آنچه باید درباره خواص جگر شتر و فواید مصرف آن بدانیم


یکی از مهم ترین ویژگی های جگر شتر در مقایسه با سایر گوشت ها، نبود مواد هورمونی و آنتی بیوتیک داخل آن است. چرا که این حیوان در طبیعت آزاد و به دور از پرورش دامی رشد می کند. بر همین اساس در این مقاله قصد داریم با خواص جگر شتر و موارد مصرف آن بیشتر آشنا شویم. بنابراین مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

جگر شتر منبع بسیار خوبی برای تأمین ویتامین های مورد نیاز بدن می باشد. این گوشت سرشار از پروتئین هایی با ارزش غذایی بالا و ویتامین های مورد نیاز بدن از جمله ویتامین های گروه B و برخی مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر و آهن است. علاوه بر این جگر شتر در مقایسه با گوشت های عادی چربی کمتری دارد. بنابراین اگر قصد دارید با خواص جگر شتر بیشتر آشنا شوید، بهتر است در ادامه مطلب همراه ما باشید.

خواص جگر شتر در طب سنتی

شیر شتر در مقایسه با شیر گاو از ویتامین C بیشتری برخوردار است. هم چنین چربی کمتری داشته و دارای لاکتوز است. این شیر در بسیاری از کشورهای عربی از جمله عربستان صعودی، سوریه، مصر، سودان، لیبی، سومالی، قزاقستان و … طرفداران زیادی دارد. جالب است بدانید از جگر شتر به دلیل خواص درمانی، مواد مغذی و فواید فراوان آن در بسیاری از کشورهای دنیا استفاده می شود. خواص جگر شتر بسیار زیاد است و از قدیم در طب سنتی بر مصرف آن تأکید فراوانی شده است. در ادامه به مهم ترین خواص جگر شتر اشاره خواهیم کرد.

آنچه باید درباره خواص جگر شتر و فواید مصرف آن بدانیم

سلامت قلب

گوشت شتر در مقایسه با دیگر گوشت های قرمز که سرشار از چربی بوده و با خطر بسیاری برای قلب همراه هستند، از چربی کمتری برخوردار است. به همین خاطر خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

پیشگیری از سرطان

جگر شتر نقش مهمی در پیشگیری از سرطان بر عهده دارد. این گوشت دارای نوعی اسید چرب غیر اشباع به نام لینولئیک اسید است که از تعامل با اسیدهای چرب غیر اشباع جلوگیری می کند. در نتیجه به پیشگیری از سرطان کمک خواهد کرد.

تقویت قوای جنسی

از دیگر خواص جگر شتر می توان به تقویت قوای جنسی اشاره کرد. در طب سنتی به افرادی که دچار نقص قوای جنسی هستند، توصیه می شود مصرف این گوشت را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

بهبود درد مفاصل

جگر شتر منبع غنی کلسیم و فسفر است. به همین خاطر می تواند برای افرادی که از درد مفاصل رنج می برند، بسیار مفید و مناسب باشد.

درمان چربی خون

یکی از مهم ترین خواص جگر شتر، کمک به درمان چربی خون است. همان طور که اشاره کردیم، چربی گوشت شتر در مقایسه با سایر گوشت های قرمز بسیار کمتر است. از سوی دیگر این گوشت فیبر بالایی دارد. به همین خاطر مصرف آن به افرادی که دارای چربی خون هستند توصیه می شود.

آنچه باید درباره خواص جگر شتر و فواید مصرف آن بدانیم

درمان سرفه

سرفه یکی از مشکلاتی است که می تواند باعث ایجاد اختلال در روند فعالیت های روزمره شود. به منظور درمان سرفه می توانید جگر شتر را سرخ کرده و در آب داغ خیس کنید. مایعی که از آن تهیه می شود را می توانید سه بار در روز میل کنید تا سرفه تان به طور کامل بهبود یابد.

کم خونی

جگر شتر منبع غنی آهن به شمار می رود. مصرف آهن از کم خونی جلوگیری کرده و خطر ابتلا به آن را کاهش می دهد. به همین خاطر به افراد مبتلا به کم خونی فقر آهن توصیه می شود مصرف گوشت شتر را در برنامه غذایی خود بگنجانند.

دیابت

کلسترول پایین و پروتئین بالا از مهم ترین خواص جگر شتر به شمار می رود. به همین خاطر افراد مبتلا به دیابت و افرادی که از کلسترول بالا رنج می برند، می توانند از جگر شتر استفاده کرده و از خواص بی نظیر آن بهره مند شوند.

خواص بی نظیر جگر شتر برای کودکان

گوشت شتر منبع غنی فسفر و کلسیم است. این دو ماده برای رشد کودکان بسیار مهم و حیاتی هستند. گذشته از این، مصرف گوشت شتر به دلیل ایجاد انرژی و کالری بالا، برای کودکانی که تحرک زیادی دارند، به شدت توصیه می شود.

آنچه باید درباره خواص جگر شتر و فواید مصرف آن بدانیم

امیدواریم مطالب این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد. در پایان پیشنهاد می کنیم مقالات خواص جگر بوقلمون، خواص جگر شترمرغ و خواص روغن جگر ماهی را نیز مطالعه فرمایید.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق