بیوگرافی و زندگی نامه بهرام رادان


بیوگرافی و زندگی نامه بهرام رادان

بیوگرافی و زندگی نامه بهرام رادان بهرام رادان متولد هشتم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ در شهر تهران و در خانواده ای که پدرش سرهنگ بازنشسته دوره پهلوی و مادرش خانه دار بود، به عنوان کوچکترین فرزند یک خانواده شش نفری پا به این دنیا گذاشت. او دارای دو...

بیوگرافی و زندگی نامه بهرام رادان

بهرام رادان متولد هشتم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ در شهر تهران و در خانواده ای که پدرش سرهنگ بازنشسته دوره پهلوی و مادرش خانه دار بود، به عنوان کوچکترین فرزند یک خانواده شش نفری پا به این دنیا گذاشت. او دارای دو خواهر و یک برادر بزرگتر از خودش می باشد.

او بازیگر سینما و تئاتر، خواننده و تهیه کننده موسیقی ایرانی است. در کارنامه بازیگری او همکاری با کارگردانان نامدار و موفقی همچون داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی، واروژ کریم مسیحی، پوران درخشنده و رخشان بنی اعتماد دیده میشود.

بهرام رادان در سال ۱۳۷۹ اولین تجربه حرفه ای خود را در فیلم شور عشق به کارگردانی نادر مقدس شروع کرده و پس از آن در سال ۱۳۸۲ در فیلم سینمایی شمعی در باد نقش آفرینی نمود. در ادامه این مسیر او با بازی در فیلم سنتوری در سال ۱۳۸۵ نبوغ بازیگری خود را به رخ همگان کشید و موفق به دریافت دو سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره فیلم فجر گردید.‌ همچنین در سال ۱۴۰۰برای تهیه کنندگی فیلم سینمایی علفزار به کارگردانی کاظم دانشی که اولین تجربه فیلمسازی اش را پشت سر می گذاشت، نامزد دریافت جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر شده بود.‌

بهرام رادان در رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شد. او در ۲۱ سالگی اولین تجربه بازیگری را در مقابل دوربین پشت سر گذاشته و پس از آن با فیلم سنتوری به شهرت رسید.

بیوگرافی و زندگی نامه بهرام رادان

خلاصه زندگینامه

قد بهرام رادان: ۱۷۹ سانتی متر

وضعیت تاهل: متاهل

زمینه فعالیت: بازیگری، تهیه کنندگی، خوانندگی

نخستین فیلم سینمایی: شور عشق

نخستین سریال: رقص روی شیشه ویژه نمایش خانگی

زندگینامه

بهرام رادان در سن ۱۵ سالگی به تشویق خانواده عازم کشور آمریکا شد. ولی تنها به مدت یکسال در آنجا اقامت گزید و پس از آن به کشور بازگشت. این رجعت به علت رغبت و علاقه زیادی بود که به وطن و سرزمینش ایران داشت.

او در دوران تحصیل در مدارس فرهنگیان، هجرت و برهان به تحصیل پرداخته و سرانجام در رشته علوم انسانی دیپلم خود را گرفت. در پی آن در سال ۱۳۷۷ در کنکور سراسری شرکت نمود. ولی به علت عدم پذیرش در رشته مورد مد نظر، به خدمت سربازی روی آورد.

پس از گذشت پنج ماه از دوره خدمت سربازی، متوجه شد که اسم او در لیست پذیرفته شدگان رشته مدیریت بازرگانی قرار داشته، لذا سربازی را ناتمام گذاشت و با وجود فعالیت‌های زیادی که به آن مشغول بود در نهایت موفق به دریافت لیسانس مدیریت بازرگانی شد.

آدرس اینستاگرام بهرام رادان

بهرام رادان با داشتن بیش از ۶.۶ میلیون دنبال کننده در پیج اینستاگرام است طرفداران زیادی را با خود داشته و در این آدرس فعال است: Bahramradan@

زندگی هنری

بهرام رادان در سال ۱۳۷۸ به علت رغبت و گرایش زیاد به بازیگری و فیلم، در کلاس های بازیگری ثبت نام کرده و این رشته را به طور آکادمیک در آموزشگاه هیوا فیلم تحت نظر اشخاص برجسته و صاحب نامی همچون ثریا قاسمی، میکائیل شهرستانی و فهیمه راستکار به اتمام رسانده و پس از آن به طور رسمی قدم به دنیای بازیگری گذاشت. او در همان سال برای نقش آفرینی در فیلم شور عشق به کارگردانی نادر مقدس برگزیده شد.

ورود به کلاس بازیگری:

به گفته خودش پس از پایان یافتن خدمت سربازی در سن ۲۱ سالگی، زمانی که در بین آگهی های روزنامه در پی یافتن شغل بودم، در این بین چشمم به عنوان کلاس های بازیگری «هیوا فیلم» خورده و نظرم را جلب کرد. در همان موقع سریعا با شماره تماس درج شده در زیر آن تماس گرفته و به سرعت در کلاس ها حاضر شدم.

بهرام رادان جلوی دوربین:

در کلاس خانم ثریا قاسمی فیلمنامه فیلم «شور عشق» به دستم رسید و به من گفتند که بر روی نقشه کیان تمرکز و تمرین کنم. تصور میکردم که این نقش فقط چند دیالوگ مختصر داشته باشد، ولی با کمال تعجب متوجه شدم که کیان یکی از دو نقش اصلی فیلم بود. به این شکل من در سال ۱۳۷۹ و سن ۲۱ سالگی، در فیلم سینمایی «شور عشق» در نقش کیان اولین تجربه بازیگری خودم را جلوی دوربین شروع کردم.

بهرام رادان در اولین اجرا و نقش سینمایی در فیلم «شور عشق» مطرح گردید. ولی به تدریج بر سطح شناخت و مهارت سینمایی خود اضافه کرده و موفق شد تا همه علوم و دانش بازیگری را فرا بگیرد. بدین ترتیب در چهارمین تجربه بازیگری در فیلم «آواز قو» کاندید دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد در پنجمین جشن خانه سینما گردید. در ادامه نائل به دریافت دو سیمرغ بلورین نقش اول مرد در «فیلم‌های شمعی در باد» و «سنتوری» نیز شد. او در کارنامه اش یک آلبوم موسیقی به نام «روی دیگر خوانندگی» تهیه و عرضه نموده است.

وی با اجرای نقش پیمان فدایی در فیلم «آواز قو» و دریافت سه جایزه از بازی که در این فیلم داشته، موفق شد که جهش بزرگی در مسیر هنری خود انجام داده و شرایط جدیدی را برای خود رقم بزند. از این جهت که کارگردانان بنام و مشهور با مشاهده نقش آفرینی او، به استعداد و مهارتش پی برده و پیشنهادهای خوبی برای فیلم های خود به او ارائه می دادند.

لذا کارگردانان صاحب نامی همچون مسعود کیمیایی، بهروز افخمی، رخشان بنی اعتماد، پوران درخشنده، داریوش مهرجویی بهرام رادان را برای نقش آفرینی در فیلم های خود در نظر گرفته و از او دعوت کردند.

سیمرغ اول:

زمانی که بهرام رادان در سال ۱۳۷۹ برای دومین بار در فیلم آواز قو نقش آفرینی نمود، این فیلم و بازی درخشان او همزمان با تغییرات سیاسی در دوره اصلاحات بسیار مورد توجه قرار گرفت. ولی محبوبیت و آوازه او در سال ۱۳۸۲ با بازی در فیلم «شمعی در باد» به کارگردانی خانم پوران درخشنده افزایش یافت که ایفای این نقش، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای او به ارمغان آورد.

اوج شهرت با سنتوری:

نقطه عطفی که در زندگی هنری بهرام رادان موجب جهش بسیاری در کارنامه هنری اش گردید، بازی در فیلم «سنتوری» در سال ۱۳۸۵ ساخته آقای داریوش مهرجویی بود، که نقش علی سنتوری را برعهده داشت. وی برای اجرای این نقش موفق شد دومین سیمرغش را به عنوان بهترین بازیگر مرد از آن خود کند.

خانواده بهرام رادان

بهرام رادان در شهر تهران به عنوان چهارمین فرزند یک خانواده شش نفری به دنیا آمد اصل و نسب او از جانب پدری به اصفهان می رسد. او دارای دو خواهر و یک برادر بزرگتر از خودش هست. مادرش مهین دخت سهامی خانه دار و پدرش رضا رادان سرهنگ بازنشسته دوره پهلوی پیش از پیروزی انقلاب است. البته پدرش در دی ماه سال ۱۴۰۰ دار فانی را وداع گفته و در مراسم مشایعت و تدفین او تعدادی ارتشی حاضر شده بودند.

یکی از خواهر های بهرام به نام الهام و تنها برادرش به نام شهرام به کشور آمریکا مهاجرت کرده و در آنجا ساکن بوده و یک خواهر ناتنی هم به نام ژیلا دارد. البته هر سه آنها سن و سالی بزرگتر از بهرام داشته و خواهرش ۴۲ ساله و برادرش ۳۵ سال سن دارد. خواهرش پس از ازدواج عازم آمریکا شد، ولی برادرش خیلی قبل تر از او و در ابتدای جوانی به آنجا مهاجرت کرده و هنوز هم مجرد می باشد. در این بین بهرام هم وقتی که ۱۵ سال داشت به مدت یک سال عازم آمریکا شد. ولی بیش از این در آن جا نمانده و به علت عشق و علاقه اش به ایران به کشورش بازگشت.

خواهر بهرام رادان صاحب دو فرزند پسر به نامهای امین و ایمان بوده و ساکن شهر لس آنجلس آمریکا است.

پدر و مادر بهرام رادان دارای تحصیلات آکادمیک و افرادی متشخص و فرهیخته هستند.

به گفته وی، مادرم تایم و زمان بسیاری برای تربیت و آموزش من گذاشته، لذا خیلی عادی است که اثری که از ایشون در شخصیت من ایجاد شده پر رنگ تر باشد. به ویژه تمایل و علاقه ام را به خواندن کتاب و پرداختن به موسیقی مدیون مادرم هستم.

بهرام رادان پس از مرگ پدرش با قرار دادن پستی در پیج اینستاگرامش خبر وفات او را به اطلاع همگان رسانده و در این مورد چنین نوشت:

«بامداد بیست و پنجمین روز اولین ماه زمستان سال دوصفر برای من خوش یمن نبود، ساعت از دو بامداد گذشته بود و بدن نیمه جان پدرم احیا نمی شد، تلاش عزیزان اورژانس به جایی نرسید و سری تکان دادند و با واژه “تسلیت میگیم” غم دنیا روی سرم آوار شد… ساعت زندگی پدر در یک شب سرد بارانی در خانه خودش و در همان کوچه بن بست که دوست داشت، برای همیشه از حرکت ایستاد…

برای من دیدن پدری که سالها صلابتش مثال راه و روش زندگی ام بود، در بستر بیماری و رنجوری روزهای آخر چنان دردناک و غصه دار بود که رهایی از تن خسته و آرامش مطلق ابدی اش، تنها اندکی از درد فراقش می کاهد.

باباجانم تمام تلاشم را کردم که فرزند خوبی برایت باشم، کم و کاستی اگر بود به بزرگواری خود ببخش. خداحافظ جناب سرهنگ من»

در تاریخ ۱۳ فروردین سال ۱۴۰۱ بهرام رادان با قرار دادن پست جدیدی در صفحه اینستاگرام شروع رابطه اش را با مینا مختاری طراح مد، به همگان اعلام کرد.

منزل شخصی بهرام رادان واقع در محله زعفرانیه بوده که سالهاست به تنهایی و مستقل در آنجا زندگی می کند. خانه او در دو طبقه بنا شده و با معماری ویلایی و بسیار لوکس می باشد.

بهرام رادان مورخ ۲۳ خرداد سال ۱۳۸۵ برای یک هفته به دبی رفت. پس از آن او در تاریخ یکم تیرماه سال ۱۳۸۵ برای سفر عازم کشور آمریکا شد. در این سفر او تا نیمه شهریور در آمریکا مانده و با تفریح و دیدار خانواده مدتی را به استراحت پرداخت.

تنها کسی در میان سلبریتی ها و بازیگران ایرانی است که مدیر برنامه برای خود اختیار کرده است این شخص علیرضا بازل از دوستان قدیمی و دانشگاهی بهرام رادان است که کاملاً نسبت به اخلاق، روحیات و علایقش آگاهی داشته و اعتمادی که در این میان وجود دارد، شرایط را برای چنین کاری هموار نموده است. البته علیرضا بازل مهارت بسیاری در شیوه مدیریت و کنترل امور داشته و در اغلب موارد کمک بسیاری برای بهرام بوده است.

بهرام رادان به هیچ وجه رفیق باز نبوده و بسیار تلاش میکند تا تمرکز و توجهش را بر کار و امورات خودش بگذارد. حتی از میان هنرمندان و اشخاص سینمایی نیز تنها با تعداد کم و انگشت شماری دوست هست. به گفته خودش حتی در روزهای تعطیل نیز بیشتر تمایل دارم در خانه مانده و اوقاتم را با دیدن فیلم سپری می کنم. ولی اگر قصد رفتن به بیرون هم داشته باشم، اکثراً مکان های خلوت و کم تردد را ترجیح می دهم.

خصوصیات اخلاقی

بهرام رادان در میان جمع و خارج از منزل شخصیتی بسیار موقر و جدی دارد و از جمله اشخاصی نیست که به شوخی و خنده با اطرافیان پرداخته و فضا را طنز آلود کند. زدن عینک دودی از جمله ملزومات او بوده و در همه فصول زمستان و تابستان فقط با زدن عینک دودی بر چشم پا به بیرون می گذارد. این امر برای این است که جلب توجه نکند. ولی اطرافیان و مردم این رفتار او را ناشی از فخر فروشی و کلاس دانسته و فکر می کنند که او برای آنکه خودنمایی کرده و طرفداران را به سمت خود کشانده و درخواست امضا و عکس کنند، چنین رفتاری می نماید! در صورتی که اصلا اینطور نیست.

از جمله ویژگیهای او نداشتن غرور و تکبر بیش از حد می باشد. او در رفتارش خود را ژن برتر ندانسته و ارزش بیش از حد معمول برای خود قائل نیست. به طوری که یک بار در میان کوچه زمانی که خودرو اش با ماشین مقابل طوری در مقابل هم قرار گرفتند که راه بسته شده و تنها باید با عبور یک خودرو راه باز می شد تا خودروی مقابل نیز از آنجا عبور کند. راننده خودروی روبرو بهرام رادان را شناخته و میگه که شما اول بفرمایید، ولی رادان پاسخ میده که شما بزرگترید، مقدم هستید، پس شما بفرمایید.

سهامدار کافه ویونا

بیوگرافی و زندگی نامه بهرام رادان

کافه ویونا که شعبه ای از کافه های زنجیره ای ویونا در ایران است، اصولاً قهوه لسموس سوئیس اصل سرو می کنند.‌ این کافه نیز همچون سایر شعبات کافه های بیونا دارای دکوراسیون به شکل و شمایل مشابه آن می باشد یعنی زمانی که برای اولین بار به یکی از شعبات کافه ویونا وارد شوید تصور می شود که در همگی آنها حضور داشته اید چرا که همگی شبیه هم هستند یکی از مسئولان شعب بیونا بیان کرده:

بهرام رادان از شرکا و سهامداران کافه های زنجیره ای لیونا است ولی شرکت مرکزی او را تنها مالک و صاحب چند کافه ویونا میداند. البته در این میان موضوعی که همه در خصوص آن هم نظر هستند، کافه با ظرفیت ۴۵ نفر در خیابان پاسداران است که آن را متعلق به شخص بهرام رادان می دانند. در نظر داشته باشید که کشیدن سیگار در این مکان ممنوع است.

سفیر برنامه جهانی غذا

بهرام رادان در سال ۱۳۸۹ به عنوان اولین سفیر و فرستاده ایرانی در برنامه جهانی غذا در مبارزه علیه گرسنگی تعیین شد.

بدین ترتیب که تعیین شد او برای افزایش سطح شناخت و اطلاعات مردم ایران در خصوص میزان گرسنگی در جهان و امورات مرتبط با اشخاص پناهنده در کشور فعالیت نماید.

دوره آموزشی در کانادا

پس از آنکه در سال ۱۳۹۱ در فیلم «پل چوبی» در کنار هنرمندانی همچون مهران مدیری، هدیه تهرانی و مهناز افشار نقش آفرین نمود, عازم کشور کانادا شده و دوره آموزشی شش ماهه ای را تحت عنوان اکتینگ پشت سر گذاشت.

بهرام رادان در این دوره با روش های به خاطر سپردن فیلمنامه به زبان انگلیسی در تئاتر کاملاً آشنایی پیدا کرده که منجر به ساخت یک فیلم مستند به نام «رویای شهر» گردید و پس از آن در سال ۱۳۹۹ به ایران برگشت.

در خصوص این دوره بهرام رادان چنین بیان کرده: در طی زمانی که در کانادا ساکن شدم به مدت شش ماه روش آموزشی اکتینگ را به صورت علمی و بر پایه دانش گذراندم. علی الخصوص در زمینه تئاتر که آموزش روشهای حفظ کردن دیالوگ به زبان انگلیسی همچون غول بزرگی در مقابلم قرار داشت. سعی داشتم که آن را کنار بزنم که گویا در انجام آن موفق شدم. پس از آن یک فیلم مستند با عنوان رویای شهر در کشور کانادا کارگردانی کردم.

بهرام رادان در کالیفرنیا

تا سال ۱۴۰۱ بهرام رادان ازدواج نکرده بود و در تجرد به سر می برد. پیش از آن مدتی با رواج یافتن عکسی از او در کنار خانمی در صفحه اینستاگرامش خبر از ازدواجش داد. ولی با فاصله زمان کمی اعلام کرد که این خبر صحت نداشته و جزو دروغ سیزده او بود! در حقیقت این عکس در خصوص حضور او در یک فیلم آمریکایی بوده است.

بدین ترتیب که عکسی از بهرام رادان در لباس دامادی در فضای مجازی توزیع شد که او در کنار عروس خانوم مشغول خوردن کیک بوده است. برخی تصور کردند که این عکس مربوط به جشن ازدواج بهرام رادان بوده که از آن میان در فضای مجازی منتشر شده بود، ولی در حقیقت آن عکسی از نقش بود که بهرام رادان در یک فیلم آمریکایی بر عهده داشت فیلمی با عنوان «پلاریس» ساخته سودابه مرادیان و بازی بهرام رادان در کالیفرنیا تولید شد. او در کنار بازیگرانی همچون آلیشیا بچلدا ، کویی رایان مک لاگلن و الیزابت رم با حضور افتخاری رویا تیموریان در این فیلم به ایفای نقش پرداخت. موضوع فیلم در خصوص دختری است که به حرفه عکاسی مشغول بوده، ولی به علت جنگ هایی که در عراق و افغانستان رخ داد، از نظر روحی و روانی دچار ناراحتی و مشکلاتی شده بود.

مدلینگ

اولین فعالیت مدلینگ بهرام رادان با شرکت ال‌جی بود که در زمینه دیجیتال به آن پرداخت. پس از آن او با برند لباس نیمایی قرارداد همکاری بسته که در پی آن مدتی نیز با یک شرکت مخابراتی فعالیت مدلینگ انجام میداد. ولی پس از این موارد به مدت چند سال متوالی به عنوان مدل اول با برند چرم مشهد فعالیت طولانی داشته و قراردادی امضا نمود.

رویداد ورزشی

حمل مشعل المپیک ۲۰۱۸:

در سال ۲۰۱۷ از بهرام رادان دعوت شد تا مشعل بازیهای المپیک زمستانی سال ۲۰۱۸ را در شهر سئول حمل کند و او با خوشحالی و سرافرازی آن را انجام داد. در این خصوص می گوید بسیار خوشحالم که مشعل المپیک را با خود حمل کردم. به گفته خودش احساس بسیار مهیج و حیرت‌آوری بود که موفق شدم مشعل المپیک رو با خودم حمل کنم. این امر برای من یک رویداد تاریخی محسوب می‌شود و در آن زمان برای ورزشکاران ایرانی حاضر در المپیک آرزوی موفقیت کرد.

او پس از اجرای مراسم چنین بیان کرد:

دو هفته پیش از این یکی از به یاد ماندنی ترین تجارب زندگی ام را تجربه پشت سر گذاشتم. قرار گرفتن در بزرگترین ماجرای ورزش های زمستانی سال و حمل مشعل المپیک کره جنوبی، در کنار ارج و ارزش بی نهایتی که این مراسم با خود داشته و سعادت نماینده بودن از طرف نام با عظمت ملت شریف ایران، قرار داشتن در کنار انسان های عالی و شگرفی که به نمایندگی از کشور ایران در این رقابت ها شرکت کرده بودند، برای من رویدادی نادر و خاص بود که برای همیشه لحظات آن در ذهن و فکر من ثبت میشود.

ازدواج بهرام رادان

بالاخره بهرام رادان مورخ ۱۳ فروردین سال ۱۴۰۱ از ازدواج خود با همسرش مینا مختاری فشن، بلاگر و از طراحان لباس پرده برداشته و به اطلاع همگان رساند و این موضوع را در فضای مجازی انتشار داد.

پس از مدتی معلوم شد که او به مدت سه سال با خانوم مینا مختاری ارتباط داشته است. که پس از رسیدن به شناخت کافی تصمیم به ازدواج گرفته و این رابطه را آشکار کردند.

بهرام رادان با انتشار پستی به شکل ویدئو در صفحه اصلی اینستاگرامش که در حدود ۶.۶ میلیون دنبال‌کننده دارد، همسرش را به همگان معرفی کرد. همزمان خانم مینا مختاری همسر بهرام رادان همین ویدئو را در صفحه خود که مشتمل بر ۳۱۷ هزار دنبال کننده است، به نمایش گذاشت. قابل ذکر است تاکنون این ویدئو میلیون‌ها بار بازدید شده و هزاران کامنت و پیام تبریک برای آنها درج شده است.

لازم به ذکر است در خصوص مینا مختاری همسر آقای بهرام رادان اطلاعات زیادی در اختیار نداریم، ولی آنچه قابل ذکر است، او طراح مد بوده و این طور که به نظر می رسد از مدتهای مدید با بهرام رادان آشنا شده است. گفته می‌شود او نیز همچون همسرش در فعالیت‌های عام‌المنفعه و بشردوستانه کارنامه بلندی دارد. تا به اکنون در صفحه اصلی اش اینستاگرام بیش از ۲۲۷ پست به نمایش گذاشته و در حدود نیم میلیون دنبال کننده دارد که هر روز بر تعداد آن ها افزوده می شود.

اظهارنظر راجع به همجنسگرایان

بهرام رادان در صفحه توییتر خود قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان در مجلس آمریکا را به میزان لغو برده داری یک واقعه تاریخی عنوان کرد. ولی پس از گذشت چند روز در اثر مسائل و سیاست های امنیتی، احضاریه، فراخوان و اعلام مخالفت عده ای با نظر او در روزنامه کیهان با نوشتن نامه ای که روی سخنش به مدیر مسئول روزنامه کیهان بود، اقدام به حذف توییت خود نمود. در این میان برخی علت اصلی ارسال نامه او با عنوان روزنامه کیهان را بر اثر فشارهای امنیتی بیان کردند.

عدم اجازه خروج از کشور

بهرام رادان در تاریخ ۱۳ آبان ۱۴۰۱ در روز جمعه هنگامی که در حال سوار شدن به هواپیما جهت خروج از کشور بود، از طرف ماموران امنیتی از انجام این سفر جلوگیری به عمل آمد. چرا که ممنوع الخروج شده بود. پس از این جریان او در یک پست ویدیویی نسبت به آن اعتراض خود را بیان نمود.

خوانندگی بهرام رادان

بهرام رادان از جمله بازیگرانی است که تجاربی در زمینه خوانندگی داشته و آلبومی از خود منتشر کرد. آلبوم او با عنوان «روی دیگر» در بهمن سال ۱۳۹۱ عرضه و روانه بازار شد که مشتمل بر ۹ قطعه به زبان فارسی و ۳ قطعه به زبان انگلیسی است.

تهیه کنندگی بهرام رادان

در سال‌های اخیر بهرام رادان علاوه بر بازیگری و خوانندگی نسبت به تهیه کنندگی تمایل نشان داده و به آن اقدام نمود. به طوری که در سال ۱۴۰۰ اولین فیلم خود را در جایگاه تهیه کننده و بازیگر به نام «گربه سیاه» تولید و اکران نمود. او سپس در فیلم سینمایی «علفزار» و مستندی با عنوان «کاپیتان من» مسئولیت تهیه کنندگی را برعهده داشت.

بازیگری بهرام رادان

سریال جیران:

سریال «جیران» مجموعه نمایش خانگی بوده که توسط حسن فتحی کارگردانی و احسان جوانمرد به عنوان نویسنده در سبک تاریخی عاشقانه در سال ۱۴۰۰ به تولید درآمد. مضمون این سریال در خصوص زندگی دختری به نام جیران است که به همسری و سوگلی ناصرالدین شاه قاجار درآمد. در این مجموعه بهرام رادان در نقش ناصرالدین شاه قاجار ظاهر شده و پریناز ایزدیار بازیگر نقش جیران است.

در این مجموعه بازیگرانی همچون امیر جعفری، امیرحسین فتحی، بابک حمیدیان، رعنا آزادی ور، گلاره عباسی، مریلا زارعی، رویا تیموریان،ستاره پسیانی، مهدی پاکدل و… ایفای نقش می‌کنند که جدیدترین کار حسن فتحی میباشد.

فیلم سنتوری:

فیلم «سنتوری» اثری از داریوش مهرجویی در سال ۱۳۸۵ به سبک درام ساخته شد. داستان این فیلم در خصوص جوانی به نام علی هست که نوازنده بسیار ماهر سنتور و خواننده پرطرفدار و مشهور در میان جوانان است. ولی در نهایت محبوبیت و صعود، مسیر اشتباهی را برگزیده و دچار اعتیاد میشود و …

بهرام رادان در فیلم «سنتوری» نقش علی را بازی میکرد که از جمله هنرنمایی های چشمگیر او در کارنامه هنری اش می باشد. او برای ایفای بهتر شخصیت علی اقدام به فراگیری سنتور نموده و آن را در حد مهارت آموخت. در این میان او برای بازی در این فیلم برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر ۱۳۸۵ و نامزد تندیس حافظ بهترین بازیگر نقش اول مرد ۱۳۸۹ شد.

در این فیلم محسن چاوشی خوانندگی را بر عهده داشت. آلبوم موسیقی سنتوری در حقیقت برگرفته از این فیلم می باشد. این فیلم با ترانه سنگ صبور در اذهان بسیاری از بینندگان ماندنی شد. در برخی از صحنه های فیلم بهرام رادان و اردوان کامکار سنتور می نواختند.

فیلم آواز قو:

فیلم سینمایی «آواز قو» در سال ۱۳۷۹ توسط سعید اسدی در سبک اجتماعی و خانوادگی تولید و به اکران درآمد. مضمون این فیلم در خصوص پسر جوانی به نام پیمان است که برخلاف تصمیم پدرش برای رفتن به خارج از کشور مراسم جشن باشکوهی که برای او ترتیب داده بودند را به یکباره رها کرده و در پی دختر محبوبش به نام پرستو میرود و ….

بهرام رادان در فیلم «آواز قو» اجرای نقش پیمان فدایی را بر عهده داشت. در واقع این فیلم دومین تجربه بازیگری موفقی است که بهرام رادان در سینما از خود به جا گذاشت. او پس از ایفای این نقش موفق شد که در پنجمین دوره جشن خانه سینما افتخار دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را به خود اختصاص دهد.

فیلم شمعی در باد:

«شمعی در باد» فیلمی است که پوران درخشنده در سال ۱۳۸۲ آن را کارگردانی نمود. در این فیلم بهرام رادان برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست و دومین دوره جشنواره فیلم فجر سال ۱۳۸۲ و نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از هشتمین دوره جشن خانه سینما ۱۳۸۳ شد. لازم به ذکر است که او در این فیلم یکی از شاهکارهای هنری اش را به رخ همگان کشید.

بهرام رادان در فیلم «شمعی در باد» ایفاگر نقش پسر جوانی سرکش و بی پروا به نام فرزین زربان را برعهده داشت که از همه‌چیز مأیوس گشته و زندگی اش را باخته بود چرا که اعتیاد او را در کام خود داشت. از سایر بازیگران این فیلم می‌توان آزیتا حاجیان، شهاب حسینی، حسام نواب صفوی، عسل بدیعی، ایرج راد، پولاد کیمیایی و جمشید مشایخی و… را نام برد.

فیلم «شمعی در باد» توسط پوران درخشنده و محمدهادی کریمی به رشته تحریر درآمد که مدت آن ۱۲۰ دقیقه می باشد.

فیلم سربازی های جمعه:

فیلم «سربازی های جمعه» که مسئولیت نویسندگی و کارگردانی آن را مسعود کیمیایی برعهده داشت و مرتضی شایسته تهیه کننده این فیلم بود، در سال ۱۳۸۲ تولید شد.

بهرام رادان جهت اجرای نقش آصف در این فیلم موفق شد، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد از بیست و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر را از آن خود کند.

داستان این فیلم اشاره به چند سرباز دارد که در یک روز جمعه در کنار گروهبانشان جهت گردش وارد شهر می شوند. دست بر قضا در این روز اتفاقات متعددی برای شان رخ داده که دیدگاه و نگرش جدیدی را برای هر کدام از آنها ایجاد میکند.

فیلم آتش‌بس ۲:

فیلم سینمایی «آتش بس ۲» که مسئولیت نویسندگی و کارگردانی آن را تهمینه میلانی در سبک کمدی عهده‌دار بود، در سال ۱۳۹۲ تولید و به اکران درآمد. لازم به ذکر است فیلم «آتش بس ۱» نیز توسط تهمینه میلانی کارگردانی شد که به علت اجرای نقش بسیار زیبای محمدرضا گلزار و مهناز افشار، در صدر پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۱۳۸۵ قرار گرفت.

در فیلم «آتش بس ۲» بهرام رادان در کنار میترا حجار نقش های اصلی را ایفا می کردند. بهرام رادان در این فیلم در نقش خسرو و میترا حجار در نقش ترانه بازیگری را در کنار هم تجربه کردند.

قصه این فیلم در خصوص زوج جوانی است که قصد سفر به خارج از کشور را داشته و به یکباره در فرودگاه با شخصی که مشاوره خانواده شان بوده مواجه می شوند. در این میان رویداد هایی که در این سال‌ها در زندگیشان رخ داده و مشاورشان در خارج از ایران بود را بیان می کنند.

از بازیگران این فیلم آتیلا پسیانی، گوهر خیراندیش، مهرانه مهین ترابی، دانیال عبادی و فلور نظری و… بودند که به ایفای نقش پرداختند.

فیلم ابلق:

فیلم «ابلق» توسط نرگس آبیار در سال ۱۳۹۹ تولید شد که در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را کسب کرد.

بهرام رادان در این فیلم نقش مردی به نام جلال را ایفا می کند که بسیار فراز و نشیب داشته است. لازم بود طوری این نقش را اجرا میکرد که در همه لحظات فیلم تماشاگر را با خود به هیجان وا داشته و او را در چالش ها همراه خود کند. این که بتواند به طور صحیح مهلکه را شناخته و در تعادل با درام فیلم آن را به نمایش درآورد، نهایت هنری بود که او در «ابلق» به تصویر کشید.

از سایر بازیگران فیلم «ابلق» الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، فاطمه کریمیان، مهران احمدی و گیتی معینی می توان نام برد که به ایفای نقش می پرداختند.

فیلم گربه سیاه:

«گربه سیاه» فیلمی به تهیه کنندگی و بازیگری بهرام رادان و کارگردانی کریم امینی است که در سال ۱۳۹۸ مراحل تولید را پشت سر گذاشت. مضمون این فیلم قصه ای اجتماعی است که اشاره به موسیقی و ترانه هایی دارد که بدون هیچ مجوز و پشتوانه ای تولید شده و در فضای مجازی منتشر می‌شود. اصولاً مخاطب اصلی این فیلم قشر جوان جامعه می باشد. از بازیگران اصلی فیلم «گربه سیاه» ترلان پروانه، بهرام رادان و بهاره کیان افشار هستند که بهرام رادان علاوه بر تهیه کنندگی نقش خودش (بهرام رادان) را بازی می کند.

بازیگران دیگری همچون حسین پورکریمی، کیا رکنی، پیام احمدی‌نیا، علیرضا استادی، آزاده سدیری، احمد کاوری، بهروز قادری، ستایش رجایی‌نیا، حسین ملکی، آرزو نبوت، رضا یزدانی، احسان کرمی، علی اوجی و گروه «سون بند» در فیلم «گربه سیاه» ایفای نقش کرده اند.

سابقه هنری بهرام رادان

فیلم های بهرام رادان
سال نام فیلم نام نقش نام کارگردان نکات مهم
۱۳۷۹ شور عشق کیان نادر مقدس اولین حضور در مقابل دوربین
سومین فیلم پرفروش سال
۱۳۷۹ آواز قو پیمان فدایی سعید اسدی نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از پنجمین دوره جشن خانه سینما ۱۳۸۰
۱۳۷۹ آبی ارسطو حمید لبخنده
۱۳۸۰ طلوع تاریک پیمان ابراهیم شیبانی فیلم کوتاه
۱۳۸۰ ساقی رضا تهرانی محمدرضا اعلامی
۱۳۸۱ گاوخونی راوی بهروز افخمی برنده تندیس حافظ بهترین بازیگر نقش اول مرد ۱۳۸۳
۱۳۸۱ عطش اشکان محمدحسین فرح‌بخش اولین همکاری با فریبرز عرب نیا
۱۳۸۱ رز زرد داوود داریوش فرهنگ تنها همکاری مشترک با امین حیایی
۱۳۸۲ شمعی در باد فرزین زربان پوران درخشنده برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست و دومین دوره جشنواره فیلم فجر ۱۳۸۲
نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از هشتمین دوره جشن خانه سینما ۱۳۸۳
۱۳۸۲ سربازهای جمعه آصف مسعود کیمیایی اولین همکاری با مسعود کیمیایی
۱۳۸۲ گیلانه اسماعیل رخشان بنی‌اعتماد، محسن عبدالوهاب
۱۳۸۳ رستگاری در هشت و بیست دقیقه طاها رحمانی سیروس الوند
۱۳۸۳ ازدواج صورتی آریا شاداب منوچهر مصیری
۱۳۸۴ حکم سهند مسعود کیمیایی همکاری مجدد با مسعود کیمیایی
۱۳۸۴ تقاطع پدرام ابوالحسن داوودی
۱۳۸۵ خون‌بازی آرش رخشان بنی‌اعتماد، محسن عبدالوهاب حضور افتخاری
۱۳۸۵ چهارانگشتی فؤاد / فرزاد سعید سهیلی بازی در دو نقش
۱۳۸۵ سنتوری علی بلورچی داریوش مهرجویی برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر ۱۳۸۵
نامزد تندیس حافظ بهترین بازیگر نقش اول مرد ۱۳۸۹
۱۳۸۶ کنعان علی رضوان مانی حقیقی
۱۳۸۷ بی‌پولی ایرج حمید نعمت‌الله
۱۳۸۷ کارناوال مرگ حمید جهانبخش حبیب‌الله کاسه‌ساز
۱۳۸۷ زادبوم امیرعلی ابوالحسن داوودی به مشکل ممیزی خورد و تا سال ۹۶ اکران نشد
۱۳۸۷ راه آبی ابریشم شاذان ابن یوسف محمد بزرگ‌نیا از پرهزینه‌ترین آثار تاریخ سینمای ایران
۱۳۸۷ تردید سیاوش واروژ کریم‌مسیحی اولین همکاری با واروژ کریم‌مسیحی در فیلمی که برداشتی از نمایشنامه هملت اثر ویلیام شکسپیر است
۱۳۸۸ تهران ۱۵۰۰ جواد بهرام عظیمی انیمیشن
۱۳۸۸ آدم‌کش مازیار مافی رضا کریمی اولین همکاری با حامد بهداد
برنده جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم لاداخ ۲۰۱۲
۱۳۸۹ یکی از ما دو نفر بابک تهمینه میلانی
۱۳۹۰ پل چوبی امیر مهدی کرم پور جزوه فیلم‌های تحریم‌شده توسط حوزه هنری شد
۱۳۹۲ نقشِ نگار فرزاد علی عطشانی
۱۳۹۲ تراژدی حبیب آزیتا موگویی
۱۳۹۳ آتش‌بس ۲ خسرو تهمینه میلانی
۱۳۹۳ عصر یخبندان فرید مصطفی کیایی بهترین فیلم از نگاه مردم در سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر
۱۳۹۴ حکایت عاشقی علی احمد رمضان زاده
۱۳۹۴ پولاریس (فیلم) پوریا سودابه مرادیان
۱۳۹۴ من ناصر حجازی هستم… امیر رفیعی مستند
۱۳۹۴ بارکد حامد مصطفی کیایی فیلم منتخب مردم در سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر
۱۳۹۵ زرد شهاب مصطفی تقی‌زاده
۱۳۹۶ چهار راه استانبول بهمن مصطفی کیایی
۱۳۹۷ آشفته‌گی باربد فریدون جیرانی
۱۳۹۷ سونامی مرتضی نژادی میلاد صدرعاملی
۱۳۹۷ ایدهٔ اصلی سعید پارسا آزیتا موگویی
۱۳۹۸ گربه سیاه خودش کریم امینی همچنین تهیه‌کننده
۱۳۹۹ ابلق جلال نرگس آبیار
۱۴۰۰ علفزار تهیه‌کننده
نمایش خانگی
سال عنوان نقش کارگردان
۱۳۹۷ رقص روی شیشه یغما نامدار مهدی گلستانه
۱۴۰۰ جیران ناصرالدین‌شاه حسن فتحی

جوایز و افتخارات از جشنواره‌های مختلف

بهترین بازیگر در جشن خانه سینما برای فیلم «آواز قو»

بهترین بازیگر جشن مجله دنیای تصویر برای فیلم «آواز قو»

بهترین بازیگر جشنواره فیلم‌های خانوادگی برای فیلم «آواز قو»

برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست و دومین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فبلم «شمعی در باد» در سال ۱۳۸۲

دریافت جایزه حافظ بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم «گاوخونی» در سال ۱۳۸۳

کاندید لوح زرین بهترین بازیگر مرد بابت بازی در گیلانه – دوره ۶ منتخب سایت ایران اکتور (بهترین های سال ۱۳۸۴)

برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم «سنتوری» در سال ۱۳۸۵

بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌ المللی فیلم لاداخ هند برای بازی فیلم «آدم‌ کش» در سال ۲۰۱۲

کاندیدای بهترین بازیگر هشتمین جشن خانه سینما

جوایز دیگری در جشنواره‌های دفاع مقدس و کانادا و آنتالیا و اسپانیا و… برای فیلم‌ «گیلانه»

اهدای جایزه در جشنواره کن

نامزد تندیس حافظ بهترین بازیگر نقش اول مرد ۱۳۸۹

نامزد دریافت سیمرغ بهترین فیلم چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر در فیلم «علفزار» سال ۱۴۰۰

تئاتر

کنسرت نمایش سی: همایون شجریان و سهراب پورناظری، ۱۳۹۶

تهیه کنندگی: مستند علمی

مصاحبه با بهرام رادان

طرفدار تیم استقلال:

به گفته خودش هر زمان که فرصت فراهم بشود در کنار دوستانش فوتبال بازی می کند. او از طرفداران سرسخت تیم استقلال بوده که تعصب بسیار زیادی بر تیم محبوبش دارد. به طوری که در هر شرایطی که از فوتبال، تیم های استقلال و پرسپولیس سخن گفته شود، بهرام رادان چشم بسته فقط به طرفداری از تیم استقلال می پردازد.

موزیک سنتی:

به گفته خودش؛ علاقه ای به موسیقی سنتی ندارم و تا به این لحظه تمایلی به شنیدن چنین آهنگ هایی در خود ندیدم.

ممکن است بتوانم برخی از نام های آهنگ های سنتی را بیان کنم یا آنهایی که مورد توجهم بوده را به یاد بیاورم، ولی چون فکر می کنم موسیقی سنتی آمیخته با غم و حسرت است رغبتی به آن در خود نمی بینم.

غذای مورد علاقه:

مادر بهرام رادان در خصوص غذای مورد علاقه اش چنین می گوید: به طور کل بهرام آشپزی و دستپخت من رو خیلی دوست داره, البته این طبیعی هست. چون که اصولاً همه دستپخت مادرشون رو دوست دارند و بهرام هم از این قاعده مستثنا نیست.

بهرام هر غذایی که طعم و مزه دلچسب با مطلوبی داشته باشد را دوست داره، در این میان فقط قورمه سبزی را بدون لوبیا قرمز بیشتر می پسندد.

علاقه مادر به ازدواج پسر:

تا همین چند وقت اخیر مادر بهرام رادان از او اظهار دلخوری می کرد و می گفت که بسیار تمایل داریم زودتر ازدواج کرده و تشکیل زندگی دهد، ما هم نوع هایمان را ببینیم. ولی هنوز راضی نشده است.

بهرام هم در پاسخی به این گلایه ها گفته بود: در حال حاضر هنوز برنامه‌ای برای برطرف کردن این ناراحتی در سر ندارم. ممکن است کمی دمنوش رازیانه آماده کنم تا باعث تسکین موقت این نگرانی شود.‌

شایعه ازدواج با ندا کلاهی:

در سال های اخیر در برخی سایت ها شایعه ها و سخنان کذبی در خصوص ازدواج بهرام رادان با خانومی به نام ندا کلاهی مطرح شد که هیچ صحت و سقمی نداشته است.

اهل نوستالژی نیستم:

بهرام رادان در مورد خودش می گوید: من آدم نوستالژیک و خاطره انگیزی نیستم. یعنی اینکه بگویم؛ ایام قدیم بسیار همه چیز بهتر بوده، رفتارها بهتر، مردم مهربان تر و الان در شرایط و روزگار بدی هستیم! من چنین نظری ندارم.

چرا که احساس بدگمانی و بددلی نسبت به شرایط و اتفاقات حال و پیشرو در زندگی انگیزه و توان حرکت را از انسان می‌گیرد.

ستایش بهروز وثوقی:

یکبار بهرام رادان متن زیبا و پر مهری خطاب به آقای بهروز وثوقی به این مضمون منتشر کرد:

بهروز خان، وقتی پس از چهار دهه ممنوعیت، هنوز ورد زبان همه هستید، وقتی پس از این‌ همه دوری هنوز در قلب مردم جای دارید.

از صمیم قلب آرزو می‌ کنم روزی برگردید به وطن و به آغوش مردمی که با وجود تمام ممنوعیت‌ ها عاشقانه دوست‌ تان دارند ، شما گنجینه با ارزشی هستید که نفس کشیدن‌ تان برای هنر این سرزمین نعمت است»

.chavosh-ads-block { margin-bottom: 10px; display: inline-block; width: 100%; } .chavosh-ads-content { border: 1px solid #3584e4; border-right: 3px solid #3584e4; background-color: white; display: block; border-radius: 10px; padding: 20px 20px 20px 20px; position: relative; } .chavosh-ads-image-holder { max-height: 250px; max-width: 250px; padding-left: 0; padding-right: 25px; position: relative; min-height: 1px; } @media (max-width: 771px) { .chavosh-ads-image-holder { padding-left: 25px; } .chavosh-ads-content { padding: 3px 20px 10px 20px; } } .chavosh-ads-image-holder a { display: inline-block; position: relative; } .chavosh-ads-image-holder img { max-width: 100%; height: auto; margin: 0; border-radius: 10px; vertical-align: middle; border: 0; } .chavosh-ads-detail { flex: 3; padding-left: 25px; padding-right: 25px; position: relative; min-height: 1px; direction: rtl; } .chavosh-ads-detail a { text-decoration: none; } .chavosh-ads-detail-title { text-align: right; margin: 0 0 7px; font-size: 17px; font-weight: 700; text-transform: none; color: #2d2d2d; } @media (max-width: 771px) { .chavosh-ads-detail-title { text-align: center; } } .chavosh-ads-detail-des { padding-left: 0; margin-top: 6px; } .chavosh-ads-detail-des p { padding: auto 0; line-height: 2rem; text-align: justify; margin: 0 0 10px; margin-bottom: 17px; font-size: 1rem; } .chavosh-ads-detail-title a { color: #3584e4; text-decoration: none; } .chavosh-ads-detail-title a:hover { text-decoration: underline; } .chavosh-ads-row { display: flex; direction: rtl; margin-left: -25px; margin-right: -25px; } @media (max-width: 771px) { .chavosh-ads-row { gap: 1rem; flex-direction: column; } } .chavosh-ads-detail-button { text-align: left; } @media (max-width: 771px) { .chavosh-ads-detail-button { text-align: center; } } .chavosh-ads-detail-button a { font-size: 18px; color: #fff; background-color: #3584e4; border-bottom: 3px solid #2a0632; display: inline-block; padding: 3px 25px; margin-top: 0; border-radius: 4px; text-decoration: none; -webkit-transition: all 0.07s ease; -moz-transition: all 0.07s ease; -o-transition: all 0.07s ease; transition: all 0.07s ease; } @media only screen and (max-width: 770px) { .chavosh-ads-detail { width: unset; } .chavosh-ads-image-holder { max-width: unset; max-height: unset; width: unset; } }

برای کسب درآمد؛ کافیه یکسری قواعدی که ثروتمندان بلد هستن رو تو هم یاد بگیری. اینکه چطوری پول دربیاری و ثروتمند بشی تو جلسه‌ی آموزشی بهت یاد داده شده. بعد ازدیدن این جلسه، زندگیت عوض میشه.

در صورت تمایل این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
بیوگرافی و زندگی نامه بهرام رادان بیوگرافی و زندگی نامه بهرام رادان بیوگرافی و زندگی نامه بهرام رادان بیوگرافی و زندگی نامه بهرام رادان
تلگرام واتس آپ فیس بوک پیامک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهره‌های هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


2 عکس شیک المیرا شریفی خارج از صدا و سیما ! / خانم مجری هنوز ممنوع التصویر است !