موتوجی پی برای کمک به هوندا و یاماها به تغییر قوانین فکر می کند


کارلوس ازپلتا، مدیر ورزشی موتو جی پی تأیید کرده است که دورنا در تلاش است تا راهی برای اصلاح قوانین این مسابقات پیدا کند تا به تیم‌های هوندا و یاماها کمک کند. اما مسیر دستیابی به توافق با رقبای قدرتمند هوندا و یاماها، کار آسانی نیست. صحبت ها حاک از...

کارلوس ازپلتا، مدیر ورزشی موتو جی پی تأیید کرده است که دورنا در تلاش است تا راهی برای اصلاح قوانین این مسابقات پیدا کند تا به تیم‌های هوندا و یاماها کمک کند.

اما مسیر دستیابی به توافق با رقبای قدرتمند هوندا و یاماها، کار آسانی نیست.

صحبت ها حاک از این است که دورنا علاقه‌مند به تغییر در سیستم امتیازدهی مسابقات است، چیزی که در هفته های اخیر چندین بار به آن اشاره شده است، زیرا یاماها و هوندا همچنان در حال تلاش برای رسیدن به رقبا هستند.

مدیر ورزشی موتو جی پی گفت:

ما در حال کار بر روی این هستیم که نه تنها به هوندا، بلکه به یاماها نیز کمک کنیم تا آنها بتوانند دوباره با سرعت بیشتری رقابت کنند.

هوندا و یاماها در گذشته نسبت به قوانین امتیازات بسیار توجه داشتند. این تغییر برای رقابتی شدن دوکاتی، سریع شدن سوزوکی و ورود رسمی کی تی ام و آپریلیا به مسابقات قهرمانی جهان و همچنین رقابتی بودن حیاتی بود.

سایر سازندگان نیز موضع رسمی دورنا را درک خواهند کرد که سیستم امتیازات باید به روز شود.

سیستم امتیازدهی فعلی برای شروع فصل 2016 معرفی شد و همانطور که ازپلتا می‌گوید به برندهایی مانند آپریلیا و کی تی ام اجازه ورود و رقابتی شدن با تیم های با سابقه را داده است.

تیم هایی که وضعیت امتیاز داشتند در طول یک فصل به جای هفت موتور، 9 موتور داشتند. حق نداشتند ویژگی های موتور خود را قبل از فصل قفل کنند. به جای سه بار حضور غیر منتظره، می توانستند 6 بار این کار را انجام دهند. روزهای تست بیشتری در کار بود و موتورسواران تیم اصلی کارخانه می توانستند در روزهایی به شکل غیررسمی به تست مشغول باشند. ثابت شد که این تصمیمات، برای پیشرفت تیم های جدید ارزشمند بودند.

با این حال، با پیروزی سال گذشته الکسیس اسپارگارو در آرژانتین، آپریلیا آخرین کارخانه ای بود که موقعیت ویژه‌ را از دست داد. این امتیاز بر اساس یک سیستم امتیازی اعطا شد که در آن یک برد سه امتیاز، دو امتیاز برای دوم و یک امتیاز برای سوم محسوب می‌شود و کسب شش امتیاز در عرض دو سال امتیازات را از بین می‌برد.

همچنین به این معنی است که پیروزی غیرمنتظره الکس رینز در شروع این فصل در تگزاس تضمین کرده است که هوندا به‌ویژه برای اولین بار به این زودی ها جایگاهی را کسب نخواهد کرد، حتی با وجود وضعیت تاریک کنونی که در سال 2023 در آن قرار دارد.

به همین دلیل است که دورنا ایده اصلاح روش اعطای امتیازات را مطرح کرده است، ایده ای که اگرچه از نظر ظاهری ارزش دارد، ممکن است در عمل کاملاً غیرممکن باشد.

به این دلیل که بر اساس قوانین موتوجی پی، قدرت تصمیم گیری نهایی در مورد تغییرات قابل توجه قوانین فنی به دورنا مربوط نمی شود، بلکه در اختیار انجمن سازندگان ورزش موتور سیکلتی است. سازمانی متشکل از پنج کارخانه موتوجی پی و جایی که هر تیم نه تنها یک رای در اختیار دارد، بلکه همچنین حق وتو نیز دارد.

دوکاتی همین هفته گذشته به دلایل ایمنی یک تغییر جزئی پیشنهادی در برنامه آخر هفته را که توسط موتورسواران درخواست شده بود وتو کرد، تصور اینکه تن به چنین تغییری بدهد آن هم در وضعیتی که دست کاملا برتر را دارد، موضوع دور از انتظاریست. مخصوصا وقتیکه هوندا و یاماها، مارک مارکز و فابیو کوارتارارو را دارند که تشنه تر از همیشه برای بازگشت به رقابت هستند.

این نوشته را به اشتراک بگذارید


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این پرسپولیسی ساز جدایی کوک کرد