طرز تهیه شیرینی موسوی یک چاشنی عالی کنار چای و نوشیدنی های مختلف


تهیه انواعی از شیرینی های خوشمزه خانگی کار ساده ای است. شما می توانید در آرگا با طرز تهیه شیرینی موسوی آذربایجانی آشنا شوید.

یکی از انواع شیرینی های سنتی ایرانی که متعلق به آذربایجان است، شیرینی موسوی است. شما می توانید در این بخش با طرز تهیه شیرینی موسوی آشنا شوید. این نوع شیرینی با چای و نوشیدنی ها سرو می شود.

تهیه انواعی از شیرینی های خانگی کار ساده ای است. شما می توانید در این بخش با طرز تهیه شیرینی هیرا و شیرینی تاتلیسی آشنا شوید. این شیرینی های خانگی برای پذیرایی در مجالس نیز مناسب هستند.

طرز تهیه شیرینی موسوی یک چاشنی عالی کنار چای و نوشیدنی های مختلف

مواد اولیه:

  • تخم مرغ: ۱ عدد
  • پودر قند: ۱۰۰ گرم
  • کره: ۶۵ گرم
  • آرد: ۲۰۰ گرم
  • پودر پسته: به میزان لازم
  • ماست: ۷۵ گرم
  • جوش شیرین: ۱/۸ قاشق چای خوری
  • بکینگ پودر: ۱/۸ قاشق چای خوری
  • وانیل: نوک قاشق چای خوری

طرز تهیه شیرینی موسوی:

ابتدا باید پودر قند را در سه مرحله الک کنید. این کار موجب شده تا شیرینی شما بافت لطیف تری داشته باشد. حالا کره ای را در دمای محیط قرار گرفته به پودر قند اضافه کنید. با استفاده از دور تند همزن باید مواد را زده تا یکدست شود. این کار را باید به مدت ۵ دقیقه انجام دهید.

طرز تهیه شیرینی موسوی یک چاشنی عالی کنار چای و نوشیدنی های مختلف

درون یک کاسه جداگانه باید ماست را بریزید. مقداری بکینگ پودر، جوش شیرین را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید تا ماست کمی پف دار و حجیم شود. ماست باید حباب ایجاد کند در این صورت اماده است. حالا نوبت به اضافه کردن تخم مرغ ها می رسد.

تخم مرغ را به همراه مقداری وانیل، پودر قند ترکیب کرده و مجدد با استفاده از همزن مواد را بزنید. برای هم زدن این مواد ۱ دقیقه زمان نیاز دارید. در ادامه این مرحله از طرز تهیه شیرینی موسوی باید ماست و پودر قند را هم اضافه کنید.

مواد را با یکدیگر به مدت ۱ دقیقه ترکیب کرده درون ظرفی جداگانه باید آرد را سه مرتبه الک نمایید. آرد را کم کم در چند مرحله اضافه کرده و با استفاده از قاشق خوب ترکیب کنید. بافت این شیرینی نباید به صورت سفت باشد. همچنین نباید بافتی شل داشته باشد. بافت این خمیر باید منسجم بوده و با دست ورز داده شود.

طرز تهیه شیرینی موسوی یک چاشنی عالی کنار چای و نوشیدنی های مختلف

خمیر حاصل آمده ر باید درون یخچال قرار دهید. به مدت ۱۰ دقیقه زمان داده تا خمیر کمی استراحت کند. حالا مایه شیرینی را باید درون یک قیف بریزید. فر را در دمای ۱۶۰ درجه سانتی گراد قرار دهید. فر باید گرم شود. حالا باید یک کاغذ روغنی روی سینی فر قرار دهید. با اسفاده از ماسوره های دلخواه باید شیرینی ها را با فاصله از یکدیگر درون سینی بریزید.

نوک برآمده شیرینی را بعد از ماسوره زدن باید دست کمی صاف کنید تا شکل شیرینی بعد از پخت بهتر شود. روی شیرینی ها را نیز می توانید مقداری پودر پسته بریزید. شیرینی را به مدت ۱۵ دقیقه طبقه وسط فر بگذارید.

بعد از پخت شیرینی ها را از درون فر بیرون آورده و زمان دهید تا سرد شود. ین شیرینی عالی را می توانید در کنار چای و نوشیدنی های دیگر نیز سرو کنید. طعم این شیرینی عالی بوده و مدت نگهداری آن نیز نسبتا زیاد است. شما می توانید این شیرینی را درون یخچال نگهداری کنید و درون یک ظرف درب دار قرار دهید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی