طرز تهیه چیپس رژیمی ترد و خوشمزه با دستور آسان


همانطور که میدانید چیپس جز تنقلات برتر است که طرفداران زیادی دارد. زمان هایی که دوست دارید یک چیز جدید و متنوع را درست کنید، چیپس رژیمی بهترین گزینه است. ساده و راحت و نیاز به مواد کمی دارد.

چیپس امروزه طرفداران زیادی دارد که جز تنقلات برتر حساب می شود. چیپس های کارخانه ها معمولا روغن و کالری زیادی دارد که خیلی از مردم به همین دلایل خرید چیپس کارخانه ای را کم کرده اند. چیپی رژیمی بسیار کم کالری و ارزان قسمت با تعداد زیادی بدست می آید که بسیار مناسب تر از بیرون می باشد. چیپس رژیمی برای بچه هایی که علاقه بسیاری به چیپس دارند، بسیار مناسب است. کودک می تواند بدون هیچ نگرانی آن را میل کند زیرا سالم است. در این مطلب همراه طرز تهیه چیپس رژیمی باشید.

چیپس ترد خانگی یکی از تکنیک های بسیار خوب می باشد که برای تهیه کردن آن از فر و بدون روغن استفاده کنید تا بسیار کم کالری و خوشمزه شود. این روش سالم می توانید برای بچه ها جایگزین خوبی باشد.

طرز تهیه چیپس رژیمی ترد و خوشمزه با دستور آسان

مواد لازم

  • سیب زمینی: ۲ عدد
  • پودر نشاسته: ۳ قاشق غذاخوری
  • پودر سیر و سبزی خشک: به مقدار لازم
  • نمک و فلفل: به مقدار لازم

طرز تهیه چیپس رژیمی خوشمزه

ابتدا برای تهیه چیپس سیب زمینی هارا پوست می کنیم و آن را می شوییم. بعد از شستن تمیز سیب زمینی ها، سیب زمینی هارا به شکل نگینی های درشت ریز می نماییم. البته که شکل مهم نیست زیرا در آخر تمامی مواد با گوشت کوب له می شوند.

در مرحله دوم زیر شعله گاز را روشن کرده و یک قابلمه بر می داریم، سیب زمینی هارا داخل قابلمه می ریزیم و تا زمانی که پخته شوند صبر می نماییم، زمانی که سیب زمینی پخته شد آن را آبکش و صبر می کنیم تا خنک شوند.

سپس تمامی سیب زمینی را با ادویه( نمک، فلفل، پودر سیر، سبزی خشک و نشاسته ) له می نماییم تا یکدست شود. دقت داشته باشید که نشاسته باعث ترد شدن چیپس خوشمزه می شود.

از مواد حاصل شده اندازه یک لیمو کوچک بر می داریم و در دست مانند چیپس گرد می کنیم و داخل سینی فر می گذاریم، فر را از قبل روشن می نماییم تا گرم شود و روی سینی کاغذ روغنی پهن می کنیم، روی کاغذ روغنی روغن می ریزیم و با برس مخصوص آن را پخش می کنیم

سپس زمانی که سیب زمینی ها را درون سینی چیدیم آن ها را با پشت یک لیوان پخش می کنیم تا نازک شوند. بعد از انجام این ها سینی را در دمای ۱۶۰ درجه قرار می دهیم و سینی را به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا بپزد.

طرز تهیه چیپس رژیمی ترد و خوشمزه با دستور آسان

نکات طلایی در تهیه چیپس رژیمی

  • برای پخت چیپس ها، ۲۰ دقیقه اول زیر فر را روشن می نماییم و برای ۱۰ دقیقه آخر قسمت بالای فر را روشن می کنیم تا پخته شوند.
  • صبر می کنیم تا چیپس ها کاملا سرد شوند و بعد از سینی جدا می کنیم زیرا اگر گرم باشد به سینی می چسبد.
  • افزودن سبزی خشک به دلخواه می باشد.
  • اگر می خواهید چیپس رژیمی تردی داشته باشید ضخامت مواد باید کم باشد.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق