عرضه اپ‌های اندرویدی در ویندوز 11 بالاخره برای همه توسعه‌دهندگان ممکن شد


عرضه اپ‌های اندرویدی در ویندوز 11 بالاخره برای همه توسعه‌دهندگان ممکن شد

آمازون و مایکروسافت حالا محدودیت‌های قبلی خود را برداشته‌اند تا همه توسعه‌دهندگان بتوانند اپ‌های اندرویدی خود را به ویندوز 11 بیاورند.

مایکروسافت در سال 2021 در کمال تعجب کاربران اعلام کرد که سیستم‌عامل جدید آن‌ها می‌تواند اپلیکیشن‌های اندرویدی را اجرا کند؛ اما تاکنون فقط تعداد کمی از این برنامه‌ها در ویندوز 11 پشتیبانی می‌شدند. حالا آمازون بالاخره فروشگاه اپلیکیشن‌های اندرویدی خود در ویندوز 11 را برای همه توسعه‌دهندگان در دسترس قرار داده است و می‌توانیم امیدوار باشیم که اپ‌های بیشتری عرضه شوند.

آمازون امروز در اقدامی بی‌سروصدا محدودیت‌های قبلی درزمینه عرضه اپلیکیشن‌های اندرویدی در ویندوز را حذف کرد. این شرکت در آپدیتی در صفحه توسعه‌دهندگان خود تصریح کرد که اکنون تمام توسعه‌دهندگان می‌توانند اپ‌های خود را در این اپ استور ثبت کنند.

محدودیت‌ها برای عرضه اپ‌های اندرویدی در ویندوز 11 برداشته شد

پیش‌تر مایکروسافت نیز گفته بود که به تمام توسعه‌دهندگان اجازه خواهد داد تا اپ‌های خود را برای پشتیبانی در ویندوز ثبت کنند. درنتیجه به‌نظر می‌رسد که دیگر هیچ محدودیتی در مقابل توسعه‌دهندگان وجود ندارد که مانع از عرضه اپ‌های اندروید در ویندوز شود.

عرضه اپ‌های اندرویدی در ویندوز 11 بالاخره برای همه توسعه‌دهندگان ممکن شد

بااین‌حال، زمان مشخص می‌کند که این تغییرات تا چه اندازه شرایط بازار را عوض خواهند کرد. درحال‌حاضر، تنها حدود 20 هزار اپلیکیشن اندرویدی وجود دارند که در ویندوز اجرا می‌شوند. به‌علاوه، قابلیت اجرای این برنامه‌ها فقط در 31 کشور وجود دارد. مایکروسافت نیز ظاهراً هنوز نپذیرفته که این ویژگی به حالت پایدار رسیده است و از سازگاری با اپ‌های اندرویدی به‌عنوان امکانی در حالت پیش‌نمایش یاد می‌کند.

این شرکت اخیراً به‌روزرسانی جدیدی را برای Windows Subsystem for Android منتشر کرد که شامل ویژگی‌های تازه‌ای ازجمله قابلیت‌های شبکه، نمایش تصویر-در-تصویر، تنظیمات پیشرفته، وان‌درایو و بهینه‌سازی‌های امنیتی بود. برای بررسی تغییرات جدید می‌توانید این لینک را ببینید.

با توجه به اینکه بیش از 3.5 میلیون اپلیکیشن فقط در گوگل پلی استور وجود دارند، پیداست که این بازار در ویندوز می‌تواند رشد بسیار زیادی داشته باشد. بنابراین باید منتظر بمانیم تا ببینیم این ویژگی جذاب سرانجام می‌تواند به پتانسیل‌های واقعی خود دست پیدا کند یا خیر.

منبع: دیجیاتو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج