آموزش کانتور گونه در خانه و نکاتی که کانتور شما را حرفه ای می کند


کانتورینگ یکی از کلیدی ترین قسمت های آرایش صورت به سبک جدید می باشد که موجب بهتر شدن ساختار چهره می گردد. به ویژه برای گونه ها که در زیباتر دیده شدن ترکیب صورت موثرند. با آموزش کانتور گونه همراه این مطلب از آرگا باشید.

ممکن است شما نیز بارها کانتورینگ گونه را امتحان و در نهایت با صورتی تیره و غیر معمول روبرو شده باشید. علت این کار رعایت نشدن اصول کانتور گونه می باشد. از این رو تصمیم گرفتیم در این مطلب به آموزش کانتور گونه پرداخته تا با اصول این کار به طور درست آشنا شوید.

آموزش کانتور گونه به روش اصولی

کانتورینگ یا زاویه سازی صورت که به آن مادلینگ نیز اطلاق می شود، یکی از کلیدی ترین قسمت های آرایش چهره به سبک جدید می باشد که موجب بهتر دیده شدن ساختار صورت می شود. به ویژه برای گونه ها که هم در زیبایی و هم بهتر شدن ترکیب صورت موثرند. حتما شما هم بارها رژگونه و کانتور را امتحان کرده و در نهایت با صورتی گر گرفته یا تیره و غیر معمول مواجه شده اید.

آموزش کانتور گونه در خانه و نکاتی که کانتور شما را حرفه ای می کند

دلیل این موضوع آن است که اصول درست کانتور گونه رعایت نشده است یا تمرین کافی انجام نداده اید. ولی اگر با روش درست کانتور گونه آشنا باشید، بعد از چند بار امتحان می توانید یک آرایش صورت حرفه ای و جذاب را شاهد باشید و خودتان به بهترین شکل گریم انجام دهید.

در این مطلب به آموزش کانتور گونه خواهیم پرداخت. اما قبل از آن مختصری در مورد این که کانتور چیست و چه کاربردی دارد، صحبت می کنیم.

منظور از کانتور

کانتورینگ یا آرایش ترمیمی برای این که ساختار بهتری روی صورت ایجاد شود، کاربرد دارد. منظور از کانتور، روشی برای ایجاد خط در صورت می باشد. به عبارت دیگر با کانتورینگ بخش های مختلف صورت با کرم کانتور یا کرم پودر برجسته تر یا محوتر می شود. به طور مثال، با این روش می توانید استخوان گونه را برجسته و یا بینی را لاغرتر نمایید.

آموزش کانتور گونه در خانه و نکاتی که کانتور شما را حرفه ای می کند

این شیوه کمک می کند در صورت وجود ناهماهنگی در چهره این موضوع برطرف شود و ساختار صورت متعادل دیده شود. به هر روی کانتورینگ سبب می شود ایرادات پوستی تا حدودی رفع شده و پوست به فرم دلخواه دربیاید. کانتور صورت یکی از بخش های اصولی آرایش مدرن محسوب می شود.

اگر به آرایش غلیظ و سنگین تمایل داشته باشید، تنها می توانید با تکنیک های کانتور صورت، چهره ای زیبا و طبیعی برای خود ایجاد کنید. برای شروع آموزش کانتور گونه به لوازم زیر نیاز است:

  • فونداسیون کاملا همرنگ با رنگ پوست
  • برنزر یا پودر کانتور
  • چند براش رژگونه و کانتور در سایز های گوناگون
  • رژگونه
  • هایلایتر

دقت کنید که کانتورینگ، تنها به خرید بهترین مارک لوازم آرایش محدود نمی شود و بایستی هنر ترکیب رنگ ها را نیز بدانید. از سویی با توجه به این که با کانتورینگ، بخش های جذاب صورت برجسته تر نشان داده می شود، استخوان گونه اهمیت زیادی پیدا می کند. بر این اساس در در ادامه به آموزش کانتور گونه می پردازیم.

۱. ابتدا روی پوست پرایمز زده و همه بخش های صورت را با کرم پودر بپوشانید. زیر چشم را به کمک کانسیلر پوشانده و آن را به خوبی روی پوست پخش کنید. بعد با یک براش مناسب، لایه ای نازک از پودر تثبت کننده زده تا کانسیلر و کرم پودر به خوبی روی پوست تثبیت گردند.

آموزش کانتور گونه در خانه و نکاتی که کانتور شما را حرفه ای می کند

به این ترتیب پوستی صاف و یکدست دارید که برای کانتورینگ آماده می باشد. بنابراین قبل از هر کاری باید فونداسیون زده و زیرسازی انجام شود. و بعد از آنکه آرایش روی پوست کاملا قرار گرفته شروع به کانتورینگ گونه نمایید. توصیه می شود از کانتورهای کرمی استفاده کنید. کانتوری که به شکل مات روی پوست قرار گیرد و از کانتور درخشان هرگز استفاده نکنید.

۲. در این مرحله باید محل دقیق کانتورینگ را پیدا کنید. از خود گونه ها کمک گرفته به این صورت که براشی با قلم بلند را انتخاب و آن را کنار صورت به شکل کاملا صاف و صفر درجه قرار دهید. بعد ۴۵ درجه براش را چرخانده و همانند تصویر روی مرکز گونه فیکس نمایید.

آموزش کانتور گونه در خانه و نکاتی که کانتور شما را حرفه ای می کند

یک روش دیگر این است که از استخوان گونه برای یافتن محل دقیق کانتور استفاده کنید. به این شکل که با انگشت این استخوان را لمس نموده و زیر این بخش استخوانی به صورت مورب محل دقیق کانتورینگ می باشد.

۳. حالا باید طول کانتورینگ را بیابید. در مرحله قبل محل کانتور مشخص شد و در این مرحله پیدا کردن محل دقیق انتهای کانتور یا طول آن اهمیت پیدا می کند. همان موردی که اگر رعایت نشود سبب می شود صورت سیاه یا قرمز به نظر برسد. به این ترتیب براش را به شکل عمودی کنار صورت گرفته و آن را دقیقا روی انتهای ابرو عمود نمایید. این نقطه نشان دهنده آن است که کانتور باید دقیقا کجا تمام شود.

آموزش کانتور گونه در خانه و نکاتی که کانتور شما را حرفه ای می کند

۴. در این مرحله به کمک براش کانتور که سری آن اندکی زاویه دار است، کمی پودر کانتور یا برنزر با دو تا سه درجه تیره تر از رنگ طبیعی پوست خود بردارید و از قسمت پایین محل رویش موها در کنار گوش، کانتورینگ را شروع و آن را در محلی که قبلا مشخص کرده اید، اعمال کنید.

آموزش کانتور گونه در خانه و نکاتی که کانتور شما را حرفه ای می کند

دقت کنید هر اندازه آهسته و ملایم تر عمل کنید، نتیجه بهتری حاصل می شود و فرصت برای ترمیم و درست کردن خطاها بیشتر وجود دارد.

۵. حالا نوبت به استفاده از رژگونه می رسد. به این ترتیب رژگونه با رنگی مناسب توناژ طبیعی پوست خود انتخاب کنید. بعد به کمک براش رژ گونه که موی پرپشتی دارد آن را به قسمت بالای کانتور بزنید. دقیقا در همان راستا و سعی نموده که کاملا مرز بین آن ها را محو کنید تا طبیعی تر به نظر برسند.

آموزش کانتور گونه در خانه و نکاتی که کانتور شما را حرفه ای می کند

۶. در این مرحله هایلایتر انجام می شود. می توان گفت هایلایتینگ و کانتورینگ به نوعی مکمل یکدیگر هستند و باید آن ها را کنار هم انجام داد. به کمک پودر کرمی هایلایتر و براش کوچک، هایلایتر را روی به بالای استخوان گونه اعمال کنید. یعنی دقیقا بالای رژگونه.

آموزش کانتور گونه در خانه و نکاتی که کانتور شما را حرفه ای می کند

اگر هایلایتر در دسترس نیست، می توانید از یک رژ گونه یا سایه براق به رنگ قهوه ای یا هلویی استفاده اما در کل هایلایتر بایستی براق و درخشنده بوده و روشن تر از رنگ پوست باشد. ضمنا افراد با گونه های غیر برجسته و صورت کاملا صاف می توانند هایلایتر کاملا درخشنده را با یک براش رژگونه به مرکز گونه یا سیب گونه زده تا برجسته تر و زیباتر به نظر برسد.

در خاتمه از همراهی شما سپاسگزاریم. همچنین پیشنهاد می شود در صورت تمایل برای آشنایی با کانتورینگ بینی و کانتورینگ صورت برای انواع صورت روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی