تمیز کردن مخلوط کن به صورت اساسی در سه مرحله


تمیز کردن مخلوط کن دارای روش های خاصی می باشد که اگر آن ها را بلد باشید در کوتاه ترین زمان ممکن می توانید این کار را انجام داده و اذیت نشوید و همچنین از کار های خانه لذت ببرید.

برای تمیز کردن مخلوط کن نیاز است تا یک سری اطلاعاتی را در این زمینه داشته باشید در غیر این صورت نمی توانید این کار را به راحتی انجام دهید و ممکن است مشکلات بی شماری برای شما و سایل برقی تان ایجاد شود. در واقع این وسایل بسیار حساس می باشند از این رو سعی کنید نکاتی که در ادامه برایتان بررسی می کنیم را رعایت کنید تا مشکلی برای دستگاه تان ایجاد نشود.

تمیز کردن مخلوط کن به صورت اساسی در سه مرحله

نحوه درست تمیز کردن مخلوط کن

وسایل برقی که در آشپزخانه به کار می روند برای راحت تر شدن کار های شما می باشند از این رو نیاز است تا از آن ها به خوبی مراقبت کرده و سعی کنید آن ها را بعد از هر بار استفاده تمییز کنید در غیر این صورت چربی ها و مواد غذایی روی آن ها باقی می ماند و بعد از مدتی ممکن است تمیز کردن این وسایل کمی سخت شود. برای تمیز کردن اساسی این وسیله ها باید حداقل ماهی یک بار از تمیزکننده های اساسی استفاده نمایید در غیر این صورت نمی توانید این کار را به درستی انجام داده و استفاده بیش از حد از مواد شوینده قوی می تواند منجر به از بین رفتن وسیله برقی تان شود. برای تمیز کردن این وسایل باید سه مرحله طی کنید و این سه مرحله را برایتان در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم و تمامی راه و چاه های این کار را برایتان خواهیم گفت.

اولین مرحله

ابتدایی ترین مرحله تمیز کردن این وسایل بخش پارچ مانند آن می باشد. شما می توانید برای تمیز تر شدن این بخش مقداری آب گرم درون آن بریزید و بعد مقداری مایع ظرفشویی نیز به آن بیفزایید. درب این پارچ را بسته و مخلوط کن را به مدت یک دقیقه روشن نمایید.

البته اگر شیشه مخلوط کن شما دارای لکه می باشد می توانید از روش دیگری برای تمیز کردنش استفاده نمایید و کافی است تا مقداری لیمو را به همراه آب گرم درون مخلوط کن بریزید و به همراه مایع ظرفشویی برای یک دقیقه مخلوط کن را روشن نمایید. البته اگر لیمو نداشتید می توانید از سرکه سفید نیز به اندازه دو قاشق غذا خوری استفاده نمایید.

اگر با استفاده از این دو روش گفته شده باز هم پارچ شما دچار لکه بود می توانید با استفاده از یک اسفنج و مقداری مایع ظرفشویی ان را خوب بشویید و بعد با استفاده از آب سرد تمامی مایع هایی آن را از بین ببرید.

اگر مخلوط کن شما بسیار کثیف باشد با استفاده از روش های گفته شده تمیز نخواهد شد و شما باید از روشی دیگر برای تمیز کردنش استفاده نمایید. برای این که مخلوط کن را تمیز کنید نیاز است تا یک فنجان سرکه سفید را به همراه مایع ظرفشویی و مقداری جوش شیرین درون مخلوط کن بریزید و درب آن را بسته و روشنش کنید. بگذارید یک دقیقه بماند. بعد از این مدت زمان باید ۸ ساعت صبر کنید و بگذارید مواد درون مخلوط کن بماند و بعد از ۸ ساعت به راحتی می توانید هر مدل چربی و کثیفی را از روی مخلوط کن خود بشویید.

یادتان باشد که بعد از استفاده از این روش ها حتما پارچ مخلوط کن را با استفاده از آب بشویید تا هر گونه اثر باقی مانده مواد غذایی و مایع ظرفشویی روی آن از بین برود و بگذارید روی یک حوله تا خوب خشک شده و این کار را در هوای آزاد انجام دهید.

تمیز کردن مخلوط کن به صورت اساسی در سه مرحله

دومین مرحله

در این مرحله شما باید پایه این دستگاه را تمیز کنید. این کار ساده تر از روش قبلی می باشد و باید حواستان به دستگاه باشد زیرا ممکن است دچار مشکل در بخش الکترونیکی آن شوید. در واقع استفاده از آب برای شستشو این بخش ممنوع می باشد زیرا می تواند به موتور دستگاه آسیب جدی وارد نماید.

برای تمیز کردن این بخش از دستگاه مخلوط کن نیاز است تا مقداری آب گرم را با مایع ظرفشویی ترکیب کنید و بعد با استفاده از یک حوله خشک این مواد را روی پایه ها بکشید و سعی کنید گرد و غبار ها را از بین ببرید. بهترین راه برای تمیز کردن این بخش ها این است که اگر روی این وسیله مواد غذایی ریخت همانجا و در همان لحظه ان را تمیز کنید زیرا هر چه مواد بیش تر روی این بخش ها بمانند تمیز کردن آن ها سخت تر خواهد شد.

بعد از این که از مواد شوینده استفاده کردید می توانید با استفاده از یک حوله و یا دستمال مرطوب تمامی مواد شوینده را از روی پایه ها حذف کند و یادتان باشد که دستمال مرطوب شما نباید بیش از حد خیس باشد زیرا امکان دارد آب به موتور دستگاه برسد و مشکلاتی را ایجاد نماید.

برای این که بتوانید دکمه ها و بخش های خاص آن دستگاه را بهتر تمیز کنید می توانید از مقداری الکل و گوش پاک کن کمک بگیرید. با استفاده از گوش پاک کن ها می توانید به راحتی شکاف بین دکمه ها را تمیز کنید.

تمیز کردن مخلوط کن به صورت اساسی در سه مرحله

آخرین مرحله

یادتان باشد که در آخرین مرحله زمان این فرا می رسد که بخش سخت مخلوط کن و خطرناک آن یعنی تیغه هایش را تمیز کنید. البته تیغه ها در بخش ابتدایی تمیز می شوند ولی اگر باز هم می خواهید آن ها را بهتر تمیز کنید می توانید از روش هایی که در ادامه گفته می شود استفاده نمایید.

ابتدایی ترین کار در این مرحله جدا کردن تیغه ها می باشد. روش اول در شستشوی این بخش از مخلوط کن این است که شما با استفاده از مسواک و مایع ظرفشویی تیغه ها را خوب تمیز کنید و سپس با استفاده از آب مواد شوینده را از روی تیغه ها حذف نمایید.

در صورتی که تیغه مخلوط کن شما بیش از حد کثیف شده باشد امکان دارد نتوانید با استفاده از روش قبلی آن را تمیز کنید از این رو نیاز است تا از روش های دیگری در این زمینه استفاده نمایید. برای تمیز تر شدن تیغه های مخلوط کن نیاز است تا یک لیتر آب بردارید و نصف یک قرص ماشین ظرفشویی را درون آن بیندازید و تیغه را در این محلول قرار بدهید. بگذارید تیغه شما یک ساعت درون این مواد بماند تا به خوبی تمیز شود. می توانید قرص پلاستیک که یکی از بهترین تمیز کننده ها و ضد باکتری ها می باشد را از دارو خانه ها و یا فروشگاه های مواد غذایی به راحتی تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید.

یادتان باشد که واشر این دستگاه ها را نیز تمیز کنید و باید بدانید که این واشر ها به راحتی از جای خود خارج می شوند و قابل شستشو می باشند و چون جنس پلاستیکی دارند به راحتی می توانید آن ها را بشویید. در حین نصب مجدد واشر ها می توانید از مقداری روغن گیاهی مانند روغن زیتون و روغن نارگیل نیز استفاده کنید زیرا این مواد می توانند منجر به انعطاف پذیری بیش تر در واشر ها شود.

تمیز کردن مخلوط کن به صورت اساسی در سه مرحله

حال که با تمیز کردن مخلوط کن برقی آشنا شدید و اگر از این مطلب رضایت داشتید در ادامه می توانید با مطالب دیگری که در این زمینه نوشته شده است همانند تمیز کردن قهوه ساز و تمیز کردن اتو بخار را نیز مشاهده نمایید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده در این زمینه استفاده کنید تا بتوانید به مطالب مربوطه دسترسی پیدا نمایید.

منبع : آرگا

برچسب :

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط