آموزش خارج کردن آب از گوش و فوت و فن های آن


خارج کردن آب از گوش دارای تکنیک های خاصی می باشد و باید آن ها را بلد باشید در غیر این صورت ممکن است به گوش خود آسیب های شدیدی برسانید و پرده گوشتان آسیب ببیند.

گیر افتادن آب در گوش ها می تواند بسیار آزار دهنده باشد از این رو نیاز است تا با روش های خارج کردن آب از گوش نیز آشنا شوید تا بتوانید بدون این که به گوش خود آسیب برسانید آب را از آن خارج نمایید.

آموزش خارج کردن آب از گوش و فوت و فن های آن

روش های خارج کردن آب از گوش

زمانی که آب در گوش شما جمع می شود می توانید وزوز گوش ها و یا درد های شدید را در گوشتان مشاهده نمایید. همچنین در بسیاری از موارد امکان دارد دچار عدم تعادل شده و آبریزش چشم ها را نیز داشته باشید. در واقع اگر نتوانید آب را از گوش های خود خارج کنید ممکن است به عفونت شدید مبتلا شوید و شنوایی خود را از دست بدهید و یا به شدت دچار کاهش شنوایی شوید. در ادامه روش های اصولی برای خارج کردن آب از گوش را برایتان بررسی می کنیم.

تکان دادن گوش

یکی از روش هایی که می توانید با استفاده از آن آب را از گوش های خود خارج کنید می توانید با تکان دادن لاله گوش آن را انجام دهید. دراز کشیدن به یک سمت و ثابت ماندن در این حالت می تواند به تخلیه گوش های شما کمک کرده و آب را از گوش هایتان خارج نماید.

روشی که در این زمینه به کار می رود این است که باید سر خود را خم کنید و لاله گوش را به آرمی به تمامی جهات بکشید. در وقع این کار به شما کم می کند که آب به دم افتاده در گوشتان را رها کنید و از مشکلاتی که ممکن است برایتان به همراه داشته باشد دور بمانید.

اگر آبی در بخش های عمیق تر گوش شما باشد باید در این میان خمیازه بکشید تا فک شما تکان خورده و بتوانید به فرایند بیرون سازی آب در این میان کمک کنید. البته می توانید از جویدن آدامس نیز استفاده کنید. اگر در حین کشیدن لاله گوش دردی را احساس کردید باید بدانید که ممکن است گوش شما دچار عفونت شده باشد لذا باید به متخصص در این زمینه رجوع کرده و برای شستشوی داخلی گوش ها اقدام کنید.

آموزش خارج کردن آب از گوش و فوت و فن های آن

ایجاد کردن خلاء

یکی دیگر از روش هایی که می توانید با استفاده از آن آب درون گوش خود را خارج کنید استفاده از کف دست ها برای ایجاد کردن خلا می باشد. سعی کنید کف دست را روی مجرای بیرونی گوش هایتان قرار داده تا بتوانید آن ها را به خوبی پوشش دهید. دست ها را کمی به گوش فشار داده و بعد از گوش هایتان دور کنید. این کار را باید چندین و چند بار تکرار کنید تا تمامی آب درون گوش های شما خارج گردد. در انتهای کار می توانید دوباره لاله گوش خود را بکشید تا به فرایند رهاسازی کمک نمایید.

استفاده از کمپرس

یک عدد حوله را در آب گرم نم کید و آب اضافی ان را بگیرید و روی گوش هایتان بگذارید. یادتان باشد که نباید حوله بسیار داغ باشد زیرا می تواند منجر به ایجاد سوختگی های شدید شود. اگر بعد از این که گوش شما گرم شد توانستید خمیازه بکشید و یا فک خود را به هر نحوی تکان دهید می توانید آب اضافی را از گوش های خود بهتر خارج کنید.

استفاده از سشوار

یکی دیگر از روش هایی که می توانید با استفاده از آن آب گوش های خود را تخلیه کنید این است که از سشوار استفاده کنید و میزان آب به دام افتاده در گوش را تبخیر نمایید. برای این کار باید روی یک بالش دراز بکشید و گوشی که در آن آب رفته است را رو به سشوار قرار دهید.

سشوار را در کم ترین درجه قرار داده و لاله گوش خود را بکشید تا هوا بهتر در ان وارد شود و بتوانید میزان آب به دام افتاده را راحت تر از گوش های خود خارج نمایید. یادتان باشد که به هیچ عنوان سشوار را بیش از حد به گوش خود نزدیک نکنید.

آموزش خارج کردن آب از گوش و فوت و فن های آن

استفاده از الکل و سرکه

از دیگر روش های خارج کردن آب از گوش استفاده از سرکه و الکل می باشد. به یاد داشته باشید که این روش برای همه مناسب نمی باشد زیرا تاییدیه پزشکی ندارد. با این حال باید بدانید که الکل و سرکه ترکیب بسیار خوبی برای انواع عفونت های باکتریایی و ویروسی می باشند و می توانند تمامی مشکلات شما را از بین برده و عفونت هایتان را همراه با خارج کردن آب درمان نماید.

استفاده از پراکسید هیدروژن

پراکسید هیدروژن می تواند به راحتی تمامی موم ها و کثیفی های گوش شما را از بین برده و مسیر مسدود شده گوش شما را درمان می نماید. برای استفاده باید چند قطره از این محلول را به درون گوش های خود بچکانید و و بگذارید چند دقیقه در گوش شما بماند و بعد گوش خود را روی یک دستمال و یا درون سینک تخلیه نمایید. اگر دارای شرایط خاصی می باشید بهتر است از این محلول استفاده نکنید و این شرایط عبارت اند از :

  • داشتن جراحی گوش
  • بریدگی های باز در مجرای گوش
  • پاره شدن پرده گوش
  • احتمال وجود عفونت گوش

نکات مهم در حین انجام موارد بالا

برای این که بتوانید به درستی این آب را از گوش خود خارج کنید بهتر است سعی کنید یک سری از نکاتی را در این زمینه رعایت نمایید. این نکات را در ادامه برای شما عزیزان مورد بررسی قرار می دهیم.

  • سعی کنید اشیاء خارجی را وارد گوش های خود نکنید.
  • ناخن ها و انگشتان شما آلوده هستند به هیچ عنوان ان ها را وارد گوش نکنید.
  • اگر برای خروج آب از سشوار استفاده می کنید سعی کنید آن را دور قرار دهید تا به ساختار گوش شما آسیبی وارد نشود.
  • اگر در گذشته عفونت شدید گوش داشته اید باید بدانید که استفاده از روش های گفته شده اصلا برای شما مناسب نخواهد بود.

آموزش خارج کردن آب از گوش و فوت و فن های آن

تمیز کردن گوش ها می تواند کاری دشوار به نظر برسد ولی برای این که بتوانید به درستی این کار را انجام داده و آسیبی به گوش های خود وارد نکنید بهتر است سعی کنید از روش های درست و اصولی آن استفاده نمایید. در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های آبریزش بینی و گرفتگی بینی کودک اطلاعات دیگری در این زمینه ها کشف کنید.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرورش گل برگ ذرتی گیاه آپارتمانی + شرایط و نگهداری از این گل زیبا