لوئیس همیلتون بابت پیشنهاد دیروزش شفاف سازی کرد


فرمول یک ایران – لوئیس همیلتون راننده تیم فرمول یک مرسدس به صراحت اعلام کرد که پیشنهاد دیروزش برای جلوگیری از برتری مکس ورشتپن و ردبول ریسینگ نبوده است. همیلتون قبل از مسابقه اتریش، پیشنهاد جسورانه ای در ذهن داشت که چگونه می توان دوره های تسلط را...

فرمول یک ایران – لوئیس همیلتون راننده تیم فرمول یک مرسدس به صراحت اعلام کرد که پیشنهاد دیروزش برای جلوگیری از برتری مکس ورشتپن و ردبول ریسینگ نبوده است.

همیلتون قبل از مسابقه اتریش، پیشنهاد جسورانه ای در ذهن داشت که چگونه می توان دوره های تسلط را که مشخصه بسیاری از تاریخ فرمول یک بوده است را به پایان رساند:

من فکر می‌کنم فیا باید برای زمان شروع توسعه خودرو سال آینده، یک محدودیتی را اعمال کند. بنابراین مثلا اول آگوست زمان خوبی است که همه کار را شروع کنند. در چنین حالتی کسی نسبت به دیگری برتری ندارد. چونکه در غیر اینصورت چنین چیزی مزخرف است.

مکس ورشتپن نیز در واکنش به صحبت های لوئیس همیلتون بیان کرد:

زمانی که او داشت قهرمان می شد، چنین صحبت هایی نمی کرد، درست است؟ بنابراین فکر نمی کنم که چنین چیزی را باید الان داشته باشیم. فرمول یک اینطوری کار می کند.

لوئیس همیلتون نیز در پاسخ به صحبت های مکس ورشتپن بیان کرد:

(صحبت های من) اینطور نبود که نسبت به یک شخص خاص یا هدف خاصی زده شده باشد. در 17 سال حضور من در اینجا، شما دوره هایی از تسلط را مشاهده می کنید.

این اتفاق همچنان ادامه دارد. من واقعاً خوش شانس بودم که یکی از آن دوره‌هایی را داشتم که مکس اکنون دارد، اما با روندی که پیش می‌رود، بارها و بارها تکرار خواهد شد.

من فکر نمی کنم که ما در ورزش به آن نیاز داشته باشیم. فقط بر اساس تجربه شخصی باید بگویم که وقتی خیلی جلوتر هستید مثلا 100 امتیاز جلوتر هستید، واقعاً نیازی نیست که پیشرفت زیادی روی ماشین خود انجام دهید، به همین دلیل می توانید کار روی ماشین بعدی را زودتر شروع کنید.

با سقف بودجه، این بدان معناست که پول خودروی آن سال را برای خودروی سال آینده خرج کنید، اما اگر همه یک زمان قطعی برای شروع کار داشته باشند (همه می‌دانستند که کی می‌توانند شروع کنند، هر تاریخی که باشد). اکتبر، احتمالاً خیلی دیر، اما روز اول ماه آگوست یا چیزی شبیه به آن، که هیچ کس تا آن موقع کار سال بعد را شروع نکرده است می تواند یک مسابقه واقعی آن هم در چنین فاصله زمانی کوتاهی برای ساخت ماشین آینده باشد.

نمی‌دانم، شاید چنین چیزی به همه کمک کند تا سال بعد رقابت نزدیکتری داشته باشند.

ممکن است که من اشتباه کنم اما چیزی باید در فرمول یک تغییر کند، زیرا اگر به این روند ادامه دهید، زمانی که ما در مسابقات جهانی قهرمان می شدیم، می توانستیم زودتر از بقیه کار توسعه خودروی سال آینده را شروع کنیم.

تیم‌هایی هم هستند که رقابتی نبودند، بنابراین آنها زحمت کار روی ماشین فعلی را نداشتند. شما به براون نگاه کنید، آنها فقط از ابتدا کاملاً روی ماشین سال آینده تمرکز کردند، سال بعد ظاهر شدند و همه را شگفت زده کردند.

به نظر من چنین چیزی نباید ممکن باشد. من در جایگاهی نیستم که قضاوت کنم، اما دیدن این که در 20 سال آینده فرصت زمانی زیادی (برای توسعه خودروی آینده) نداشته باشیم تا که یک تیم بتواند خیلی جلوتر باشد، بسیار جالب خواهد بود.

ما می خواهیم مسابقات بهتری را ببینیم.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود! + عکس