوخودوس

استفاده از این مخلوط از جمله خوشبوکننده های طبیعی برای خانه به شمار می رود. برای این کار جوش شیرین و جوانه اسطوخودوس را به مقدار یکسان داخل ظرفی کوچک به طور کامل ترکیب نمایید. بعد ۲۴ قطره اسانس اسطوخودوس را حدود ۸ مرتبه هر دفعه به صورت ۳ قطره به این مخلوط افزوده و تکان بدهید. این مخلوط را داخل یک شیشه در بسته بگذارید و درون یکی از اتاق های خانه قرار داده تا عطر خوش آن را استشمام نمایید. در صورت مایل بودن می توانید درب شیشه ای را سوراخ کرده تا عطر بیشتری در فضا پخش گردد.

آموزش ساخت بوگیر خانگی با چند روش ساده

ساخت بوگیر با میوه کاج

شما می توانید به سادگی با میوه کاج برای خود خوشبوکننده ای طبیعی و خانگی فراهم نمایید. تنها لازم است میوه های کاج را درون ظرفی گذاشته و حدود چند قطره از اسانس دلخواه خود را بر روی آن بریزید. می توانید میوه های کاج را دیزاین نموده و در بخش دکوراسیون خانه قرار دهید. بدین گونه هم از لحاظ ظاهری و هم از نظر بو از این خوشبوکننده لذت می برید.

استفاده از وانیل

در صورتی که در پی استفاده از رایحه ای ملایم و لطیف می باشید وانیل انتخاب مناسبی برای شما می باشد. برای این کار چند قطره از عصاره وانیل را بر روی لامپ ریخته تا زمان روشن شدن چراغ گرمای ناشی از آن بوی وانیل را در هوا پخش نماید. پنبه یا دستمالی را به وانیل آغشته کرده و آن را در مکان موردنظر بگذارید.

آموزش ساخت بوگیر خانگی با چند روش ساده

درست کردن بوگیر خانگی با نعناع

برای ساخت این بوگیر خانگی به مواد و ترکیباتی از قبیل یک شیشه، یک قاشق چای خوری عصاره وانیل، یک قاشق چای خوری عصاره نعناع، دو عدد لیموترش سبز، آب و یک ظرف احتیاج دارید. مراحل درست کردن بوگیر خانگی به این صورت می باشد که در ابتدا لیموترش ها را به صورت ورقه ورقه در آورید و درون یک قابلمه بگذارید. بعد عصاره وانیل و نعناع را به آن بیفزایید.

سپس ۳.۴ قابلمه را پر از آب کرده و صبر کنید به حالت جوش در بیاید. وقتی که آب به جوش آمد زیر شعله را کم کرده و صبر کنید با شعله کم مقداری بجوشد. درب قابلمه را قرار ندهید. تا وقتی که می خواهید قابلمه را بر روی حرارت قرار دهید ولی حتما باید به آن توجه نمایید.

در صورت نیاز برای ممانعت از سوخته شدن ترکیبات قابلمه آب زیادتری بیفزایید. بعد از اتمام کار زیر شعله را خاموش کنید و صبر کنید تا محلول سرد شود. محلول را درون بطری ریخته و درون یخچال بگذارید. می توانید تا چند روز از این محلول به شکل اسپری استفاده کرده و وقتی که حس کردید بوی لیمو و نعناع کاهش یافته دوباره مراحل گفته شده را تکرار نمایید.

آموزش ساخت بوگیر خانگی با چند روش ساده

تهیه خوشبو کننده با زنجبیل

به منظور ساخت بوگیر خانگی با عطر زنجبیل به موادی همچون یک قاشق غذا خوری عصاره بادام، یک ظرف شیشه ای درب دار، سه عدد چوب دارچین، یک قطعه ریشه زنجبیل، آب و یک قابلمه احتیاج دارید. برای انجام این کار باید زنجبیل را به تکه های کوچک قسمت بندی کرده و کل ترکیبات موردنظر را داخل قابلمه بریزید و سپس بر روی حرارت بجوشانید.

در صورتی که دوست دارید بعدا از آن استفاده نمایید بعد از خنک شدن آن را درون یخچال قرار دهید. این ترکیب را می توانید حدود چند روز و یا تا وقتی که بوی زنجبیل استشمام می شود استفاده نمایید. اسپری کردن این بوگیر در فضا عطر خوبی در هوای خانه به وجود خواهد آورد.

آموزش ساخت بوگیر خانگی با چند روش ساده

از این که تا پایان این مطلب با ما همراه شدید بسیار سپاس گزاریم. همچنین در صورت تمایل به یادگیری نحوه ساخت کیسه بوکس و روش ساخت شمع با صابون در خانه می توانید بر روی لینک های داده شده کلیک کرده و از این مطالب بازدید نمایید.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان