ورشتپن: خودروی فصل 2026 افتضاح به نظر می رسد


فرمول یک ایران – مکس ورشتپن هشدار داده است که قوانین فرمول یک در سال 2026 بر اساس آنچه که از مهندسانش دیده و شنیده “بسیار افتضاح” به نظر می رسد. با وجود تقسیم مساوی بین قدرت موتور احتراق داخلی و توان الکتریکی، نگرانی‌هایی در مورد تمام شدن باتری...

فرمول یک ایران – مکس ورشتپن هشدار داده است که قوانین فرمول یک در سال 2026 بر اساس آنچه که از مهندسانش دیده و شنیده “بسیار افتضاح” به نظر می رسد.

با وجود تقسیم مساوی بین قدرت موتور احتراق داخلی و توان الکتریکی، نگرانی‌هایی در مورد تمام شدن باتری رانندگان در نیمه راه یا نیاز به کارکردن ماشین‌ها به روش‌های عجیب و غریب مانند تعویض دنده در مسیرهای مستقیم ایجاد شده است.

مکس ورشتپن راننده هلندی تیم ردبول ریسینگ می گوید:

من در مورد این موضوع با تیم صحبت کرده‌ام و داده‌ها را نیز پیشتر روی شبیه‌ساز دیده‌ام. از نظر من، اوضاع خیلی وحشتناک به نظر می رسد.

اگر در مسیر مستقیمی در مونزا صاف بروید، نمی دانم برای چی اما مثلاً چهار یا پانصد متر قبل از پایان مسیر، باید دنده‌ معکوس بکشید، چون اینگونه سریعتر هستید. فکر نمی کنم که این روشی مناسب برای آینده مسابقات باشد، اما خب احتمالا این یکی از بدترین پیست ها خواهد بود.

فراتر از جنبه رانندگی، ورشتپن می ترسد که مقررات تاکید زیادی بر عملکرد موتور داشته باشد:

برای من، مشکل این است که به نظر می رسد این مسابقه یک رقابت موتور احتراق داخلی خواهد بود، بنابراین هرکسی که قوی ترین موتور را داشته باشد، سود زیادی خواهد برد.

فکر نمی‌کنم هدف فرمول یک این باشد، زیرا در این صورت شما یک جنگ توسعه عظیم را دوباره شروع خواهید کرد که هزینه بسیار بالایی برای به دست آوردن چند اسب بخار خواهد داشت. فکر می‌کنم روند کار در واقع باید برعکس باشد. بعلاوه، خودروها احتمالاً کشش بسیار کمتری نیز دارند. بنابراین، سبقت گرفتن در مسیر مستقیم دشوارتر خواهد بود.

راهی که فرمول یک قصد دارد اطمینان حاصل کند که خودروها حداقل کشش را در مسیرهای مستقیم دارند، از طریق معرفی سیستم های ایرودینامیک فعال است که می تواند شامل بال های متحرک یا قطعات جمع شونده باشد، اما ورشتپن در این مورد می گوید:

شما آیرودینامیک فعال دارید که نمی توانید آن را کنترل کنید و سیستم آن را برای شما کنترل می کند. فکر می کنم چنین چیزی رانندگی را بسیار ناخوشایند می کند، زیرا شخصا ترجیح می دهم خودم روی چنین چیزی کنترل داشته باشم.

البته، وقتی پشت سر کسی هستید، شاید به محور جلو یا عقب بیشتری نیاز داشته باشید، یا از این دست متغیرها. اما اگر سیستم چنین چیزی را کنترل کند، روش درستی برای انجام کار نیست.

به علاوه، وزن خودرو دوباره در حال بالا رفتن است. بنابراین بله، ما باید به طور جدی به این موضوع نگاه کنیم، منظورم این است که سال 26 چندان دور نیست. و در حال حاضر، از نظر همه اعداد و ارقام بسیار بد به نظر می رسد. داده‌ها را دیده ام و چیزی نبود که برای آن خیلی هیجان زده باشم.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دستگیری سارق گوشی موبایل توسط یگان حفاظت سازمان پایانه ها