نائب رئیس شورای امنیت روسیه از احتمال وقوع آخرالزمان هسته ای خبر داد


نائب رئیس شورای امنیت روسیه از  احتمال  وقوع آخرالزمان هسته ای خبر داد

نایب رئیس شورای امنیت روسیه در مقاله ای یکی از راه های حل رویارویی در جهان را جنگ جهانی سوم خواند که در آن هیچ برنده ای وجود نخواهد داشت و خاطرنشان کرد که آخرالزمان هسته ای نه تنها ممکن است، بلکه وقوعش بسیار محتمل نیز می باشد.

به گزارش اسپوتنیک، "دیمیتری مدودف" در مقاله ای برای نشریه "راسیسکایا گازتا" نوشت:" یکی از راه‌های حل رویارویی در جهان، جنگ جهانی سوم است. اما بدیهی است که این موضوع خوبی نیست. زیرا برنده‌ها مانند پس از جنگ‌های جهانی قبلی تضمینی برای رفاه بیشتر ندارند. به احتمال زیاد، برنده ای وجود نخواهد داشت".
وی تاکید کرد: "نمی‌توان دنیایی را که در آن زمستان هسته‌ای فرا رسیده است، زمانی که بیش از میلیون‌ها شهر ویران شده‌اند، جایی که به دلیل امواج الکترومغناطیسی، ماوراء الکتریسیته وجود ندارد و تعداد زیادی از مردم در اثر آن جان خود را از دست دادند، جایی که تشعشعات نافذ، آلودگی رادیواکتیو و اپیدمی های وحشتناک و قحطی حاکم است، به عنوان یک پیروزی در نظر گرفت".
نایب رئیس شورای امنیت روسیه خاطرنشان کرد: "و در اینجا به نکته ای اشاره می کنم که سیاستمداران از هر قشری دوست ندارند اعتراف کنند: "چنین آخرالزمانی نه تنها ممکن است، بلکه کاملاً محتمل می باشد".

مدودف نیز نوشت: " امروز، حتی رهبران نعشه رژیم کی یف اعتراف کرده اند که در شرایط درگیری، باندراکراینا (یا همانطور که اکنون مرسوم است بقایای پوسیده او را می نامند) در اتحادیه اروپا پذیرفته نخواهد شد. نتیجه گیری بسیار ساده و غم انگیز است؛ اگر کشورهای متخاصم در ناتو پذیرفته نشوند، درگیری دائمی خواهد بود، زیرا این موضوع مربوط به موجودیت روسیه است. بنابراین دلایل عصبانیت آنها آشکار است. روسیه شکسته نشد، جبهه ضد روسیه شکست خورد. نه در سیاست، نه در استراتژی و نه حتی در تاکتیک های نظامی. پایان نزدیک است، زمانش فرا رسیده".
نایب رئیس شورای امنیت روسیه در ادامه اشاره کرد:" رژیم نازی کی یف باید نابود شود. از نظر قانونی در اروپای متمدن به عنوان یک رژِم فاشیست ممنوع شود. باید مانند یک تکه گوشت خوک گندیده، به زباله دان تاریخ جهان انداخته شود. ما نمی دانیم چه چیزی جایگزین او خواهد شد و همچنین آنچه از میدان سابق باقی خواهد ماند. اما اگر غرب خواهان پایانی آخرالزمانی برای تمدن ناقص ما نباشد، باید این را بپذیرد".

مدودف نیز اظهار داشت: " یک طرف کشورهای غربی هستند که نمی خواهند بپذیرند که جهان به شدت تغییر کرده و سلطه خود را از دست می دهند. جنگ ترکیبی که آنها اکنون با ما به راه انداخته اند آخرین فرصت آنها برای حفظ وضعیت موجود است. در طرف دیگر نه تنها روسیه، بلکه شرق و جنوب جهانی نیز قرار دارند".
وی با یادآوری اینکه جمعیت شرق و جنوب جهان تقریباً دو سوم کره زمین را تشکیل می دهد، یادآور شد: "اینها کشورهایی هستند که همچنان به قدرت می رسند، به تدریج بر پیامدهای اقتصادی و سیاسی گذشته استعماری غلبه می کنند و از توسعه برابر همه دفاع می کنند".
وی اضافه کرد:" استعمارگران سابق تمایل خود به استقلال را چندان دوست ندارند. آنها با تمام توان خود به گذشته چسبیده اند. درگیری جدید قبلاً باعث تنش بزرگتر نسبت به دوران جنگ سرد قبلی و پیامدهای بسیار منفی شده است. در واقع این موضوع جهان را در آستانه یک جنگ جهانی سوم قرار داده است".
وی در ادامه افزود:" اکنون نسل جدید سیاستمداران غربی به وضوح از آنچه انجام می دهند آگاه نیستند. و به نظر می رسد آنها فراموش کرده اند که اگر اقدامات تحریک آمیز بیش از حد پیش برود، چه پاسخی خواهیم داشت".
مدودف گفت:"خوشبختانه در حالی که در برخی جاها مانند برف پارسال، عقل سلیم در ذهن برخی از آنها همچنان حفظ شده است. خدا کند که از بین نرود و کامل آب نشود، وگرنه اتفاق خوبی برایشان نخواهد افتاد".
نایب رئیس شورای امنیت روسیه اضافه کرد:" اول، رویارویی با غرب جمعی جهانی شده است. سال های 2022-2023 به عنوان زمان قدرتمندترین گسست تمدنی، اوج بحران وجودی بشریت در قرن بیست و یکم در تاریخ ثبت خواهد شد. پیامد مستقیم آن این بود. شروع یکعملیات نظامی ویژه در اوکراین".
وی یادآور شد که روسیه مجبور شد برای حفاظت از حاکمیت و تمامیت ارضی خود، امنیت میلیون ها شهروند، عملیات ویژه را آغاز کند.
مدودف خاطرنشان کرد:" آنچه اکنون در اوکراین و دونباس اتفاق می افتد فقط یک "درگیری منطقه ای" نیست، بلکه چیزی کاملاً متفاوت است. این یک تقابل کامل بین غرب جمعی مشروط و سایر نقاط جهان ناشی از مخالفت های چشمگیر دیدگاه ها در مورد پیشرفت بیشتر بشریت است".

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی