همه چیز درباره قرص پلی پیل و موارد مصرف آن


اگر دچار بیماری قلبی، فشار خون و انعقاد خون هستید به جای استفاده از چند قرص می توانید از یک قرص چند منظوره قرص پلی پیل استفاده کنید.

قرص پلی پیل که ترکیبی از ۴ دارو بوده برای افرادی تجویز می شود که دارای فشار خون و مشکل انعقاد خون می باشند. این قرص را می توانید برای کاهش فشار خون، انعقاد خون، کاهش چربی استفاده کنید.

همه چیز درباره قرص پلی پیل و موارد مصرف آن

قرص پلی پیل چیست؟

با توجه به اینکه استفاده از داروهای مختلف برای بیماری های مختلف برای افراد مسن می تواند، مشکلاتی داشته باشد و گاهی موجب فراموش کردن داروها می شود، می توانید از یک داروی چند منظوره استفاده کنید. این قرص بیماری های قلبی، فشار خون و … را درمان کرده و شما به جای مصرف چندین قرص می توانید با یک قرص بیماری خود را درمان و کنترل کنید.

همه چیز درباره قرص پلی پیل و موارد مصرف آن

نحوه مصرف دارو:

این دارو را اغلب برای افراد بالای ۵۰ سال تجویز می کنند پس توصیه می شود تا افراد زیر این سن از خوردن این قرص منع شوند. مقدار مصرف این دارو نیز با توجه به تشخیص و تجویز پزشک معالج خواهد بود. شما این قرص را می توانید به صورت نصف یا کامل بخورید. این قرص را با یک لیوان آب خنک نوش جان کنید.

مصرف این دارو در دوران شیردهی نیز باید تحت نظر پزشک مصرف شود. به طور کلی مصرف این دارو در زمان بارداری توصیه نمی شود و ممنوع است. این دارو دارای ترکیبات پلی پیل، نظیر آنالاپریل، والسارتان و آتورواستاتین بوده که موجب رقیق شدن خون شده و در زمان بارداری نیز توصیه نمی شود.

همه چیز درباره قرص پلی پیل و موارد مصرف آن

عوارض احتمالی مصرف دارو:

این دارو عوارض جانبی زیادی ندارد. اما هر دارویی مکن است با عوارضی همراه باشد که این به بدن شما بستگی داشته و به همین خاطر باید تحت نظر پزشک مصرف شود تا علائم شما بررسی شده و تجویز درستی برای آن صورت بگیرد. سردرد، سرگیجه، درد، ناراحتی، خواب آلودگی، یبوست، اسهال، گوارشی، راش های پوستی، التهابات و … از مهم ترین عوارض این دارو خواهد بود.

التهابات عضلانی، خستگی، تب، ناراحتی، آسم، زردی پوست، تیرگی پوست و افت فشار از دیگر عوارض جانبی بوده که در کمتر مواردی از افراد دیده می شود. در صورتی که چنین مشکلاتی بعد از مصرف دارو برای شما ایجاد شد، می توانید با پزشک خود مشورت کرده و داروی تجویزی را تغییر و یا نحوه مصرف آن را عوض کنید.

مواد منع مصرف:

قرص پلی پیل مانند هر داروی دیگری مواد منع مصرف دارد که باید حتما پیگیری و به آن توجه شود. این دارو را برای افراد باردار اکیدا ممنوع کرده اند پس این دارو برای خانم های باردار منع مصرف دارد. افرادی که سابقه حساسیت های خاص را دارند، مصرف این دارو می تواند برای ان ها عواقبی داشته باشد.

همه چیز درباره قرص پلی پیل و موارد مصرف آن

افرادی که بیماری های زخم معده، اختلالات خونریزی، بیماری های کبدی، فشار خون پایین، افراد هموگلبین و برخی دیگر ار بیماران نمی توانند این دارو را مصرف کنند. در برخی از موارد نیز افرادی که دارای تشنج هستند باید از مصرف این دارو خودداری کنند.

این دارو توسط شرکت های داروسازی مختلفی تهیه می شود. شما می توانید از جایگزین های آن به عنوان مثال قرص فشار خون استفاده کنید. داروهای ویژه برای بیماری های قلبی نیز می تواند، جایگزین مناسبی برای این دارو باشد.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانشگاه شیراز: دانشجویان اخراج‌شده آمریکا و اروپا را بورسیه می‌کنیم