11 راز زیبایی پوست کره ای ها


11 راز زیبایی پوست کره ای ها

داشتن پوستی شفاف و زیبا کار چندان ساده‌ای نیست. زنان کره‌ای در سنین بسیار کم با اصول مراقبت از پوست آشنا می‌شوند. حتی مردان نیز باید به مراقبت از پوست خود توجه کنند، زیرا داشتن پوستی بی‌عیب‌ونقص از استانداردهای زیبایی مردان کره‌ای نیز به شمار...

داشتن پوستی شفاف و زیبا کار چندان ساده‌ای نیست. زنان کره‌ای در سنین بسیار کم با اصول مراقبت از پوست آشنا می‌شوند. حتی مردان نیز باید به مراقبت از پوست خود توجه کنند، زیرا داشتن پوستی بی‌عیب‌ونقص از استانداردهای زیبایی مردان کره‌ای نیز به شمار می‌رود. برای کره‌ای‌ها استفاده از محصولات زیبایی فراوان و مراجعات منظم به متخصص پوست کاری طاقت‌فرسا نیست، بلکه سرمایه‌گذاری برای نتیجه‌ای است که ارزشش را دارد. در ادامه راز زیبایی پوست کره ای ها و اسرار مراقبت از پوست و آرایش آنها را شرح می‌دهیم.

سنت مراقبت از پوست در کره

به‌سختی می‌توان فردی کره‌ای را پیدا کرد که پوستی شفاف نداشته باشد. آنها خود را وقف عادات مراقبت از پوست می‌کنند تا نتایجی دائمی حاصل شود، نه اثراتی کوتاه‌مدت. آنها به مراقبت از پوست اهمیت می‌دهند و از آن در برابر آسیب‌ها محافظت می‌کنند. برنامه ۱۰‌مرحله‌ای مراقبت از پوست کره‌ای شامل پاک‌سازی، لایه برداری، آبرسانی و مرطوب‌کردن می‌شود.

این برنامه با پاک‌سازی دومرحله‌ای شروع می‌شود. کره‌ای‌ها از پاک‌کننده‌های مبتنی بر روغن و آب برای پاک‌کردن کامل آرایش و آلودگی‌های پوست استفاده می‌کنند. برای ازبین‌بردن سلول‌های مرده و آماده‌کردن پوست برای محصولات مراقبت از پوست هم از لایه‌بردار و سپس تونر استفاده می‌کنند. سپس منظم از اسنس (essence)، آمپول و سرم برای آب‌رسانی، روشن‌کردن و درمان آسیب‌های پوستی استفاده می‌کنند. این روتین با ماسک ورقه‌ای، کرم دور چشم یا پد زیر چشم، مرطوب‌کننده و کرم ضد آفتاب به پایان می‌رسد.

برای مراقبت از پوست سایر قسمت‌های بدن معمولا فقط از لایه‌برداری، پاک‌سازی و کرم مرطوب کننده استفاده می‌کنند. در پایان نیز گاهی از اسپری بدن موردعلاقه‌شان استفاده می‌کنند تا پوست بدنشان بوی خوبی بدهد.

۱۱ راز زیبایی پوست کره ای ها

۱. مراقبت از پوست در برابر لکه‌ها

زنان کره‌ای بیشتر مستعد ابتلا به پیگمنتیشن (pigmentation) یا لکه‌های پوستی هستند. بنابراین برای محافظت از پوست خود در برابر اشعه‌های مضر UVA/UVB مراقبت بیشتری می‌کنند. آنها از روشن‌کننده‌های طبیعی پوست مانند عصاره برنج، ویتامین C و شیرین بیان و همچنین لایه‌بردارها استفاده می‌کنند. برای لکه‌های قهوه‌ای سرسخت نیز به متخصص پوست مراجعه می‌کنند تا با استفاده از لیزر این لکه‌ها را روشن کنند.

زنان و دختران کره‌ای از پچ‌های ضدجوش و آکنه (pimple patches) استفاده می‌کنند. می‌توانید این پچ‌ها را فقط در طول شب روی پوست خود بگذارید. ولی اگر می‌خواهید سریع‌تر از شر جوش‌ها و جای جوش خلاص شوید، باید در طول روز نیز از این پچ‌ها استفاده کنید.
11 راز زیبایی پوست کره ای هاپچ ضدجوش و آکنه

۲. آرایش زنان کره‌ای

گرچه مراقبت از پوست پایه و اساس داشتن پوستی شفاف و زیباست، حتی پوستی بی‌عیب‌ونقص نیز بدون آرایش کامل نخواهد بود. با توجه به اینکه پوست زنان کره‌ای به‌سبب روتین مراقبتی آنها تمیز، هیدراته و مرطوب است، فقط اندکی اصلاح آن با استفاده از چند محصول آرایشی کافی است. البته کره‌ای‌ها عقیده دارند که پوستشان بدون آرایش نیز عالی به نظر می‌رسد. بنابراین به‌جای آرایش غلیظ، آرایشی سبک را ترجیح می‌دهند. آنها پوستشان را با چند لایه از مواد آرایشی نمی‌پوشانند و از محصولات مات‌کننده استفاده نمی‌کنند.

۳. استفاده از محصولات زیبایی طبیعی و درمان‌های پوستی نوآورانه

محصولات زیبایی کره‌ای محصولاتی با عملکرد بسیار خوب‌اند. برندهای کره‌ای محصولاتی مقرون‌به‌صرفه را ارائه می‌دهند که در تولید آنها بر استفاده از مواد طبیعی و فرمولاسیون‌های ملایم‌تری تأکید می‌شود که از محصولات زیبایی سنتی کره‌ای سرچشمه گرفته‌اند.

امروزه رایج‌ترین موادی که در محصولات مراقبت از پوست کره ای ها می‌یابید عصاره‌های گیاهی مانند عصاره گیاه بشقابی یا سنتلا آسیاتیکا (Centella Asiatica)، عصاره بامبو، آب غان (birch juice) و آلوئه ورا و همچنین مواد طبیعی به‌دست‌آمده از حیوانات مانند موم عسل و موسین حلزون است. هریک از این مواد پوست را آب‌رسانی و عمیقا تغذیه می‌کند. در کره جنوبی برای بهبود رنگ و بافت پوست و همچنین درمان مشکلات پوستی که با محصولات مراقبت از پوست قابل‌درمان نیستند، درمان‌های پوستی مختلفی نیز وجود دارد. یکی از معروف‌ترین درمان‌ها «درمان تقویت‌کننده پوست» (skin booster treatment) است که لکه‌ها، جای جوش و بافت پوست را بهبود می‌دهد.

۴. پاک‌سازی عمیق پوست قبل از آرایش‌کردن

پاک‌سازی پوست بسیار مهم است، زیرا چربی اضافی، آلودگی و باکتری‌های روی پوست ممکن است منجر به پیری زودرس، لکه‌های تیره و جوش شوند. بدون داشتن پایه‌ای تمیز، آرایش نیز خوب به نظر نخواهد رسید. برای پاک‌سازی سه‌مرحله‌ای پوست می‌توانید به این ترتیب عمل کنید:

  • با دستمال پاک‌کننده به‌آرامی و با ملایمت آلودگی‌های سرسخت روی پوست را پاک کنید. به نواحی حساس چشم و گردن توجه بیشتری داشته باشید.
  • با شوینده‌ای روغنی پوست خود ماساژ دهید تا آلودگی‌های مبتنی بر چربی پاک شوند. سپس پوست را با آب بشویید.
  • روی پوست مرطوب خود از فوم پاک‌کننده استفاده کنید تا آلودگی‌های مبتنی بر آب پاک شوند. سپس صورت خود را با آب بشویید و با ضربه‌زدن با حوله روی پوست آن را خشک کنید.

۵. افزودن روغن صورت به کِرِم‌پودر برای آب‌رسانی بهتر

این کار برای آب‌رسانی پوست است. استفاده از اسپری، ماسک‌های ورقه‌ای و چندلایه مرطوب‌کننده موجب می‌شود که به درخشنگی و طراوت مدنظرتان برسید. کرم‌های دور چشم و پرایمرهای حاوی عصاره مروارید نیز وجود دارند که عیوب را از بین می‌برند و با بازتاب نور موجب می‌شوند که پوست درخشان به نظر برسد. اگر پوست خشکی دارید، روغن یا سرم پوست را با کرم پودر خودتان ترکیب کنید.

۶. سرمایه‌گذاری روی روتین گسترده‌تر مراقبت از پوست

شاید این کار برایتان هزینه‌های بیشتری داشته باشد، ولی ارزش زمان و پولی را که صرف می‌کنید، دارد! استفاده از چند لایه کرم اثر زیادی دارد. بیشتر مردم فقط به شستن صورت و استفاده از مرطوب‌کننده اکتفا می‌کنند. هرگز اهمیت چیزهایی مانند لایه‌برداری، تونینگ، اسنس و ماسک‌های خواب را دست‌کم نگیرید.

۷. ضربه‌زدن روی پوست به‌جای مالیدن

برای استفاده از محصولات مراقبت از پوست آنها را با ضربه‌زدن روی پوست پخش کنید، زیرا روش ملایم‌تری است. همچنین بهتر است که ماسک‌های ورقه‌ای را در یخچال بگذارید تا خنک و باطراوت‌تر شوند. محصولات پوستی سبک و آبکی و همچنین محصولاتی مانند سرم‌ها و مرطوب‌کننده‌ها را می‌توان با ضربه‌زدن روی پوست پخش کرد.

۸. استفاده از محصولات حاوی موسین حلزون (Snail Mucin)

موسین حلزون موجب رهایی از تحریک و سوزش پوستی می‌شود و بسیار آب‌رسان است. موسین ترشحاتی است که حلزون‌ها در زمان استرس تولید می‌کنند (بنابراین برای وگان‌ها مناسب نیست). طبق شواهد، پروتئین‌های موجود در ترشحات بدن حلزون خواص ضدپیری دارند. آزمایش‌های بالینی انجام‌شده درباره این مسئله و همچنین وارونه‌کردن آسیب‌های ناشی از نور خورشید نتایج خوبی داشته‌اند. اسلایم یا ترشحات بدن حلزون به ازبین‌بردن چروک‌های عمیق کمکی نمی‌کند، ولی بافت و کیفیت پوست را بهبود می‌دهد.

۹. محافظت از پوست در برابر نور خورشید

کره‌ای‌ها برای حفظ سلامت پوست خود از نور خورشید دوری می‌کنند. قرارگرفتن زیاد در معرض اشعه فرابنفش پوست را خشک می‌کند و تأثیراتی منفی مانند پیری زودرس پوست، چین و چروک صورت و لکه‌های پوستی به دنبال دارد. کره‌ای‌ها بدون استفاده از کرم ضدآفتاب از خانه بیرون نمی‌روند و با استفاده از کلاه، چتر و دستکش از تابش مستقیم نور خورشید به پوست خود جلوگیری می‌کنند.

11 راز زیبایی پوست کره ای هااستفاده از ماسک‌های صورت مخصوص برای محافظت از پوست صورت در برابر نور خورشید

استفاده منظم از ضدآفتاب (حتی در روزهای ابری) و تجدید مرتب آن از بهترین راه‌های محافظت از پوست هستند. کره‌ای‌ها وقتی از خانه بیرون می‌روند، همیشه با خود چتر دارند، کلاه‌های بزرگ بر سر می‌گذارند و لباس‌های آستین‌بلند و شلوارهایی می‌پوشند که پوستشان را می‌پوشاند. آنها همچنین برای محافظت از صورت خود در برابر اشعه‌های فرابنفش مضر خورشید از ماسک‌های صورت مخصوصی استفاده می‌کنند.

۱۰. رژیم غذایی سالم

داشتن رژیم غذایی متعادل نیز برای مراقبت از پوست مهم است، زیرا زیبایی از درون می‌آید. مواد غذایی خوب برای سلامت پوست مفیدند، بنابراین رژیم غذایی سالم نیز از علل شفافیت و جوانی پوست کره ای ها به شمار می‌رود. رژیم غذایی کره‌ای شامل سبزیجات تخمیرشده، گوشت و ماهی کبابی (منبع خوب پروتئین) و انواع چای است که فواید زیادی برای زیبایی و سلامتی دارند.

در پژوهشی در سال ۲۰۱۲، پژوهشگران مشاهده کردند که ۱۰ هفته پایبندی به رژیم غذایی سنتی کره‌ای یا رژیم غذایی با شاخص گلیسمی پایین (low-glycemic diet) وضعیت آکنه را تا حد زیادی بهبود می‌دهد. کیمچی نمونه‌ای عالی از غذاهای کره‌ای است که برای پوست بسیار مفید است. با خوردن کیمچی و سایر غذاهای تخمیرشده انواع آنتی اکسیدان را وارد بدن می‌کنیم که سلامت گوارش را بهبود می‌دهند و موجب می‌شوند که روده‌ای سالم و پوستی شفاف داشته باشیم. چای‌های کره‌ای مانند چای جو و چای سبز نیز پوست را سفت نگه می‌دارند و احتمال بروز آکنه را کاهش می‌دهند.

۱۱. ژنتیک

ژنتیک در ویژگی‌ها و خصوصیات فیزیکی ما نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند و مسئول رنگ چشم، نوع مو، قد و سایر ویژگی‌های ماست. اساسا این ژنتیک است که تعیین می‌کند ما که هستیم و چه ظاهری داریم. راز سفیدی پوست کره ای ها و شفافیت آن نیز تا حدی به ژنتیک آنها مربوط می‌شود، ولی بدان معنا نیست که همه آنها پوستی بی‌عیب‌ونقص دارند. هریک از کره‌ای‌ها نیز با نوع پوست متفاوتی متولد می‌شوند. بنابراین شرایط و ظاهر پوست آنها بیشتر به عوامل سبک زندگی و مراقبت از پوست بستگی دارد و متفاوت است.

سخن پایانی

حتی اگر با پوستی شبیه کره‌ای‌ها به دنیا نیامده باشیم، کارهای زیادی می‌توانیم انجام دهیم تا پوستی شفاف و زیبا داشته باشیم. پس از دانستن راز زیبایی پوست کره ای ها متوجه شدیم که سبک زندگی آنها تأثیر زیادی روی پوستشان دارد. بنابراین برای داشتن پوستی سالم و زیبا باید به نکات مراقبت از پوست و استفاده از لوازم آرایشی و محصولات زیبایی آگاهی داشته باشیم و مانند آنها رژیم غذایی سالمی داشته باشیم.

شما بگویید

داشتن پوستی شفاف و زیبا کمی سخت و چالش‌برانگیز است. آیا می‌خواهید با امتحان‌کردن کارهایی که کره‌ای را انجام می‌دهند، پوستی زیبا و درخشان داشته باشید؟ کدام‌یک از روش‌های بالا را قبلا امتحان کرده‌اید؟ خوشحال می‌شویم که در بخش ارسال دیدگاه نظرات و تجربه‌های ارزشمندتان را با ما در میان بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زیبایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان